Porovnanie využívania nástrojov marketingovej komunikácie u vybraných expresných prepravcov na Slovensku
Prípona
.doc |
Typ
diplomová práca |
Stiahnuté
75 x |
Veľkosť
1,0 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
12270 |
Posledná úprava
03.10.2019 |
Zobrazené
15 405 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
V diplomovej práci analyzujeme a porovnávame, ako využívajú nástroje marketingovej komunikácie vybraní expresní prepravcovia na Slovensku. Na základe získaných informácií formulujeme závery a odporúčania v oblasti komunikačného mixu pre spoločnosť DHL a ostatné expresné spoločnosti.
Diplomová práca sa člení na päť kapitol. Cieľom prvej je analyzovať trh vybraných expresných prepravcov na Slovensku. Druhá kapitola je teoretická, venujeme sa nástrojom marketingovej komunikácie. V tretej na základe poskytnutých informácií porovnávame stratégiu, ktorú využívajú expresné spoločnosti v oblasti marketingovej komunikácie. V štvrtej opisujeme metodický postup pre hodnotenie využívania vybraných nástrojov komunikačného mixu. V záverečnej kapitole interpretujeme výsledky a prinášame odporúčania.
Okrem webových stránok, ekonomických a dopravných periodík a elektronickej komunikácie s marketingovými oddeleniami expresných spoločností sme čerpali z odbornej literatúry, predovšetkým z diel Philipa Kotlera, ktorý je svetovou autoritou v oblasti marketingu.
Kľúčové slová:
marketing
marketingová koncepcia
marketingová komunikácia
propagácia
reklama
podpora predaja
public relations
priamy marketing
expresní prepravcovia
DHL
Obsah:
- Zoznam ilustrácií a tabuliek
Zoznam skratiek a symbolov
Slovník termínov
Úvod
1 Charakteristika a analýza vývoja trhu vybraných expresných prepravcov na slovenku
1.1 Vymedzenie základných pojmov
1.2 Dhl
1.3 Ups
1.4 Fedex
1.5 Tnt
1.6 Lindbergh & dachser
1.7 M & g expres spedition
1.8 Slovenská pošta
2 Nástroje marketingovej komunikácie
2.1 Marketing a marketingová koncepcia
2.2 Marketingový mix
2.3 Marketingová komunikácia
2.3.1 Určenie cieľových príjemcov
2.3.2 Stanovenie cieľov komunikácie
2.3.3 Vytvorenie správy
2.3.4 Výber komunikačných kanálov
2.3.5 Určenie celkového rozpočtu komunikácie
2.3.6 Určenie celkového rozpočtu komunikácie
2.3.7 Meranie výsledkov marketingovej komunikácie
2.3.8 Integrovaná marketingová komunikácia
2.4 Propagácia
2.5 Podpora predaja
2.6 Public relations
2.7 Priamy marketing
2.8 Osobný predaj
2.9 Trendy v marketingovom myslení a praxi podľa kotlera [6]
3 Porovnanie stratégie v oblasti marketingovej komunikácie u vybraných expresných prepravcov
3.1 Dhl [29]
3.2 Ups [30]
3.3 Fedex [31]
3.4 Tnt [11]
3.5 Lindbergh & dachser [32]
3.6 M & g expres spedition [33]
3.7 Slovenská pošta [34]
4 Metodický postup pre hodnotenie využívania vybraných nástrojov komunikačného mixu
4.1 Logo spoločnosti
4.2 Webové stránky
4.2.1 Www.dhl.sk
4.2.2 Www.ups.sk
4.2.3 Www.fedex.sk
4.2.4 Www.tnt.sk
4.2.5 Www.lindbergh.sk
4.2.6 Www.xpress.sk
4.2.7 Www.mgexpres.sk
4.2.8 Www.slposta.sk
4.2.9 Spôsob hodnotenia webových stránok
4.3 Komunikácia so spoločnosťami prostredníctvom e-mailu
4.4 Prednášky odborníkov dhl
4.4.1 Kritériá úspechu prednášky
4.5 Marketingový výskum formou ankety
4.6 Ďalšie spôsoby pre porovnanie stratégie v oblasti komunikačného mixu
5 Intepretácia výsledkov, formulácia záverov a odporúčaní
5.1 Logá porovnávaných spoločností podľa symboliky farieb
5.2 Hodnotenie webových stránok a návrhy na zlepšenie
5.2.1 Návrhy pre dhl
5.2.2 Návrhy pre ups
5.2.3 Návrhy pre fedex
5.2.4 Návrhy pre tnt
5.2.5 Návrhy pre lindbergh & dachser
5.2.6 Návrhy pre xpress
5.2.7 Návrhy pre m & g expres spedition
5.2.8 Návrhy pre slovenskú poštu
5.3 Hodnotenie komunikácie prostredníctvom e-mailu
5.4 Hodnotenie prednášok dhl a návrhy na skvalitnenie
5.5 Výsledky výskumu
5.5.1 Domácnosti
5.5.2 Podnikateľské subjekty
5.6 Formulácia záverov a odporúčaní pre dhl
5.7 Formulácia záverov a odporúčaní vo všeobecnosti pre ostatné spoločnosti
Zoznam bibliografických odkazov
Zdroje:
- ROSTÁŠOVÁ, M.: Prednášky z predmetu marketing.ŽU, 2003/2004.
