Marketingový výskum na internete
Popis:
Internet si za krátku dobu svojej existencie vytvoril veľmi silnú
pozíciu nielen v samotnom marketingovom mixe, ale i v oblasti
marketingového výskumu. Túto skutočnosť potvrdzujú nielen novo
vznikajúce spoločnosti, ktoré sa zaoberajú predovšetkým
marketingovým výskumom na Internete, ale taktiež aj fakt, že sa
v posledných rokoch čoraz viac celosvetových konferencií venuje tejto
problematike. Najcennejšia a najpodstatnejšia je však odozva od
klientov, ktorí túto novú výskumnú a marketingovú praktiku začínajú
brať vážne.
Na tému on-line marketingového výskumu bolo do súčasnosti
napísané len veľmi málo. Prevažne to boli články v marketingových
publikáciách a časopisoch. Cieľom práce je poukázať na výhody,
prednosti a dôležitosť využívania marketingového výskumu na Internete
pre jednotlivé spoločnosti. Poukázať na prednosti včasných a presne
plánovaných a orientovaných výskumných projektov a kampaní, ktoré
vedú k vysoko efektívnym výsledkom. Ako i na bariéry rozvoja Internetu
a on-line výskumu na Internete v Slovenskej republike. Cieľom je taktiež
popísanie a skompletizovanie všetkých faktorov, ktoré výskum na
Internete v súčasnej dobe ponúka a vyžaduje.
Kľúčové slová:
výskum na trhu
dotazník
internet
marketingový mix
on-line výskum
plánovanie
realizácia
pop up
zber dát
Obsah:
- Úvod
Kapitola i.
Marketingový výskum na internete
1.1 Vývojové tendencie rozvoja internetu a výskumu na internete -1-
1.2 Internet, nástroj pre zber dát -3-
1.3 Základné členenie výskumu trhu -6-
1.4 Kvantitatívny on-line výskum -7-
1.4.1 Metódy kvantiatívneho výskumu -8-
1.4.1.1 E-mail dotazníky -8-
1.4.1.2 Www dotazníky -11-
1.4.1.3 Pop up metóda -13-
1.4.1.4 Www ankety -16-
1.4.2 Výhody a nevýhody on-line kvantitatívneho výskumu -16-
1.5 On-line výskumy a výberový súbor -20-
1.6 Kvalitatívny on-line výskum -25-
1.6.1 On-line focus skupiny, synchrónne -26-
1.6.2 On-line focus skupiny, asynchrónne -29-
1.6.3 Výhody a nevýhody on-line focus skupín -29-
1.6.4. E-mail skupiny -32-
1.6.5 Hĺbkové e-mail rozhovory -32-
1.7 Štandardy marketingového výskumu podľa esomaru -35-
Kapitola ii.
Taylor nelson sofres interactive
2.1 Vybrané charakteristiky spoločnosti taylor nelson sofres -38-
2.2 On-line výskumné metódy spoločnosti -39-
2.2.1 Ifocus -40-
2.2.2 Overovanie návštevnosti internetových stránok -41-
2.2.3 Meranie prevádzky na internete -43-
2.2.4 Zisťovanie socio-demografických aspektov návštevníkov web stránok -45-
2.2.5 Iomnibus -46-
2.2.6 Testovanie a hodnotenie web stránok -47-
2.2.7 Zisťovanie spokojnosti, lojality v oblasti e-commerce a web stránok -49-
2.2.8 Zisťovanie efektívnosti on-line reklamy -49-
Kapitola iii.
On-line výskum na internete
3.1 Plánovanie on-line marketingového výskumu -51-
3.2 Realizácia on-line výskumu -52-
Záver
Použitá literatúra
Obrazová príloha
Zdroje:
- Ducoffe, Robert H.: Advertising Value and Advertising on the Web, Journal of Advertising Research, USA, 1996
- Garfinkel, S., Spafford, S.: Bezpečnost v UNIXu a Internetu v praxi, Praha, Computer Press, 1998
- Havelka, J.:Výkladový slovník výpočetní technikya komunikací, Computer Press, 1997
- Havelka, J.: Internetový marketing, Praha, Computer Press, 2001
- Nondek, L., Řenčová, L.: Internet a jeho komerční využití, Grada, 2000
- Makulová, S., Burčík, V.: Internet v riadení a obchode firmy, 5. Medzinárodná konfrerencia, EL&T, Bratislava, 1999
- Makulová, S., Burčík, V.: Internet v riadení a obchode firmy, 4. Medzinárodná konfrerencia, EL&T, Bratislava, 1998
- Makulová, S.: Sprievodca po Internete, alebo Internet od A po Z, EL&T, Bratislava,1997
- Mary Jo Fahey.: Web Advertising and Marketing, Microsoft Press, USA, 1998.
- Stuchlík, P., Dvořáček, M.: Marketing a reklama na Internete, Praha, Grada Publishing, 1999
- Strangelove, M.: Advertising on the Internet, Myths, Facts and Tips, The Internet Business Journal, USA,1993
- Tomek, I.:Výskum trhu a verejnej mienky, Interné materiály TNS, 2000
- Winter J., Vrabec V.: Internet,Podnikatelská příležitost, nebo hrozba?, Management Press, 2000
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.