Netradičné spôsoby reklamy
«»
Popis:
Cieľom tejto diplomovej práce je poukázať a zhodnotiť tradičné prostriedky reklamy a následne poukázať na prostriedky nové a netradičné. Po charakterisktike významu tradície na spoločnosť i jednotlivca bolo naším cieľom poukázať na nové možnosti využitia netradičného stvárnenia a netradičných médií. Navrhnuté možnosti nových médií sa zúžitkovali pri návrhu ich praktického uplatnenia v podmienkach reklamnej agentúry na slovensku. Porovnanie príslušných médií z hľadiska efektívnosti a dopadu na zákazníka by malo prispieť k ucelenému obrazu o trendoch a nových prístupoch na poli reklamy.
Z dôvodu nedostatku priamych informačných zdrojov týkajúcich sa danej témy, bolo potrebné siahnuť po alternatívnych zdrojoch v zahraničnej tlači ale najmä na internete. Internet sa nám tak stal východiskom k mnohým, doposiaľ nepublikovaným poznatkom v tejto oblasti.
Okrem toho bola použitá ako slovenská tak aj česká odborná literatúra týkajúca sa reklamy a médií.
Situácia na poli nových médií a spracovania reklamy tak bola dostatočne spracovaná a prispelo sa k možnej alikácii pri súčasných aj budúcich projektoch reklamnej agentúry. Praktické použitie sa javí ako vhodná alternatíva za súčasné postupy pri tvorbe reklamy. Tiež je vhodné použiť nové, netradičné formy reklamy ako doplnkové aktivity v prípade masívnych relamných kampaní.
Kľúčové slová:
Reklama
Tradícia
Netradičnosť
Médium
Tvorba reklamy
Stvárnenie
Grafika
Tlač
Internet
Multimédia
2D(dvojrozmerný)
3D(trojrozmerný)
Holografia
Virtuálna realita
Projekcia
Efektívnosť
Zdroje:
- Austakalnis, S. - Blatner, D.: Reálně o virtuální realitě, Jota, 1994
- 2. Bernstejn, B.M., Tradicija i socyokulturnyje struktury, Sov. etnografija, 1981
- 3. Blažek, A., Lidopisné a kulturní črty z Chrudimska, Chrudim 1909
- 4. Braunan, T., Jak se dělá účinná reklama, Mangement press, Praha 1996
- 5. Horáková, I., Kohout, J., Reklama v podnikaní, Firma a Trh, 1991
- 6. Horňák, P., Abeceda reklamy, Grafosit s. r. o., 1997
- 7. Horňák, P., Reklama 2000, Central European Advertising CEA, 1999
- 8. Jaspers, K., Vom Ursprung und Ziel der Geschichte, Frankfurt am Main 1960
- 9. Kasper, J., Efektívna reklama na dosah, Reklamná akadémia, s. r .o., Strategie na Slovensku, s. r. o., 1998
- 10. Kotler, P. - Armstrong, G.: Principles of marketing, 4.ed. Prentice Hall 1989
- 11. Krupková, J., Tradice a Etnografie, Univerzita Karlova, Praha 1991
- 12. Oakeshott, M., Political Education, London, Methnen 1962, s.111
- 13. Ogilvy, D., Vyznanie muža reklamy, Mangement press, Bratislava, 1995
- 14. Pavlů, D., Slovník propagace, Merkur, Praha 1983
- 15. Schultz, Don E., Moderní reklama - umění zaujmout, Grada publishing 1995
- 16. Sedláček, K.: Laser v mnoha podobách, Naše vojsko, Praha, 1982
- 17. Ševčák, L. - Vojtek, J.: Dejiny svetového novinárstva, Bratislava, VK, 1994
- http://vismod.www.media.mit.edu/~mcobel/MediaLab/SIGGRAPH/research.html
- http://www.media.mit.edu/people/lucente/pubs/CG97/
- http://spi.www.media.mit.edu/groups/spi/hardcopy.html
- http://spi.www.media.mit.edu/groups/spi/new_HV.html
- http://www.ihma.org/code/m_main.htm
- http://www.aec.at/center2/index.html
- http://www.intervista.com/vrml/gallery/advertising.html
- http://www.holoinfo.com/hmp7/hmp7.htm
- http://www.holoinfo.com/hmp7/hmp7advertisers.htm
- http://www.rdrop.com/users/cary/html/c_holography.html
- http://panda.ecs.cst.nihon-u.ac.jp/oyl/oyl_home.eng.html
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.