Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Marketingový plán nového projektu stavebnej firmy - Marketing plan of the construction company

«»
Prípona
.pdf
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
1,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12613
Posledná úprava
30.07.2020
Zobrazené
2 758 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Každý podnik pôsobiaci v komplexe trhového prostredia, sa v súčasnosti viac či menej stretáva s intenzívnym rastom domácej alebo zahraničnej konkurencie. Pri presadzovaní sa podniku na trhu a presviedčaní mienky kupujúcich, budovaní imidžu medzi verejnosťou, hrá dôležitý význam využitie marketingových nástrojov. Marketingové plánovanie by malo byť neoddeliteľnou zložkou rozvoja akéhokoľvek podniku, ktorý chce prosperovať v trhovej ekonomike a dostať sa do povedomia zákazníkov. Marketingový plán ako konkrétny výsledok marketingového plánovania a ako základný prostriedok cieleného marketingu má mimoriadny význam pri vytváraní príťažlivej ponuky pre cieľové trhy a konečných zákazníkov. Zviditeľnením produktu a zvýšením odbytu pomôže zlepšiť budúcu pozíciu podniku v danom odvetví.
Tému diplomovej práce „Marketingový plán nového projektu v stavebnom podniku.“ som si zvolil z dôvodu môjho záujmu o oblasť marketingu. Ako aj kvôli nedostatočnému marketingu a absencii systematických krokov plánovania reklamy v spoločnosti, v ktorej som mal možnosť deväť mesiacov pracovať na plný úväzok vo funkcii predajcu na obchodnom oddelení. V priebehu celej tejto doby som mal príležitosť zoznámiť sa s fungovaním spoločnosti a zistením, že je realizovaná len základná podoba marketingu v praxi. Po vzájomnej komunikácii s vedením spoločnosti B.O.S. Slovakia, a.s. mi bolo umožnené vypracovanie marketingového plánu pre dcérsku spoločnosť B.O.S. Reality, s.r.o. Popri povinnostiach predajcu som sa na tri mesiace stal aj vedúcim projektu na vypracovanie marketingového plánu. Skúsenosti a poznatky, ktoré som získal pri jeho tvorbe a ostatné podstatné informácie týkajúce sa priamo spoločnosti sú uvedené v mojej diplomovej práci.
...

Kľúčové slová:

