Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Návrh marketingovej stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
33 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
24550
Posledná úprava
23.05.2009
Zobrazené
9 336 x
Autor:
juromi
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trhovo orientovaná ekonomika vnáša do riadenia podnikov nové prvky. Takýmto novým prvkom je aj uplatňovanie marketingu ako metódy riadenia v podnikovej praxi. Zmeny na svetových trhoch však vyvolávajú potrebu prehodnotiť zaužívané postupy a teórie a upozorňujú na skutočnosť, že výrobková orientácia v marketingových aktivitách výrazne ustupuje do pozadia.
Na svetových trhoch koncom 80-tych rokov vstúpil na scénu dovtedy podceňovaný a občas i prehliadaný „záhadný neznámy“ a bez zábran a vyjednávaní jednoducho prevzal moc na trhu do svojich rúk. Razantná zmena v dôležitosti prvkov ovplyvňujúcich trh, odohrávajúca sa vo vyspelých krajinách od konca 80-tych rokov spôsobila, že kontinuálny vývoj bol prerušený a vývoj trhu preskočil z jednej úrovne na druhú. Kto spôsobil túto zmenu a kto je ten „záhadný neznámy“? Je ním SPOTREBITEĽ.
Bezpochyby, spotrebiteľ tu vždy bol a producenti ho považovali za masu, ktorej chcú predať svoje výrobky či služby, a ktorá je tu na to, aby napĺňala plánovanú úroveň predaja. Spotrebiteľ túto rolu aj poslušne hral a hral ju desiatky rokov. Avšak vo chvíli, keď mu to stav konkurenčného prostredia, vyspelosť distribučných systémov, flexibilita výroby a ďalšie prvky umožnili, začal v plnej šírke napĺňať len svoje potreby a želania. Producent tak stráca možnosť vyrábať to, čo chce spotrebiteľovi predať a musí začať vyrábať to, čím si spotrebiteľ chce uspokojiť svoje potreby a želania. Z tohto dôvodu podnik musí poznať svojho zákazníka, jeho potreby a požiadavky.

Kľúčové slová:

marketingová stratégia

marketingová analýza

marketingový mix

SWOT analýza

prieskum metódou dopytovania

dotazník



Zdroje:
  • BOWMAN, Cliff: Strategický management. Praha, Grada Publishing s.r.o. 1996.
  • ĎAĎO, Jaroslav: Marketingová analýza. Banská Bystrica, Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela 1997.
  • KITA, J. a kol.: Marketing v odvetví. Bratislava, EU 1992.
  • KOTLER, P.: Marketing management. Praha, Victoria publishing a.s. 1997.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing. Bratislava, SPN 1992.
  • LESÁKOVÁ, Dagmar a kol.: Strategický marketing. Bratislava, EU 1994.
  • LESÁKOVÁ, Ľ., ÚRADNÍČEK, V.: Analýzy podniku. Banská Bystrica, Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela 1995.
  • PAPULA, J. a kol.: Strategický manažment. Bratislava, EU 1993.
  • PROFI PREDAJ, odborný časopis pre profesionálny predaj. Šéfredaktor: Milena Rážová, ročník 1999
  • HOSPODÁRSKE NOVINY. Šéfradaktor: Michal Berko, ročník 1998, 1999.
  • SME. Šéfredaktor: Martin Šimečka 1999.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko