Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Internet a jeho využitie na zefektívnenie práce manažéra

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
2,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37795
Posledná úprava
09.11.2011
Zobrazené
2 586 x
Autor:
arconike
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Diplomová práca Internet a jeho využitie na zefektívnenie práce manažéra sa zameriava predovšetkým na charakteristiky pojmov ako internet, informačné technológie, marketing a elektronické obchodovanie, pričom sa v nej rozoberajú súčasné trendy v informačných technológiách, ale aj trendy budúce, ktoré budú diktovať tempo v ďalších rokoch. Práca je rozdelené na 5 kapitol, pričom v teoretickej časti sa venujeme internetu, jeho historickému prechodu až po súčasnosť, ale taktiež štruktúre a jeho základným a najpoužívanejším službám. V druhej podkapitole teoretickej časti sa práca zameriava aj na Slovenský trh a na podmienky, čo sa týkajú internetu v riadení a obchode firmy, predovšetkým zameraných na malé a stredné podniky. Poukazuje na dôležitosť elektronického obchodu v dnešnej dobre, ale aj manažérom a ich požiadavkám na prácu s internetom, pričom sa tu zameriava na hlavné výhody internetu pri jeho používaní v podniku. Praktická časť si kladie za cieľ oboznámiť čitateľa s hlavnými problémami manažérov a samotných firiem pri efektívnom narábaní s internetom a propagáciou svojich webových stránok na internete. Pomocou dotazníka, ktorým sme sa snažili získať objektívne informácie o stave internetu a elektronickej komercie na Slovensku, ale aj analýzou dostupných informácií z internetu, knižných vydaní a rôznych štúdií, práca poukazuje na hlavné problémy, ktorých sa dopúšťajú malé a stredné podniky, pričom im následne predkladá riešenia ako dané problémy vyriešiť a tak zlepšiť chod svojej webovej stránky ale aj celkovo svojej firmy. Táto diplomová práca je určená ako pomôcka alebo zdroj základných informácií o téme elektronickej komercie pre záujemcov o túto tému, či už sú to študenti alebo podnikatelia.

Kľúčové slová:

internet

siete

elektronické obchodovanie

manažér

e-business



Obsah:
  • Zoznam grafov a tabuliek 9
    Úvod 10
    2. SÚČASNÝ STAV RIEŠENEJ PROBLEMATIKY DOMA A V ZAHRANIČÍ 13
    2.1 Teoretické východisko k riešenej problematike a vymedzenie základných pojmov 13
    2.1.1 Vymedzenie pojmu Internet 13
    2.1.2 Vznik a vývoj internetu 15
    2.1.3 Charakteristika Intranetu 17
    2.1.4 Základné a najpoužívanejšie služby na internete 19
    2.1.5 Obchodovanie prostredníctvom internetu 23
    2.2 Charakteristika manažmentu a požiadavky na prácu manažéra 28
    2.2.1 Charakteristika pojmu manažment 28
    2.2.2 Prínos internetu pre prácu manažéra 31
    2.2.3 Možnosti marketingu a obchodu na internete 35
    2.2.4 Podnikanie v podmienkach Slovenskej republiky 38
    2.2.5 Bezpečnosť elektronickej komunikácie 39
    3. CIELE, METÓDY, METODIKA PRÁCE A METÓDY SKÚMANIA 42
    3.1 Charakteristika objektu skúmania 42
    3.2 Spôsob získavania údajov a ich zdroje 42
    3.3 Použité metódy vyhodnotenia a interpretácia výsledkov 43
    4. ANALÝZA ELEKTRONICKÉHO OBCHODU NA SLOVENSKU 45
    4.1 Analýza súčasného stavu elektronického obchodu 45
    4.1.1 Súčasný stav elektronického obchodu na Slovensku 45
    4.1.2 Využívanie internetu v malom a strednom podnikaní 47
    4.1.3 Penetrácia internetu na Slovensku 50
    4.2 Vyhodnotenie dotazníka 53
    4.3. Zlepšenia elektronickej komercie pre MaS podniky 62
    4.3.1 Ako podporiť podnikanie na internete 64
    4.3.2 Ako správne podnikať pomocou webovej stránky 69
    4.3.3 Rýchlejšie a lacnejšie on-line obchodovanie 75
    4.3.4 Webhosting 76
    5. NOVÉ ODPORÚČANÉ TRENDY NA INTERNETE 79
    5.1 On-line video 79
    5.2 Chrome OS – operačný systém budúcnosti? 80
    5.3 Facebook 80
    5.4 Podpora a servis na diaľku 81
    5.5 Internetová (interaktívna reklama) 82
    5.6 Súťaže 83
    5.7 Virtuálne (3D) podniky 83
    Záver 88
    Zoznam použitej literatúry 89
    Príloha 93

Zdroje:
  • ALEXY, J., SIVÁK, R. 2001. Manažment a informačné technológie. Trenčín: Nexus, spol. s.r.o, 2001. 351 s. ISBN 80-88914-15-9.
  • ALEXY, J., SIVÁK, R. 1999. Podniková ekonomika, Bratislava: Nexus, 1999. 339 s. ISBN 8088914-14-0.
  • BAJZÍKOVÁ, Ľ., LUPTÁKOVÁ, S., RUDY, J. 2007. Manažment ľudských zdrojov. Bratislava: Fakulta Manažmentu UK, 2007. ISBN 78-80-223-2313-0.
  • DEPEŠ, P. 2007. Súčasné trendy v elektronickom obchode. [online]. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre. 2007. Dostupné na internete: < http://www.fem.uniag.sk/konferencie_a_seminare/sit/2007/zbornik/depes.pdf >
  • DONÁT, J. 2000. E-Business pro manažery. Praha: Grada Publishing, 2000. 84 s. ISBN 80-247-9001-7.
  • FULIER, P., ROHAĽOVÁ, M. 2006. Internet a jeho vplyv na komerčnú činnosť podnikov a dodávateľský reťazec. [online]. Nitra: Faculty ofEconomic and Management SAU in Nitra. 2006. Dostupné na internete: < http://www.fem.uniag.sk/mvd2006/zbornik/sekcia8/s8_fulier_peter_332.pdf >
  • ...
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko