Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Porovnanie presnosti výsledkov systémov hromadnej obsluhy pri použití rôznych výpočtových metód (analytickej a simulačnej) s aplikáciou

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
261
Posledná úprava
23.03.2017
Zobrazené
1 666 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Snahou podnikateľských subjektov je dosahovanie čo najlepších hospodárskych výsledkov, k čomu je potrebné veľké množstvo správnych rozhodnutí. Avšak v reálnom živote prebieha mnoho procesov náhodným spôsobom, čo výrazne komplikuje rozhodovanie v oblastiach, kde sa takéto procesy vyskytujú. Náhodné procesy sú prirodzenou súčasťou systémov hromadnej obsluhy, pri ktorých dochádza k opakovanej obsluhe zákazníkov, ktorých príchod do systému, ako aj čas ich obsluhy je náhodný a teda nedá sa presne predvídať.
Bez venovania dostatočnej pozornosti týmto náhodným javom môžu v systéme vznikať dlhé fronty, čo môže viesť k nespokojnosti zákazníkov, prípadne až k odchodu ku konkurencií, pretože v súčasnom vysokom konkurenčnom prostredí sa zákazníci môžu rozhodovať pri výbere firmy aj podľa kvality obsluhy a času strávenom čakaním vo fronte na obsluhu.
Na riešenie otázok súvisiacich so systémami hromadnej obsluhy slúžia analytické a simulačné metódy. Cieľom mojej práce bolo porovnať tieto dva prístupy na konkrétnej aplikácií, ktorou je samoobsluha potravín Jednota. Okrem porovnania výhodnosti a presnosti analytických a simulačných metód som sa zameral aj na stanovenie takého počtu efektívne pracujúcich pokladníčok, príp. pokladní, pri ktorých nevznikajú dlhé fronty zákazníkov.

Kľúčové slová:

výpočtové metódy

hromadná obsluha

disciplína čakania

verifikácia modelu

nenákladová optimalizácia

analytická metóda



Obsah:
  • Úvod
    1. Modely hromadnej obsluhy
    1.1. Základné prvky systému hromadnej obsluhy
    1.2. Poissonov proces
    1.3. Stochastické prvky systému hromadnej obsluhy
    1.4. Disciplína čakania
    1.5. Klasifikácia systémov hromadnej obsluhy
    1.6. Kendallova symbolika
    1.7. Charakteristiky systémov hromadnej obsluhy
    2. Viackanálový otvorený systém s čakaním
    2.1. Zostavenie analytického modelu
    3. Simulačné metódy
    3.1. Základné pojmy simulačného modelovania
    3.2. Výhody simulačných metód a ich porovnanie s analytickými metódami
    3.3 .Typy simulačných modelov
    3.4. Štruktúra simulačných modelov
    3.5. Počítačová realizácia simulácie
    3.6. Simulačný jazyk gpss
    4. Formulácia úlohy
    5. Zber a spracovanie údajov
    5.1. Testovanie predpokladu exponenciálneho rozdelenia vstupného prúdu požiadaviek a časov obsluhy
    6. Vypočítanie charakteristík systému
    6.1. Výpočet charakteristík systému analytickou metódou
    6. 2. Verifikácia modelu
    6.3. Zostavenie simulačného modelu v jazyku gpss
    6.4. Popis simulačného programu
    6.5. Výpočet charakteristík systému simulačnou metódou
    6.6. Vyhodnotenie výsledkov simulácie
    6.7. Porovnanie výsledkov z analytického a simulačného modelu
    7. Nenákladová optimalizácia a prognostický model
    7.1. Nenákladová optimalizácia
    7.2. Prognostické modely
    8. Námety na realizáciu pre firmu
    Záver
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko