Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Analýza dopytu a ponuky ekologických potravín

«»
Prípona
.docx
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
1,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42588
Posledná úprava
04.01.2014
Zobrazené
1 611 x
Autor:
mi.sukenik
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Diplomová práca sa zameriava na analýzu ponuky a dopytu po ekologických potravinách. Jej cieľom je na základe analýzy ponuky a dopytu po ekologických potravinách v mestách Nitra a Trenčín identifikovať možnú medzeru na týchto trhoch. Výskumný problém vychádza z obecnej teórie dopytu a ponuky, kedy v prípade ich nesúladu vzniká medzera na trhu. Štruktúra práce pozostáva z troch základných častí - teoretickej, praktickej a návrhovej. Výsledky vlastnej práce poskytujú prehľad súčasného stavu riešenej problematiky v odbornej literatúre, popis situácie na trhu ekologických potravín a vstupné informácie pre tvorbu obchodnej stratégie podnikateľského subjektu, ktorý sa rozhodne pre vstup do odvetvia.

Kľúčové slová:

ekologické potraviny

ekologické poľnohospodárstvo

biopotraviny

dopyt

ponuka

trh

medzera na trhu

marketingový výskum

analýza odvetvia.



Obsah:
  • ZOZNAM ILUSTRÁCIÍ, GRAFOV A TABULIEK 7
    ÚVOD 8
    1 PREHĽAD O SÚČASNOM STAVE RIEŠENEJ PROBLEMATIKY 10
    1.1 Základná terminológia v oblasti ekologických potravín 10
    1.1.1 Biopotraviny a ekologické poľnohospodárstvo 11
    1.1.2 Princípy ekologického poľnohospodárstva 13
    1.1.3 Označovanie ekologických potravín 15
    1.2 Teoretická podstata trhového mechanizmu 17
    1.2.1 Všeobecné faktory ovplyvňujúce dopyt a ponuku 18
    1.2.2 Elasticita a jej typy 20
    1.3 Charakteristické vlastnosti trhu ekologických potravín 22
    1.3.1 Legislatívne vymedzenie trhu ekologických potravín 22
    1.3.2 História ekologického poľnohospodárstva na Slovensku 24
    1.3.3 Súčasný stav ekologického poľnohospodárstva SR 25
    1.3.4 Marketing v systéme ekologického poľnohospodárstva 27
    2 CIEĽ PRÁCE 29
    3 METODIKA PRÁCE 30
    3.1 Objekt skúmania a výskumný problém 31
    3.2 Hypotézy 31
    3.3 Stanovenie cieľov a metód výskumu 32
    3.3.1 Charakteristika výskumného súboru 32
    3.3.2 Harmonogram a priebeh prieskumu 33
    3.3.3 Charakteristika výskumnej techniky 33
    3.4 Spracovanie a interpretácia výsledkov výskumu 34
    4 VÝSLEDKY PRÁCE 35
    4.1 Analýza ponuky ekologických potravín v mestách Nitra a Trenčín 35
    4.1.1 Charakteristika odvetvia 35
    4.1.1.1 Atraktivita odvetvia 36
    4.1.1.2 Segmentácia a zvyky spotrebiteľov 37
    4.1.1.3 Analýza makroprostredia - PEST 38
    4.1.1.4 Analýza mikroprostredia - Porterov model piatich síl 41
    4.1.2 Prieskum trhu 44
    4.1.2.1 Kategorizácia ponuky ekologických potravín 44
    4.1.2.2 Ponuka ekologických potravín v meste Nitra 45
    4.1.2.3 Ponuka ekologických potravín v meste Trenčín 48
    4.2 Analýza dopytu po ekologických potravinách v mestách Nitra a Trenčín 51
    4.2.1 Vyhodnotenie spotrebiteľského prieskumu 51
    4.2.1.1 Tematické okruhy dotazníka 51
    4.2.1.2 Sociálno-demografický profil respondentov 52
    4.2.2 Výsledky prieskumu a ich interpretácia 55
    4.2.2.1 Identifikácia súčasných a potenciálnych zákazníkov 55
    4.2.2.2 Spotrebiteľské preferencie 58
    4.2.2.3 Stav súčasnej ponuky na trhu 62
    ZÁVER 65
    ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY 70
    PRÍLOHY 8

