Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Hodnotová orientácia žiakov špeciálnych základných škôl

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
24524
Posledná úprava
09.06.2009
Zobrazené
3 707 x
Autor:
lula78
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Práca prináša poznatky o hodnotách a hodnotových orientáciách vo vybraných skupinách žiakov vo veku od 10 do 14 rokov.Dotazníkmi „HO“ a „Preferencie hodnôt“,ktoré vypĺňalo 140 respondentov ( 64 mentálne postihnutých a 76 intaktných),autor zisťovala hodnotovú orientáciu ako je preferovanie určitých hodnôt.Autor na základe zistených skutočností uvádza rozdiely v hodnotovom rebríčku mladých ľudí s mentálnym postihnutím a mladých ľudí intaktných v období puberty.

Kľúčové slová:

špeciálne školy

hodnotový rebríček

hodnota

hodnotová orientácia

hodnotový systém

obdobie dospievania

puberta

deti



Zdroje:
  • ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV
  • Monografické publikácie
  • BAJO, I., VAŠEK, Š. 1994. Pedagogika mentálne postihnutých (Psychopédia).
  • Bratislava: Sapientia, 1994. 251 s. ISBN 80-967180-1-0.
  • BOROŠ, J., ONDRIŠKOVÁ, E., ŽIVČICOVÁ, E. 1999. Psychológia. Bratislava:
  • IRIS, 1999. s.185 – 190. ISBN 80-88778-87-5.
  • BROŽÍK, V. 1985. Hodnoty a významy. Bratislava: Pravda, 1985. 296 s.
  • CLAUSS, G., EBNER, H. 1988 Základy štatistiky pre psychológov, pedagógov a sociológov. 1988. Bratislava: SPN, 1988. 503 s.
  • ĎURIČ, L., HOTÁR, V. S.,PASTIER, J. 1997. Pedagogická psychológia. Bratislava: SPN, 1997. s. 104 – 109. ISBN 80-08-024 98-4
  • GRÁC, J. 1979. Pohľady do psychológie hodnotovej orientácie mládeže. Bratislava:
  • SPN, 1979. s. 340
  • GREGUŠOVÁ, H. 2004. Výtvarné aktivity mentálne postihnutých detí predškolského veku. Bratislava: Sapientia, 2004. 155 s. ISBN 80-968797-9-0
  • L. S. KON. 1986. Kapitoly z psychologie dospívaní. Praha: SPN, 1986. 184 s.
  • LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. 1998. Vývojová psychologie. Praha: GRADA PUBLISHING, 1998. 344 s. ISBN 80-7169-195-X.
  • POŽÁR, L. a kol. 1990. Morálny vývin postihnutých detí a mládeže. Bratislava: UK, 1990. 160 s. ISBN 80-223-0214-7.
  • POŽÁR, L. 1996. Psychológia osobnosti postihnutých. Bratislava: UK, 1996. 112 s. ISBN 80-223-1021-2.
  • PRÚCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 1998. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. s. 81, 82. ISBN 80-7178-252-1.
  • PŘÍHODA, V. 1971. Ontogeneze lidské psychiky. Praha: SPN, 1971. 462 s.
  • SEKERÁŠOVÁ, A. 2000. Hodnotová orientácia žiakov 9. ročníka ŠZŠ a 3. ročníka OU pre mentálne postihnutých. Diplomová práca, Pedagogická fakulta UK, Bratislava, 2000.
  • RUBINŠTEJNOVÁ, S. J. 1976. Psychologie mentálne zaostalého žáka. Praha: SPN, 1976, 224 s.
  • SVĚTLÝ, J. 1977. Hodnoty a hodnocení. Praha: SPN, 1977. 207 s.
  • ŠEBEK, M. 1990. Neklidné děti a jejich výchova. Praha: SPN, 1990. 128 s. ISBN 80-04-23643-X.
  • ŠÚTOVEC, J. 1994. Psychológia a pedagogika,. Martin: Osveta, 1994. s. 44 – 55. ISBN 80-219-0575-2.
  • ŠVARCOVÁ, I. 2000. Mentální retardace. Portál Praha, 2000. s. 184. ISBN 80-7178-506-7.
  • ŠVEC, Š. a kol. 1998. Metodológia vied o výchove - Kvantitatívno-scientické a kvalitatívno-humanitné prístupy .Bratislava: Iris, 1998. 304 s. ISBN 80-88778-73-5.
  • VALÁŠEK, F. 1983. Hodnotová orientácia mládeže retardovanej, delikventnej a mentálne retardovanej adolescentnej mládeže. Diplomová práca, Pedagogická fakulta UK, Bratislava, 1983.
  • VANČOVÁ, A. 2005. Základy pedagogiky mentálne postihnutých. Bratislava: Sapientia, 2005. s. 332. ISBN 80-968797-6-6.
  • VAŠEK, Š. a kol. 1995. Špeciálna pedagogika – terminologický a výkladový slovník. Bratislava: SPN, 1995. 247 s. ISBN 80-08-00864-4.
  • VOJTÍK, V.,MACVHOVÁ, J., BŘICHÁČEK, V. 1990. Poruchy vývoje dětí a mladistvých a jejich projěvy v rodině a ve škole. Praha: SPN, 1990. 152 s. ISBN 80-04-24650-8.
  • VONKOMER, J. 1991. Dotazník HO – PO – MO, príručka pre administráciu, vyhodnocovanie a interpretáciu dotazníkov: Hodnotové orientácie, Postoje k hodnotám, Motivačné prostriedky. Bratislava: Psychodiagnostika, 1991.
  • Články v časopisoch
  • DARÁK, M., KLEŠÍKOVÁ, E. 1995. Učiteľ a hodnotová orientácia žiakov základnej školy. In Rodina a škola, 1995, roč. 42, č. 9 – 10. s. 6 – 7
  • KRATOCHVÍLOVÁ, E. 1994. Rodina v hodnotovom systéme detí a mládeže. In Učiteľské noviny, 1994, roč,. 44, č. 43, s. 10
  • VAGOVIČOVÁ, O., ČERNÁ, Z. 1999. Hodnotová orientácia súčasnej mládeže. In Rodina a škola, 1999, roč. 47, č. 1, s. 12. ISSN 0231-6463
  • ZELINOVÁ, M. 1998. Východiská pre metódy rozvíjania hodnotiaceho myslenia. In Rodina a škola,1998, roč. 46, č. 4, s. 5
  • ZUBALOVÁ, M. 1994. Postoj k životu, hodnotová orientácia a životné ciele mládeže Slovenskej republiky. In Mládež a spoločnosť, 1994, č. 2, s. 3 – 12
  • Slovníky
  • FILOZOFICKÝ SLOVNÍK. 1976. Praha: Svoboda, 1976. s. 175 – 176
  • PEDAGOGICKÁ PSYCHOLÓGIA. 1997. Bratislava: SPN, 1997. s. 463
  • STRUČNÝ PSYCHOLOGICKÝ SLOVNÍK. 1987. Bratislava: Pravda, 1987. s. 66
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko