Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Návrh metodiky merania spokojnosti zamestnancov

«»
Prípona
.docx
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44953
Posledná úprava
01.04.2014
Zobrazené
2 057 x
Autor:
6linduska6
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zamestnanci vytvárajú hodnoty a už samotný výber zamestnancov je kľúčová úloha pre každú spoločnosť. Teda cieľom každej spoločnosti by malo byť získanie najlepších zamestnancov a udržanie si ich spokojnosti, vernosti a motivácie. Motivácia hraje hlavnú úlohu už pri vstupe zamestnanca do spoločnosti, pretože zamestnanec musí mať dôvod, aby nastúpil práve do konkrétnej spoločnosti.

Každý zamestnanec je osobnosť, ktorá má svoje vlastné názory, návyky, požiadavky a nároky. Tieto požiadavky a nároky by sa mali zosúladiť s prácou, alebo pozíciou, ktorú vykonáva. Najvhodnejšie faktory pre túto synchronizáciu sú motivácia, spokojnosť zamestnanca, kariérny postup, finančné ohodnotenie, pracovné podmienky a rôzne iné. Preto je dobré využívať systém zamestnaneckých výhod k motivácii zamestnancov. Zvýši sa tak výkonnosť a produktivita zamestnancov a teda aj ich celková spokojnosť s prácou.

Úplne najlepší spôsob ako získať informácie o spokojnosti a motivácii zamestnancov, je sa ich nato opýtať, či už písomne alebo ústne, teda zrealizovať prieskum spokojnosti zamestnancov.

Kľúčové slová:

Riadenie ľudských zdrojov

personálny útvar

motivácia

stimulácia

spokojnosť zamestnancov

prieskum spokojnosti zamestnancov

dotazník

zamestnanec



Obsah:
  • Obsah
    Zoznam obrázkov 9
    Zoznam symbolov a skratiek 10
    Slovník termínov 11
    Úvod 12
    1 Riadenie ľudských zdrojov 13
    1.1 Historický vývoj riadenia ľudských zdrojov 13
    1.2 Úlohy riadenia ľudských zdrojov 14
    1.3 Ciele riadenia ľudských zdrojov 15
    1.4 Strategické riadenie ľudských zdrojov 15
    1.5 Personálny útvar 15
    1.6 Základná charakteristika personálnych procesov 16
    1.7 Význam personálnej práce pre organizáciu a jej prínos 17
    2 Motivácia 18
    2.1 Pojmy motivácia, motív, stimul a stimulácia 18
    2.2 Pracovná motivácia 19
    2.3 Proces motivácie 19
    2.4 Zdroje motivácie 20
    2.4.1 Motivačné faktory 21
    2.4.2 Demotivačné faktory 22
    2.5 Typy motivácie 22
    2.6 Motivačné teórie 22
    2.6.1 Teórie zamerané na obsah 23
    2.6.2 Teórie zamerané na proces 24
    2.6.3 Teórie inštrumentality 25
    2.7 Motivačná stratégia 26
    2.8 Motivačný program spoločnosti 26
    3 Spokojnosť zamestnancov 28
    3.1 Uspokojujúce pracovné podmienky 29
    3.2 Faktory ovplyvňujúce pracovnú spokojnosť 30
    3.2.1 Stres 30
    3.2.2 Medziľudské vzťahy na pracovisku 31
    3.3 Meranie spokojnosti zamestnancov 31
    3.3.1 Metódy zisťovania spokojnosti zamestnancov 31
    3.3.2 Dotazník 34
    3.3.3 Prieskum spokojnosti zamestnancov 36
    3.3.4 Prínos prieskumu spokojnosti pre spoločnosť a zamestnancov 37
    3.3.5 Príprava a realizácia prieskumu 37
    3.3.6 Výsledky merania 38
    4 Metodika merania spokojnosti zamestnancov 39
    4.1 Charakteristika vybranej spoločnosti 39
    4.2 Súčasný stav merania spokojnosti zamestnancov 39
    4.3 Benefity, firemné akcie a odmeňovanie 41
    4.4 Návrh metodiky merania spokojnosti zamestnancov vo vybranej spoločnosti 44
    4.4.1 Príprava dotazníka 44
    4.4.2 Zber dát 46
    4.4.3 Spracovanie dát 46
    5 Analýza a interpretácia výsledkov 47
    5.1 Zhodnotenie výsledkov a odporúčania 47
    5.1 Navrhované opatrenia 65
    6 Záver 68
    Zoznam použitej literatúry 69
    Prílohy 72