marketing

plánovanie

marketingové plánovanie

podnik

stratégia

strategické plánovanie

plán

mikroanalýza

makroanalýza

SWOT

reklama

propagácia

marketingový mix

produkt

cena

konkurencia



Obsah:
  • ÚVOD 9
    1 TEORETICKÉ VÝCHODISKÁ MARKETINGOVÉHO PLÁNOVANIA 11
    1.1 Podstata plánovania v podniku 11
    1.2 Marketingové plánovanie a strategické riadenie spoločnosti 13
    1.2.1 Strategické plánovanie 13
    1.2.2 Vzťah medzi strategickým a marketingovým plánovaním 14
    1.2.3 Marketingové plánovanie 14
    1.2.4 Strategické marketingové plánovanie 15
    1.3 Marketingový plán 16
    1.3.1 Podstata a význam marketingového plánu 16
    1.3.2 Situačná analýza 18
    1.3.2.1 Mikroanalýza 19
    1.3.2.2 Makroanalýza 23
    1.3.2.3 SWOT analýza 24
    1.4 Štruktura marketingového plánu 27
    1.4.1 Základné informácie a poslanie spoločnosti 28
    1.4.2 Marketingové ciele a stratégie spoločnosti 28
    1.4.3 Marketingový mix 30
    1.4.3.1 Produkt 31
    1.4.3.2 Cena 32
    1.4.3.3 Distribúcia 33
    1.4.3.4 Propagácia 34
    2 CHARAKTERISTIKA SPOLOČNOSTI B.O.S GROUP 36
    2.1 Základné údaje o spoločnosti 36
    2.1.1 B.O.S. Slovakia, a.s 38
    2.1.2 B.O.S. Construct, a.s 38
    2.1.3 B.O.S. Správcovská, a.s 39
    2.1.4 B.O.S. Reality, s.r.o 40
    2.2 Charakteristika odvetvia 41
    2.2.1 Vývoj bytovej výstavby 43
    2.2.2 Charakteristika regiónu 45
    2.2.2.1 Kúpna sila a nezamestnanosť 45
    2.2.2.2 Vývoj podnikania v stavebníctve 46
    2.3 Marketingový mix spoločnosti B.O.S. Slovakia, a.s 48
    2.3.1 Produktový mix 48
    2.3.2 Cenová politika 49
    2.3.3 Distribúcia 50
    2.3.4 Propagácia 50
    2.4 Analýza výsledkov predaja spoločnosti B.O.S. Slovakia, a.s 52
    2.4.1 Analýza predaja 52
    2.4.2 Analýza vybraných finančných ukazateľov 54
    3 MARKETINGOVÝ PLÁN PRE NOVÚ III. ETAPU PREDAJA BYTOV SPOLOČNOSTI
    B.O.S. REALITY, s.r.o.
    3.1 Základné informácie o novej výstavbe III. Etapy 57
    3.1.1 Technický popis 58
    3.2 Marketingové ciele a marketingové stratégie spoločnosti 60
    3.3 Situačná analýza 63
    3.3.1 Analýza mikroprostredia spoločnosti 63
    3.3.1.1 Analýza a segmentácia trhu 63
    3.3.1.3 Analýza zákazníkov 65
    3.3.2 Analýza makroprostredia spoločnosti 68
    3.3.3 SWOT analýza III. Etapy výstavby 72
    3.4 Návrh marketingového mixu spoločnosti B.O.S. Reality, s.r.o 74
    3.4.1 Produktový mix 74
    3.4.2 Cenová politika 75
    3.4.3 Distribúcia 76
    3.4.4 Propagácia 76
    3.4.4.1 Reklama 79
    3.4.4.2 Podpora predaja 80
    3.4.4.3 Public relations 81
    3.5 Zamestnanci a personálne zabezpečenie B.O.S. Reality, s.r.o 82
    3.6 Plán predaja a ropočet 84
    3.6.1 Plán predaja 84
    3.6.2 Plánovaný ropočet 84
    ZÁVER 86
    ZOZNAM GRAFOV 88
    ZOZNAM TABULIEK 88
    ZOZNAM OBRÁZKOV 88
    ZOZNAM PRÍLOH 89
    ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY 90
    PRÍLOHY 93

