Pohľad na Open Source a jeho využitie v slovenskom školstve
«»
Popis:
Počas pôsobenia na vysokej škole fascinovala autora práce osobnost' Linusa Torvaldsa [1011. Hoci štúdium nebolo priamo ovplyvnené bývalým fínskym študentom, Torvaldsova schopnost' pustit' sa do neprebádanej oblasti a dotiahnut' myšlienku do konca autora úplne dostala. Z maličkého klbka na začiatku sa postupným nabaľovaním stal obrovský produkt, ktorý sa používa snád' v každej sfére personálneho a profesionálneho života. Produkt Linux je slo-bodným a otvoreným softvérom, čo znamená, že každý jeho používateľ má rovnaké práva ako jeho autor - môže ho modifikovat', upravovat' a d'alej šírit'. Tento fenomén je niečím novým a definitívne uchvátil aj nás.
Kľúčové slová:
Open Source
školstvo
motivácia
softvér
kompatibilita
licencie
copyleftový softvér
freeware
shareware
FOSS
komerčný softvér
administrátor
Obsah:
- 1 Úvod
1.1 Motivácia
1.2 Ciel’ a obsah práce
2 Slobodný a otvorený softvér
2.1 História
2.2 Definície
2.2.1 Definícia slobodného softvéru (Free Software Definition)
2.2.2 Definícia otvoreného softvéru (Open Source Definition)
2.3 Kompatibilita medzi slobodným a otvoreným softvérom
2.4 Licencie
2.4.1 Co je to licencia?
2.4.2 Najznámejšie licencie
2.5 Typy softvéru
2.5.1 Slobodný a otvorený softvér
2.5.2 Copyleftový softvér
2.5.3 Slobodný softvér, ktorý nie je copyleftový
2.5.4 Verejná doména
2.5.5 Neslobodný softvér
2.5.6 Poloslobodný softvér
2.5.7 Proprietárny softvér
2.5.8 Freeware
2.5.9 Shareware
2.5.10 Komercný softvér
2.6 Výhody a nevýhody slobodného a otvoreného softvéru
2.6.1 Výhody FOSS
2.6.2 Nevýhody FOSS
2.7 Využitie slobodného a otvoreného softvéru
3 Spolocnost’
3.1 Svet
3.2 Naša spolocnosť
3.2.1 Anketa
4 Experiment
4.1 Experiment na ZŠ Cernyševského v Bratislave
4.1.1 Príprava a inštalácia ucebne
4.1.2 Experiment GCompris
4.1.3 Experiment Audacity
4.2 Výuka v slobodnej a otvorenej ucebni
4.2.1 Casovo-tematický plán pre I. ročník
4.2.2 Casovo-tematický plán pre II. ročník
4.2.3 Prehl’ad FOSS, ktorý sa používa pri výuke
4.3 Experiment s edukacnými proprietárnymi aplikáciami pod slobodným a otvoreným operacným systémom
4.4 Experiment na SŠ 1. Súkromné gymnázium v Bratislave
5 Integrácia slobodného a otvoreného softvéru do školstva
5.1 Identity
5.1.1 Rodič
5.1.2 Žiak
5.1.3 Riaditel’
5.1.4 Administrátor
5.1.5 Pedagóg
6 Záver
Literatúra
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.