Hodnotenie a výber dodávateľov v podniku Doprastav, a.s., Zvolen
«»
Popis:
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú pomocou tvorby a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
.
Marketing je potrebné chápať ako systém podnikateľských činností, ako komplex vzájomne prepojených prvkov obchodnej činnosti, ako filozofiu podnikania, proces bilancovania ponuky a dopytu, ako komplexnú ekonomickú činnosť v oblasti obehu vychádzajúc z potrieb zákazníkov.
V podmienkach spoločnosti Doprastav a.s. je marketing súhrn činností súvisiacich s pôsobením spoločnosti na trhu stavebných prác, vytváraním jej pozitívneho imidžu na ňom a komplexným zabezpečovaním zákazky po obchodno-legislatívnej stránke. Cieľom marketingovej činnosti je naplnenie výrobných kapacít, tvorba zisku a dlhodobé zvyšovanie celkovej trhovej hodnoty spoločnosti.
Kľúčové slová:
marketing
trh výrobnej sféry
dodávateľské vzťahy
stavebníctvo
nákupná situácia
podzhotviteľský systém v podniku
Obsah:
- Úvod
1 Cieľ diplomovej práce
2 Teoretické východiská diplomovej práce
2.1 Trh výrobnej sféry
2.2 Dodávateľské vzťahy
2.3 Subdodávateľské vzťahy
2.4 Nákupná situácia
2.5 Rozhodovanie o nákupe na trhu výrobnej sféry
2.6 Špecifiká stavebníctva a aktuálny stav v stavebníctve
2.7 Metódy pri výbere dodávateľov
3 Metodika diplomovej práce
4 Analytická časť
4.1 Charakteristika podniku a jeho výrobný program
4.2 Odštepný závod zvolen
4.3 Podzhotviteľský systém v podniku
4.4 Databáza podzhotoviteľov
4.5 Zodpovednosti a právomoci v procese výberu podzhotoviteľa
4.6 Proces výberu podzhotoviteľa
4.7 Vyhodnotenie výberu podzhotoviteľov a kritériá hodnotenia
4.8 Zmluvné vzťahy s podzhotoviteľmi
4.9 Hodnotenie spolupráce s podzhotoviteľmi
5 Experimentálna časť
5.1 Podzhotovitelia pracujúci pre doprastav a.s. v rokoch 2003 a 2004
5.2 Spolupráca s podzhotoviteľmi v roku 2003
5.3 Spolupráca s podzhotoviteľmi v roku 2004
5.4 Hodnotenie podzhotoviteľov v roku 2003
5.5 Hodnotenie podzhotoviteľov v roku 2004
5.6 Porovnanie podzhotoviteľov v rokoch 2003 a 2004
6 Návrhy a odporúčania
7 Záver
8 Resumé
Anotácia
Zoznam použitej literatúry
Prílohy
Zdroje:
- Ďaďo, J., Poliačiková, E.: Priemyselný marketing. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB, 2002. 161 s. ISBN 80-8055-726-8
- Chodasová, A.: Podnikanie v stavebníctve. 1. vydanie. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 1995. 127 s. ISBN 80-225-0656-7
- Kita, J.: Nákup a predaj na trhu výrobnej sféry, 1.vydanie. Bratislava: Ekonómia, 2002. 306 s. ISBN 80-89047-50-5
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. 1.vydanie. Bratislava: SPN, 1990. 385 s. ISBN 80-08-0204-2
- Manažér DPS 2005 - Zborník prednášok Doprastavu, a.s., 2005. 90 s.
- Marketingový poriadok - riadiaca organizačná norma Doprastavu, a.s., 2002. 16 s.
- Richterová, K.: Spotrebiteľské správanie - Nákup organizácií. 1.vydanie, Bratislava: Ekonóm, 1999. 250 s. ISBN 80-225-1050-5
- Smernica GeR č.15/2003 Podzhotovitelia vo výrobnom procese - riadiaca organizačná norma Doprastavu a.s., 2003. 25 s.
- Smernica GeR č.6/2002 Preskúmanie zmluvy - riadiaca organizačná norma Doprastavu, a.s., 2002. 20 s.
- Trávnik, I.: Ekonomika stavebného podnikania. 2.vydanie. Bratislava: elektronická forma, 2003. 116 s. ISBN 80-227-1895-5
- Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja: http//www.build.gov.sk - apríl 2005
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.