Zdroje:
  • Monografie:
  • ARMSTRONG, G. - KOTLER, P. Marketing. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1992. 385 s. ISBN 80-08-0204-3.
  • BENNIGTON, R. R.: Furniture marketing. 2. vyd. New York : Fairchild Publications, 2004. 447 s. ISBN 1-56367-301-0
  • CHODASOVÁ, A. - BUJNOVÁ, D.: Podnikanie v malých a stredných podnikoch. 1. vyd. Bratislava : Ekonóm, 2001. 261 s. ISBN 80-225-1351-2
  • CLEMENTE, M. Slovník marketingu. Brno : Computer Press, 2004. 378 s. ISBN 80- 251-0228-9
  • COOPER, J., LANE, P. Marketingové plánovaní. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-641-2
  • ČIHOVSKÁ, V.: Manažment obchodných organizácií. 1. vyd. Bratislava : T. R. I. MÉDIUM, 2004. 312 s, ISBN 80-88676-32-0
  • ČIMO, J. a kolektív: Marketingové aplikácie. Bratislava : Ekonóm, 2002. 275 s. ISBN 80-225- 1640-6
  • DAŇO, F.: Distribučný manažment. Hronský Beňadik : Netri, 2003. 195 s. ISBN 80- 968904-1-7
  • DUDINSKÁ, E.: Základy marketingu. Bratislava : Ekonóm, 2000. 199 s. ISBN 80-225- 1222-2
  • FORET, M.; PROCHÁDZKA, P.; URBÁNEK, T.: Marketing - základy a princípy. Brno : Computer Press, 2003. 199 s. ISBN 80-722-6888-0
  • GRZNÁR, M. - ŠINSKÝ, P.: Firemné plánovanie. Bratislava : Ekonóm, 2003. 214 s. ISBN 80-225-1649-2
  • HORÁKOVÁ, I.: Marketing v současné světové praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 1992. 364 s. ISBN 80-85424-83-5
  • JEDLIČKA, M.: Marketingová stratégia podniku. Trnava : MAGNA, 1998. 371 s. ISBN 80-85722-06-2
  • KASSAY, Š.: Efektívna stratégia podniku. Bratislava : Strateg, 1998. 140 s. ISBN 80- 967919-0-7
  • KOTLER, P. - ARMSTRONG, G.: Marketing. Praha : Grada, 2004. 856 s. ISBN 80- 247- 0513-3
  • LESÁKOVÁ, D. a kolektív: Strategický marketingový manažment. Bratislava : Sprint, 2001. 339 s. ISBN 80-88848-90-3
  • MITROVIC, M.: Podniková metodológia SBBAC. Bratislava : USAID Slovakia The Recovery Group, 1997. 280 s. ISBN 80-967843-1-5
  • PLESKAČ, J., SOUKUP, L. Marketing ve stavebnictví. Praha : Grada, 2001. ISBN 80- 2470-052-2.
  • PORTER, M., E.: Competitive Strategy. New York : Simon & Schuster, 1998. 396 s. ISBN 0-684-84148-7
  • RAJT, Š.: Marketing - charakteristika, stratégia, proces. Bratislava : Sprint, 2000. 133 s. ISBN 80-8848-62-8
  • TERRY, G. R. - FRANKLIN, S. G.: Les principes du Management. Paris: Economica, 1985. 696 s. ISBN 2-7178-0981-3
  • VEJDĚLEK, J.: Strategický management. 1.vyd. Praha : Grada, 1996. 147 s. ISBN 80- 7169-230-1
  • WESTWOOD, J. Jak sestavit marketingový. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-542-2
  • Internetové odkazy:
  • Analýza konkurencie [online]. [cit. 2006-2-1]. Dostupné na World Wide Web: < http://www. http://www.riesimebyvanie.sk >.
  • Analýza konkurencie [online]. [cit. 2006-2-1]. Dostupné na World Wide Web: < http://www.area-reality.sk >.
  • Analýza konkurencie [online]. [cit. 2006-2-1]. Dostupné na World Wide Web: < http://www.atypinterier.sk >.
  • Makroekonomické ukazovatele podľa krajov [online]. [cit. 2006-9-30]. Dostupné na World Wide Web: < http://www. upsvar.sk >.
  • Mesto Bratislava [online]. [cit. 2006-10-3]. Dostupné na World Wide Web: < http://www. bratislava.sk >.
  • Organizačná štruktúra [online]. [cit. 2006-9-21]. Dostupné na World Wide Web: < http://www.bos-slovakia.sk >.
  • Slogan spoločnosti B.O.S. Slovakia, a.s. [online]. [cit. 2006-9-3]. Dostupné na World Wide Web: < http://www.bos-slovakia.sk >.
  • Stavebné podniky [online]. [cit. 2006-10-1]. Dostupné na World Wide Web:
  • < http://www.reality.etrend.sk/68647/realitny-biznis/biznis-ktory-dozrieva-komentar >.
  • Štatistická správa o základných vývojových tendenciách v hospodárstve SR, Vybrané údaje o regiónoch v SR, ŠÚ SR, marec 2006 [online]. [cit. 2006-9-30]. Dostupné na World Wide Web: < http://www. statistics.sk >.
  • Telaráno [online]. [cit. 2006-5-20]. Dostupné na World Wide Web: < http://www. markiza.sk/tv_archiv >.
  • Výstavba bytov [online]. [cit. 2006-10-1]. Dostupné na World Wide Web: < http://www. build.gov.sk >.
  • Vývoj v stavebníctve [online] [cit. 2006-10-3]. Dostupné na World Wide Web: < http://www.správy.hnonline.sk >.
  • Iné zdroje:
  • 1. interné zdroje spoločnosti B.O.S. Slovakia, a.s.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko