Popis:
Ciele výskumu
Hlavným cieľom výskumu bolo zmapovanie situácie reklamnej činnosti a stratégii v týchto firmách. Na základe týchto informácií sformulovanie vlastného názoru a vlastných odporúčaní v záujme čo najúspešnejšej reklamnej činnosti.
Obsahové vymedzenie práce
Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Presnejšie, v teoretickej časti definujem základné a najdôležitejšie pojmy marketingovej komunikácie. Sem patria: marketingové teoretické východiská, systém komunikácie a marketingovej komunikácie, segmentácia trhu, všeobecná charakteristika reklamy, účinok reklamy, proces reklamy.
Priebeh a použité metódy výskumu
Vo výskume som využil primárne a sekundárne výskumné metódy, presnejšie som použil už publikované štatistické údaje a pomocou dotazníkov a osobných pohovorov (interview) som získal potrebné množstvo údajov.
Výsledky výskumu, samostatné názory a odporúčania
Obidve firmy sa zhodujú v tom, že považujú reklamu za najstaršiu a najnápaditejšiu formu komunikácie. Podľa výdavkov komunikačného mixu reklama je na prvom mieste u obidvoch firmách. Pri určovaní reklamného rozpočtu firma Rieker určuje ich podľa percentuálneho podielu z obratu, a firma Deichman z jasne definovaných cieľov marketingovej komunikácie. Podľa expertov táto posledná metóda je spoľahlivejšia a účinnejšia. Podľa môjho názoru firma by o tom mohla porozmýšľať.
Deichmann používa vo svojich reklamných kampaniach aj známe osobnosti, na ktorých názory si ľudia dajú záležať. Firma aj takto zvyšuje publicitu pre jednotlivé produkty. Pre firmu Rieker by som to tiež odporučil.
Ako zhrnutie, môžeme konštatovať: Firmy (veľmi správne) zistili, že len s pomocou efektívnej reklamy môžu na trhu uspieť, a preto kladú veľký dôraz na túto oblasť činnosti.
Kľúčové slová:
reklám
marketing
reklama
diplomová práca
maďarský jazyk
efektívna reklama
Obsah:
- Bevezetés 3
I. A reklám elméleti háttere 6
1. A marketing fogalma 6
2. A marketingmix 8
3. Marketingkommunikációs eszközök 12
3.1. A kommunikációs rendszer jellemzői 12
3.2. Kommunikáció és marketingkommunikáció 13
3.3. A kommunikáció folyamata 15
3.4. A hatékony kommunikáció folyamata 16
4. A piacszegmentálás, mint a reklámtevékenység alapfeltétele 20
5. Reklám 26
5.1. A reklám jellemzői 26
5.2. A reklám hatásai 30
4.2. A reklám folyamata 32
4.2.1. Küldés 33
4.2.2. Pénz 35
4.2.3. Üzenet 36
4.2.4. Médium 39
4.2.5. Mérés 44
II. A reklámtevékenység és reklámstratégia elemzése és összehasonlítása a Rieker Obuv s.r.o.-nál és a Deichmann Obuv s.r.o.-nál 45
1. A kutatás tárgya, célja, folyamata, módszerei 45
2. A kutatás eredményei, statisztikai elemzések 47
2.1. A vállalat általános bemutatása 47
2.2. A marketing fogalmához való viszonyulása a Rieker Obuv s.r.o.-nak és a Deichmann Obuv s.r.o.-nak 59
2.3. A Rieker Obuv s.r.o. és a Deichmann Obuv s.r.o. marketingkommunikációs politikájának bemutatása 62
2.4. A vállalatok reklámtevékenységének felmérése 65
Befejezés 91
III. Irodalomjegyzék 93