Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 113
projektov

Diagnostika psychosociálne narušených a využitie individuálnych reedukačných programov

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
31200
Posledná úprava
30.04.2010
Zobrazené
2 272 x
Autor:
vikiii111
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Práca v prvej časti rozoberá jednotlivé druhy diagnostiky zúčastnené na diagnostike jednotlivcov psychosociálne narušených prípadne s poruchami správania. Vychádza z 16 ročnej praktickej reedukačnej činnosti autora v Reedukačnom domove pre mládež v Hlohovci. Jej téma bola zvolená v súvislosti z nedostatkom literatúry zaoberajúcej sa konkrétne diagnostikou v podmienkach zariadení na výkon ústavnej alebo ochrannej výchovy. V podmienkach jednotlivých zariadení proces diagnostiky prebieha rôzne a preto snaha o jeho unifikáciu je nevyhnutná. Práve k tomuto účelu by mala práca slúžiť pretože poznatky pedagógov sú vzhľadom k rozdielnej kvalifikovanosti a praxi rôzne, často bohužiaľ nedostatočné. V druhej časti práce sa autor venuje problematike individuálnych reedukačných programov ako relatívne novému diagnostickému nástroju využívanému v reedukačných domovoch. Dôvodom je opätovne nedostatok informácií o danej metodike a z toho vyplývajúci zmätok pri zavádzaní individuálnych reedukačných programov do praxe.

Kľúčové slová:

diagnostika

diagnóza

reedukácia

psychosociálna narušenosť

individuálny reedukačný program



Zdroje:
  • Katuščák, D. 1998. Ako písať vysokoškolské a kvalifikačné práce. 2. doplnené vydanie: Bratislava, 1998. 119 s. ISBN 80-85697-82-3.
  • Komárik, E. 1998. Pedagogika emocionálne a sociálne narušených, Bratislava: Univerzita Komenského, 1999.
  • Kopányiová, A.,Matula, Š. 2003. Príručka použitia Individuálneho reedukačného programu ( IRP ) v špeciálnych školských zariadeniach, Bratislava, 2003
  • Košč, L., Marko, J., Požár, L. 1975. Patopsychológia poruchy učenia a správania, Bratislava: SPN, 1975. 267 s.
  • Kolektív, 1992. Učiteľská psychológia, Bratislava: SPN, 1992. 374 s. ISBN 80-08-00433-9.
  • Kratochvíl,S. 1976. Psychoterapie, Praha: Avicenum, 1976.
  • Sovák,M. 1972. Nárys speciální pedagogiky, Praha: SPN,1972.
  • Stankowski,A. 2004. Nástin problematiky etopedie a sociální patologoie, Ostrava, 2004.
  • Vašek, Š.1991. Špeciálno – pedagogická diagnostika. 4. vyd: Sapientia, 2004. 167s. ISBN 80-969112-0-1.
  • Vašek,Š. 1995. Špeciálna pedgogika, Bratislava: 1995.
  • Zelina, M. 1994. Stratégie rozvoja osobnosti dieťaťa, Bratislava: Iris, 1994.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko