Popis:
Cieľom mojej diplomovej práce bolo analyzovať nástroje marketingového mixu ČSOB, a.s., ktorá v súčasnosti patrí medzi štyri najväčšie banky na slovenskom bankovom trhu a prostredníctvom svojho širokého portfólia produktov a služieb sa snaží vybudovať silnú pozíciu a byť konkurencieschopná. Diplomová práca je rozdelená do troch kapitol. Obsahuje 1 graf, 17 tabuliek a 5 príloh. Prvá kapitola je venovaná teoretickým východiskám a špecifikám bankového marketingu, a súčasným trendom na bankovom trhu. Druhá časť je venovaná vývoju bankového systému na Slovensku spojeného s reštrukturalizáciou a privatizáciou veľkých bánk. Ďalej tu predstavujem spoločnosť ČSOB, a.s.. Obsahuje základné údaje o spoločnosti, jej vznik, históriu a súčasnosť postavenia banky v Slovenskej republike, organizačnú štruktúru a finančnú skupinu banky. V tretej kapitole sa zameriavam na jednotlivé nástroje marketingového mixu, ktoré sú potrebné na efektívne pôsobenie bánk v konkurenčnom prostredí. Na konci tejto kapitoly uvádzam návrhy a odporúčania, ktoré by mohli prispieť k ďalšiemu rozvoju ČSOB, a.s..
Kľúčové slová:
teoretické východiská
bankový marketing
marketingový mix
bankové prostredie
SWOT analýza
Obsah:
- Úvod -6-
1 Teoretické a praktické východiská
Bankového marketingu -8-
1.1 Podstata bankového marketingu -8-
1.2 Špecifiká bankového marketingu -9-
1.3 Marketingový mix v bankovníctve -12-
1.4 Trendy marketingu v bankách -26-
2 Charakteristika spoločnosti čsob -31-
2.1 Analýza bankového prostredia -31-
2.2 Vznik a história spoločnosti čsob, a.s -39-
2.3 Organizačná štruktúra čsob, a.s. -44-
2.4 Finančná skupina -48-
2.5 Swot analýza a konkurencia -50-
3 Analýza nástrojov marketingového mixu
V Čsob, a.s. -53-
3.1 Produkt -53-
3.2 Cena -59-
3.3 Distribúcia -64-
3.4 Marketingová komunikácia -70-
3.5 Personál -72-
3.6 Návrhy a odporúčania -72-
Záver -78-
Zoznam bibliografických odkazov -79-
Prílohy -81-