Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Marketing v bankovníctve reklama v Ľudovej banke, a. s.

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
35 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7042
Posledná úprava
27.11.2017
Zobrazené
5 998 x
Autor:
kademar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Procesy zmien a transformácií sa v súčasnom období zaznamenávajú vo všetkých oblastiach spoločenského života. Čoraz viac sa do popredia dostáva ekonomika ako hybná sila zmien. Previazanosť ekonomiky na bankovníctvo ako významné odvetvie národného hospodárstva je veľmi výrazná. Bankovníctvo umožňuje efektívne využívať dočasne voľné peňažné prostriedky všetkých hospodáriacich subjektov a prechodne úverovo riešiť potrebu peňažných prostriedkov právnických a fyzických osôb. S vysokou efektívnosťou umožňuje vykonávať domáci a zahraničný platobný styk a poskytovať služby spojené s peňažným kapitálom a s existenciou modernej meny vôbec.
Prechodom slovenského hospodárstva na trhové podmienky boli a sú na bankovú sústavu kladené vysoké nároky vyplývajúce z rýchleho prispôsobovania sa novej situácii. Bankový sektor musí uskutočňovať zmeny v predstihu pred ostatnými sektormi, pretože vytvára základňu, akýsi odrazový mostík pre ich reštrukturalizáciu a rozvoj. Od funkčnosti bankového systému sa odvíja úspešná existencia subjektov národného hospodárstva, investície, vyrovnanosť štátneho rozpočtu a zdravé trhové prostredie.
V súčasnosti v sektore bankovníctva pôsobia na Slovensku komerčné subjekty, ktoré vytvorili pomerne silné konkurenčné prostredie. Výraznou mierou k tomu prispela demonopolizácia Slovenskej sporiteľne a vstup zahraničných finančných inštitúcií na trh. Tieto priniesli so sebou nový, vyšší štandard v celkovej úrovni podnikovej kultúry banky, čo sa v konečnom dôsledku prejavuje ako vyššia úroveň a kvalita ponúkaných finančných produktov. Práve v tejto oblasti zohráva významnú úlohu marketing, ktorý pôsobí ako katalyzátor úspechu. Je to prostriedok na zvýšenie účinnosti uplatňovaného vzťahu medzi firmou a trhom s orientáciou na uspokojenie potrieb konečného zákazníka.
Ako hlboko marketing presiakne do existujúcich štruktúr a uplatní sa ako filozofia, tak silno sa vytvára predpoklad pre úspešnosť firmy na trhu. Platí to pre všetky firmy, a najmä pre banky. Pre finančné inštitúcie to platí výraznejšie preto, že ich produktom sú služby. Zákazníci i poskytovatelia bankových služieb musia pociťovať v súvislosti s bankovým produktom garanciu jeho kvality, úrovne a zmysluplnosti. Pred, v priebehu i po realizácii takýchto finančných produktov dochádza k ich vzájomnému ovplyvňovaniu, ktoré sa uskutočňuje prostredníctvom celého spektra marketingových nástrojov.

Kľúčové slová:

reklama

ľudová banka

marketing

bankovníctvo

reklamná správa

rozpočet

reklamná kampaň

platobná karta



Obsah:
  • OBSAH 3
    ZOZNAM OBRÁZKOV 5
    ZOZNAM TABULIEK 5
    ZOZNAM GRAFOV 5
    VYHLÁSENIE 6
    ABSTRAKT 7
    POĎAKOVANIE 8
    ÚVOD 9
    1 OSOBITOSTI BANKOVÉHO MARKETINGU 11
    1.1 BANKOVÝ MARKETING 11
    1.1.1 Zvláštnosti bankového marketingu 12
    1.1.2 Vývoj bankového marketingu 14
    1.2 REKLAMA AKO MARKETINGOVÝ NÁSTROJ 16
    1.2.1 Určenie cieľov reklamy 17
    1.2.2 Rozhodnutie o rozpočte na reklamu 18
    1.2.3 Rozhodnutie o reklamnej správe 19
    1.2.4 Rozhodnutie o médiách 20
    1.2.5 Hodnotenie účinnosti reklamy 21
    1.3 KOMUNIKÁCIA V BANKOVEJ INŠTITÚCII 22
    1.3.1 Význam komunikácie pre bankovú inštitúciu 22
    1.3.2 Zásady efektívnej komunikácie 23
    2 ANALÝZA REKLAMY V ĽUDOVEJ BANKE, A. S. 25
    2.1 PREDSTAVENIE ĽUDOVEJ BANKY, A. S. 25
    2.1.1 Charakteristika ĽUDOVEJ BANKY, a. s. 25
    2.1.2 Predmet činnosti ĽUDOVEJ BANKY, a. s. 26
    2.1.3 Organizačná štruktúra banky 27
    2.2 MARKETINGOVÉ CIELE ĽUDOVEJ BANKY, A. S. 29
    2.2.1 Položky reklamného rozpočtu na rok 2000 30
    2.2.2 Pravidlá čerpania rozpočtu 32
    2.3 REKLAMNÉ KAMPANE ĽUDOVEJ BANKY, A. S. 32
    2.3.1 Podpora predaja platobných kariet 33
    2.3.2 Reklamná podpora produktov elektronického bankovníctva 39
    2.4 ANALÝZA REKLAMNEJ KAMPANE - SPOTREBNÝ ÚVER 44
    2.4.1 Určenie cieľov reklamy 44
    2.4.2 Výber reklamnej agentúry 47
    2.4.3 Rozhodnutie o rozpočte 50
    2.4.4 Rozhodnutie o reklamnej správe 51
    2.4.5 Rozhodnutie o médiách 54
    2.4.6 Hodnotenie reklamnej kampane 56
    3 NÁVRHY OPATRENÍ NA ZEFEKTÍVNENIE REKLAMNÝCH KAMPANÍ 61
    ZÁVER 66
    ZHRNUTIE 67
    ZUSAMMENFASSUNG 68
    SUMMARY 69
    ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY 70
    PRÍLOHY 71
    REGISTER 76

Zdroje:
  • KORAUŠ, Antonín. Marketing v bankovníctve a poisťovníctve. SPRINT, Bratislava, 2000
  • KOTLER, Philip. 1997. Marketing Management : Analýza, plánování, realizace a kontrola. VICTORIA PUBLISHING, a.s., Praha 1997
  • KOTLER, Philip a i. Marketing. SPN, Bratislava 1992
  • LESÁKOVÁ, D. Strategický marketing. Profis, Bratislava, 1994
  • PETER, J. Paul a i. Marketing Management : Knowledge and Skills. RICHARD D. IRWIN, INC., 1992
  • TELLIS, J. G. Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, spol. s r. o. Praha, 2000
  • VÁVRA, Viktor a i. Marketing. Vydavateľstvo EKONÓM Bratislava, 1998.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko