Analýza konkurenčných plánov
«»
Popis:
Úloha komunikácie podniku so svojim okolím a zákazníkmi je v súčasnej situácii na trhu nepopierateľná.
Na Slovensku sa význam marketingovej komunikácie začal prejavovať hlavne po roku 1989, keď nastala radikálna zmena dovtedy existujúcich trhových vzťahov. Po tomto zlome, po zániku deficitnej ponuky tovaru si výrobcovia vymenili úlohu so zákazníkmi v tom zmysle, že aktívnejšími trhovými subjektami sa stali výrobcovia.
Veľké množstvo konkurentov na trhu a neustály prúd informácií o ponúkaných tovaroch a službách neuľahčuje zákazníkovi výber a zároveň neposkytuje ani teoretickú šancu vyskúšať všetky ponúkané komodity a ohodnotiť a porovnať ich kvalitu. V tomto bludisku informácií by mala byť zákazníkovým vodítkom komunikácia ako jeden z nástrojov marketingového mixu. Je potrebné oboznámiť spotrebiteľov o existencii firmy ako aj o ponúkanom sortimente, ktorý svojou skladbou, kvalitou a cenou naplní ich požiadavky. Nato aby sa tieto informácie nestratili v záplave iných, je nutné použiť nápady a tvorivé myslenie.
Kľúčové slová:
Analýza konkurencie
komunikácia
marketing
komunikačný plán
reklama
Harmanec
Zdroje:
- EICKE V.: Die Werbelavine. In: LABSKÁ H.: Marketingová komunikácia, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- Encyklopedia Americana. In: LABSKÁ H.: Marketingová komunikácia, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- KOTLER P. - ARMSTRONG G.: Marketing, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1992
- LABSKÁ H.: Marketingová komunikácia, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- MEFFERT H.: Marketing - Grundlagen der Absatzpolitik. In: LABSKÁ H.: Marketingová komunikácia, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- Meyer´s encyklopädisches lexikon. In: LABSKÁ H.: Marketingová komunikácia, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- PRACHÁR J.: Podnikateľ v aréne trhu, reklamy, marketingu, Bratislava, 1991
- Reklama v podnikaní, FITR Firma a trh, Bratislava, 1993
- WEIS H. C.: Marketing. In: LABSKÁ H.: Marketingová komunikácia, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- 50 rokov Vojenského kartografického ústavu v Harmanci, VKÚ, š. p., Harmanec, 1998
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.