- KOTLER,P.,AMSTRONG,G.:Marketing.SPN, Bratislava, 1992. ISBN 80-08-02042-3
- http://www.dhl.sk/publish/sk/sk.high.html
- http://www.dhl.sk/publish/sk/sk/services/exp_services.high.html
- http://www.ups.sk/onas.php
- KOTLER, P.: Marketing od A do Z. Management Press, Praha, 2003. ISBN 80-7261-082-1
- http://www.ups.sk/sluzbysk.php
- http://www.fedex.sk/index.php?www=sp_detail&id=35
- http://www.fedex.sk/index.php?www=sp_detail&id=16
- http://www.tnt.com/country/sk_sk/about/overview.html
- http://www.lindbergh.sk
- http://www.lindbergh.sk
- http://www.mgexpres.sk/public/profil/historia/common.shtml
- http://www.mgexpres.sk/public/produkty/menuitem.shtml
- http://www.slposta.sk/index.php?id=77
- http://www.slposta.sk/index.php?id=36
- http://www.slposta.sk/index.php?id=8
- KOTLER, P.: Marketing Management. Victoria Publishing, Praha, 1991. ISBN 80-85605-08-2
- HORÁKOVÁ, I.: Marketing v současné světové praxi. Grada Publishing, Praha, 1992. ISBN 80-85424-83-5
- SMITH, P.: Moderní marketing. Computer Press, Praha, 2000. ISBN 80-7226-252-1
- OGILVY, D.: Ogilvy o reklame. Management Press, Praha, 1998. ISBN 80-85943-83-2
- MADLEŇÁK, R.: Elektronický obchod. Žilinská univerzita v Žiline, Žilina, 2004. ISBN 80-8070-192-X
- SCHULTZ, Don E.: Moderní reklama. Grada Publishing, Praha, 1995. ISBN 80-7169-062-7
- KOTLER, P.: Marketing Management. Grada Publishing, Praha, 1998. ISBN 80-7169-600-5
- SPENCER, J.: Minútový manažér alebo úspešný obchodník.
- SEWELL, C., BROWN, P: Jak udělat z náhodného klienta stálého zákazníka. TALPRESS, Praha, 1996. ISBN 80-7197-024-7
- BLACK, S.: Nejúčinnější propagace. Grada Publishing, Praha, 1994. ISBN 80-7169-106-2
- WIRTH, B.: O poznaní človeka, charakterológii a reči tela. Ikar, Bratislava, 2002. ISBN 80-551-0416-6
- Psychologie reklamy
- HINDLE, T.: Úspešná prezentácia. Slovart, Bratislava, 2001. ISBN 80-7145-554-7
- JANOTOVÁ, H., FARKAŠOVÁ,V.: Manažérska etika a komunikácia v podnikaní. Žilinská univerzita v Žiline, Žilina, 2001. ISBN 80-7100-814-1
- BOLGÁČOVÁ,K.: Záverečná práca
- Slovakia Transport Almanach dopravy. TNT Express. zodp.red.Bujna,V. 2005
- http://mam.ihned.cz/1-10010830-14572870-100000_detailglobal-6f
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.