Metódy skúmania nákupného správania vo vybranej obchodnej jednotke
Prípona
.doc |
Typ
diplomová práca |
Stiahnuté
10 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
13465 |
Posledná úprava
18.12.2020 |
Zobrazené
1 348 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. KAPITOLA
TEORETICKÉ VÝCHODISKÁ
1. 1 Správanie spotrebiteľa a jeho význam
Na úvod tejto kapitoly považujeme za potrebné ujasniť si pojmy „spotrebiteľ“ a „zákazník“, resp. ktorý z nich budeme v tejto práci uprednostňovať. Termín „zákazník“ sa používa v súčasných moderných koncepciách marketingu, a to hlavne podobách ako orientácia na zákazníka, spokojnosť zákazníka apod. Avšak v publikáciách o nákupnom správaní je zaužívané spojenie „správanie spotrebiteľa“ či „spotrebiteľské správanie“. Jan Koudelka definuje nákupné správanie ako správanie ľudí - konečných spotrebiteľov. Aj Philip Kotler vo svojich dielach opisuje dynamiku nákupného správania spotrebiteľov a spotrebiteľského trhu. Preto pri objasňovaní problematiky nákupného správania vo všeobecnosti je pojem „spotrebiteľ“ vhodnejší.
Správanie ľudí spojené so spotrebou hmotných i nehmotných statkov predstavuje jednu z rovín ľudského správania vôbec. Spotrebiteľské správanie nie je len jednanie spojené s bezprostredným nákupom alebo užitím výrobku. Zahrňuje aj okolie, ktoré ho podmieňuje. Odráža sa v ňom aj akási spotrebná podstata každého človeka, ktorá je čiastočne daná geneticky a čiastočne ju získavame v priebehu života v danej spoločnosti. Pri sledovaní spotrebiteľského správania sa opierame o celý rad odborov, ktoré sa ho z tej či onej stránky dotýkajú. Mnoho informácií o správaní spotrebiteľa poskytuje psychológia, sociológia, sociálna psychológia, kultúrna antropológia a ďalšie odbory. Analýzou správania sa teda zaoberá celý komplex vedeckých disciplín. Vedy o správaní /behaviorálne vedy/ bývajú niekedy zahrňované do vied o človeku.
Veda o správaní našla skoro uplatnenie v marketingu. Pri orientácii marketingu na spotrebiteľa hrá správanie spotrebiteľa kľúčovú rolu. To viedlo k bezprostrednému uplatneniu všetkých teoretických i rady praktických poznatkov. Aj spätne je možné doložiť prínos výskumu spotrebiteľského správania pre všeobecnú teóriu správania spotrebiteľa.
...
Kľúčové slová:
spotrebiteľ
správanie spotrebiteľa
nákupné správanie
dopyt
dopytovanie
kvalita
kvalitatívne metódy
hĺbkové rozhovory
experiment
zákazník
predaj
metóda predaj
Obsah:
- 1. 1 Správanie spotrebiteľa a jeho význam -1-
1. 2 Nákupné správanie spotrebiteľa -2-
1. 2. 1 Faktory ovplyvňujúce nákupné správanie -3-
1. 2. 2 Kúpne role a druhy nákupného správania -4-
1. 3 Skúmanie nákupného správania -6-
2. 1 Kvantitatívne metódy -9-
2. 1. 1 Dopytovanie -10-
2. 1. 2 Písomné dopytovanie -13-
2. 1. 3 Telefonické dopytovanie -14-
2. 1. 4 Elektronické dopytovanie -15-
2. 1. 5 Osobné dopytovanie ako optimálna metóda pre náš výskum -15-
2. 2 Kvalitatívne metódy -19-
2. 2. 1 Hĺbkové rozhovory -19-
2. 2. 2 Skupinové rozhovory /focus group/ -20-
2. 2. 3 Experiment -22-
2. 2. 4 Panel -24-
2. 2. 5 Pozorovanie ako optimálna metóda pre náš výskum -25-
3. 1 Charakteristika predajne Dom kobercov -30-
3. 1. 1 História predajne Dom kobercov -30-
3. 2 Výskum nákupného správania metódou pozorovania -31-
3. 2. 1 Výsledky pozorovania -32-
3. 3 Výskum nákupného správania metódou rozhovoru -35-
3. 3. 1 Výsledky rozhovoru -36-
ZÁVERY, ODPORÚČANIA A NÁVRHY -42-
Zdroje:
- Koudelka, J.: Spotřební chování a marketing, Grada, Praha 1997
- Hradiská, E., Šulek, M.: Psychológia v marketingu, UMB, BB 1999
- Horáková, I.: Marketing v sočasné světové praxi, Grada, Praha 1992
- Bárta, V., Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, VŠE, Praha 1993
- Kotler, P.: Markering Management, Victoria Publishing, Praha 1992
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing, SPN, Bratislava 1993
- Kulčáková, M. & kol.: Výskum trhu, EU, Bratislava 1994
- Klepochová, D.: Marketingový výskum v maloobchode, Ekonóm, BA 1999
- Richterová, K., Klepochová, D., Vokounová, D.: Metódy marketingového výskumu
- Mateides, A., Abrahám, M.: Spokojnosť zákazníka a metódy jej hodnotenia, UMB, BB 1999
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.