Zdroje:
  • AGUIRRE, J. A. 2007. The farmer’s market organic consumer of Costa Rica. In British Food Journal. vol. 109, 2007, no. 2, p. 145-154.
  • DAVIES, A., TITTERINGTON, A. J., COCHRANE, C. 1995. Who buys organic food? A profile of purchasers of organic food in Northern Ireland. In British Food Journal. vol. 97, 1995, no. 10, p. 17-23.
  • DLOUHÝ, J. - URBAN, J. 2011. Ekologické zemědělství bez mýtů. Fakta o ekologickém
  • zemědělství a biopotravinách pro média. Olomouc : Česká technologická platforma pro ekologické zemědělství, 2011. 25 s. ISBN 978-80-87371-13-8.
  • Ekologické hospodárenie v EÚ je po desaťročí rastu silné. In: Svetové pôdohospodárstvo. 2010, XII, č. 9.
  • HRONEC, O. - KOVÁČ, K. - HRIČOVSKÝ, I. a kol. Environmentálne aspekty
  • poľnohospodárskych technológií. 2. upravené vydanie. Nitra : SPU. Fakulta európskych štúdií a regionálneho rozvoja, 2007. 172 s. ISBN 978-80-8069-971-0.
  • KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. ISBN 8071794538.
  • KORENKOVÁ, M. 2008. Podnikanie a manažment. 1. vydanie. Nitra : Univerzita
  • Konštantína Filozofa, Fakulta prírodných vied, 2008. 122 s. ISBN 978-80-8094-404-9.
  • KOTLER, P. 2001. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha : Grada
  • Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
  • KRETTER, Anton. 2005. Marketing kologického poľnohospodárstva a ekoproduktov.1.
  • vydanie. Nitra : SPU, 2005. 90 s. ISBN 80-8069-620-9.
  • KŘÍŽEK, Z. - CRHA, I. 2004. Jak psát reklamní text. 4.aktualizované a doplnené vydanie.
  • Praha : Grada Publishing, 2012, 224 s. ISBN 978-80-247-4061-4.
  • MATÚŠKOVÁ, J. 2011. Ekologické produkty a ich odbyt na slovenskom trhu : Diplomová
  • práca. Nitra : SPU, Fakulta ekonomiky a manažmentu, 2011. 68 s.
  • MALIŠOVÁ, H. 2008. Slovensko: BIO začína byť „in“ aj na Slovensku, avšak nič nie je
  • vyhraté. [online]. Bio-info, 2008. [citované 2013-03-30]. Dostupné na internete: .
  • MOUDRÝ, J. - PRUGAR, J. 2002. Biopotraviny: hodnocení kvality, zpracování
  • a marketing. Praha : Ústav zemědělských a potravinářských informací, 2002. 34 s. ISBN 80-7271-111-3.
  • Nariadenie Rady ES č.834/2007 o ekologickej výrobe a označovaní ekologických
  • produktov, ktorým sa ruší nariadenie (EHS) č. 2092/91 v znení neskorších predpisov.
  • PITHA, J. - POLEDNE, R. a kol. 2009. Zdravá výživa. Praha : Grada, 2007. 144 s. ISBN 978-80-247-2488-1.
  • PŘÍBOVÁ, M. a kol. 1996. Marketingový výzkum v praxi. Praha : Grada Publishing, 1996, 248 s. ISBN 80-7169-299-9.
  • PŘÍVAROVÁ, M. - MARTINCOVÁ, M. 2006. Všeobecná ekonomická teória. 1. vydanie.
  • Bratislava : Merkury, 2006. 240 s. ISBN 80-89143-25-3.
  • SEDLÁČKOVÁ, H., BUCHTA, K. Strategická analýza. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xi, 121 s. ISBN 8071793671.
  • ŠIMČÁK, P. a kol. 2003. Ekonomika výroby bioproduktov. 1. vydanie. Nitra : Slovenská
  • poľnohospodárska univerzita, 2003. 168 s. ISBN 80-8069-232-7.
  • TARABČÁK, E. - HVIZD, M. 2008. Elasticita dopytu a ponuky. Trhová konkurencia.
  • Košice : Technická univerzita. Fakulta elektrotechniky a informatiky, 2008.
  • URBAN, J. - ŠARAPATKA, B. a kol. 2003. Ekologické zemědělství. Učebnice pro školy i praxi, I. díl. 1. vydání. Praha : Ministerstvo životního prostředí a PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, 2003. 280 s. ISBN 80-7212-274-6.
  • VÁCLAVÍK, T. 2006. Ekologické zemědělství a biodiverzita. Praha: Ministerstvo
  • zemědělství ČR, 2006. 16 s. ISBN 80-7084-485-X.
  • Zákon č.189/2009 Z.z. o ekologickej poľnohospodárskej výrobe.
  • Elektronické zdroje
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko