Marketing v distribúcii
«»
Popis:
Cieľom tejto diplomovej práce je z marketingového hľadiska popísať, analyzovať stav a fungovanie veľkoobchodnej firmy zaoberajúcej sa dovozom a distribúciou spotrebného tovaru. Na základe marketingovej analýzy vyvodiť závery a odporúčania pre danú firmu do budúcnosti.
Veľkoobchod
- obsahuje všetky činnosti súvisiace s predajom výrobkov a služieb zákazníkom, ktorí nakupujú na ďalší predaj alebo na podnikateľské účely. Veľkoobchodníci nakupujú hlavne od výrobcov a predávajú prevažne maloobchodníkom.
Je tu hneď niekoľko príčin, prečo výrobca nepredáva priamo maloobchodníkom alebo dokonca spotrebiteľom:
1. Predaj a obchodné promotion
Obchodný personál veľkoobchodu pomáha výrobcom za porovnateľne menších nákladov získať nových zákazníkov. Maloobchodníci dôverujú viac blízkemu veľkoobchodníkovi ako vzdialenému výrobcovi.
2. Nákup a tvorba sortimentu
Veľkoobchodníci sami vytvárajú sortiment pre zákazníkov a tým im šetria veľa práce. Väčšinou sa riadia objemom predajnosti jednotlivých artiklov, len tie najsilnejšie, ktoré vytvárajú zisk majú tendenciu tvoriť sortiment.
3. Transformácia množstva
Veľkoobchodníci šetria zákazníkom peniaze, pretože nakupujú od výrobcu veľké množstvá, pri ktorých je možné dohodnúť aj nižšie ceny.
Kľúčové slová:
Marketing
distribúcia
veľkoobchodník
Makroprostredie
Podnik
firma
Tricotbest
Zdroje:
- Kotler P., Amstrong G.: Marketing, SPN 1992
- Meffert H.: Marketing, Management, Grada Publishing 1996
- Business Central Europe: Monthly economic update, Apríl 1998
- TRICOTBEST SLOVENSKO, Zvolen: Interné materiály za rok 1996, 1997
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.