Zdroje:
  • ARMSTRONG, Michael: Personální management, Praha: Grada Publishing, 1999, ISBN 80-7169-614-5.
  • ARMSTRONG, Michael: Řízení lidských zdrojů. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
  • ARMSTRONG, M.: Rízení lidských zdroju - najnovejší trendy a postupy, Praha: Vydavateľstvo: Grada publishing, 2007, ISBN 978-80247-1407-3, 10. vydanie.
  • BELOHLÁVEK, František: Organizační chování, Olomouc: Rubico, 1996, ISBN 80-85839-09-1, 1. vydanie.
  • BRODSKÝ, Zdeněk: Řízení lidských zdrojů pro managery, Pardubice: Tiskařske strědisko Univerzity Pardubice, 2009, ISBN 978-80-7395-155-9.
  • DVOŘÁKOVÁ, Z. a kol. Management lidských zdrojů, Praha: C. H. Beck, 2007, ISBN 978-80-7179-893-4, 1. vydanie.
  • FUCHSOVÁ, Katarína, KRAVČÁKOVÁ. Gabriela: Manažment pracovnej motivácie, Bratislava: Iris, 2004, ISBN 80-89018-66-1, 1. vydanie.
  • GREGAR, Aleš. Řízení lidských zdrojů, Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2007, ISBN 978-80-7318-601-2.
  • KOUBEK, Josef: Řízení lidských zdrojů - základy modernej personalistiky, Praha 3: Management Press, 2006, ISBN 80-7261-033-3, 3. vydanie.
  • MATEIDES, Alexander a kolektív: Manažérstvo kvality - história, koncepty, metódy, Bratislava: Epos, 2006, ISBN 80-8057-656-4.
  • MAYEROVÁ, Marie: Stres, motivace a výkonnosť, Praha: Grada Publishing, 1997, ISBN 80-7169-425-8.
  • NAKONEČNÝ, Milan: Motivace lidského chování, Praha: Academia, 1997, ISBN 80-200-0592-7, 1. vydanie.
  • NENADÁL, Jaroslav a kol.: Moderní management jakosti principy postupy metody, Praha: Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-186-7, 1. vidanie.
  • PLAMÍNEK, Jiří: Tajemství motivace, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7, 1. vydanie.
  • ŘEZÁKOVÁ, Hana: Analýza dát z dotazníkových šetření, Praha: Professional Publishing, 2011, ISBN 978-80-7431-062-1, 3. vydanie.
  • SMITH, Jane: Jak zvyšovat produktivitu týmu, Praha: Computer Press, ISBN 80-7226-359-5.
  • STÝBLO, Jiří: Manažérska motivační strategie, Praha: Management Press, 1992, ISBN 80-85603-05-5, 1. vydanie.
  • STÝBLO, Jiří: Personální mahagement, Praha: Grada Publishing, 1993, ISBN 80-85424-92-4.
  • ŠTIKAR, Jiří, RYMEŠ, Milan, RIEGEL, Karel, HOSKOVEC, Jiří: Základy psychologie práce a organizace, Praha: Karolinum, 1996, ISBN 80-7184-091-2, 1. vydanie.
  • TELLIS, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Praha: Grada Publishing, 2000, ISBN 80-7169-997-7, 1. vydanie.
  • TYSON, Shaun, JACKSON, Tony&. Organizační chování, Praha: Grada Publishing, 1997, ISBN 80-7169-296-4, 1. vydanie.
  • VÝROST, Jozef, SLAMĚNÍK, Ivan, ed.: Aplikovaná sociální psychologie I - Človek a sociální instituce, Praha: Portál, 1998, ISBN 80-7178-269-6, 1. vydanie.
  • ANTÁLOVÁ Mária: Ľudské zdroje a personálny manažment, Bratislava: Ekonóm, 2011, ISBN 978-80-225-3234-1, skriptá.
  • RUŽIČKA Jiří: Motivace pracovního jednání, Praha: Aleko, 1992, ISBN 80-7079-626-X, skriptá.
  • MAJER, Ivan a kol.: Šlabikár zástupcu zamestnancov, Košice: ETC GRAFO & BRIX, 2001, ISBN 80-968395-3-5, 2. vydanie, príručka
  • Interné dokumenty spoločnosti Whirlpool Slovakia s.r.o.
  • ASSESMENT SYSTEM SLOVAKIA,s.r.o. - konzultačná spoločnosť
  • BLAŠKO, M.: Výskum učiteľov vo výučbe,
  • GOLDEGY - firemné prieskumy
  • ISTROCONTI CONSULTING, s. r. o. - poradenstvo
  • POJEROVÁ, Šárka . Proč a jak dělat průzkumy spokojenosti zaměstnanců, Marketing & Média
  • PRICEWATERHOUSE COOPERS SLOVENSKO, s.r.o. - poradenstvo
  • ROCHOVSKÁ, Alena, BLAŽEK, Matej, SOKOL, Martin: Geografický časopis
  • WIKIPEDIA - slovenská encyklopédia
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko