Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 117
projektov

Reklama ako manipulatívny nátlak (kultúrne dôsledky a súvislosti reklamy)

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8774
Posledná úprava
20.04.2018
Zobrazené
5 477 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Témou tejto diplomovej práce je aktuálna problematika reklamy posunutá do roviny kritických analýz sociokultúrnych dopadov reklamy. Táto práca narába s východiskami rôznych spoločensko-vedných odborov venujúcich sa danej problematike ako masmediálna komunikácia, kulturológia, sociológia, psychológia, etika ets. Obsahovo je diplomová práca rozdelená do piatich kapitol. V prvej časti sa venujem teoreticko metodologickým východiskám, resp. vymedzeniu pojmov, tak ako s nimi budem narábať. Druhá časť mapuje historický vývin reklamy od počiatkov až po dvadsiate storočie. Nasledujúca kapitola poukazuje na dominantné body reklamného priemyslu, s ktorými narábajú reklamní stratégovia. Štvrtá kapitola rozoberá vplyv psychológie na rozvoj reklamného priemyslu. Taktiež som zameral pozornosť na procesy manipulácie a persuázie vychádzajúce s využívania psychológie týmto oborom. Posledná časť je venovaná sociokultúrnym dopadom reklamy, kde sa zaoberám problematikou práce, identity, sociálnej reklamy, diktátu fenoménu IN a OUT, čím sa snažím poukázať na široký priestor sociálny i kultúrny, neúprosne zasiahnutý reklamným priemyslom.

Kľúčové slová:

Reklama

Marketing

Médiá

Identita

Konzumná spoločnosť

Psychológia reklamy

Manipulatívnosť

Kritika reklamy



Obsah:
  • Úvod -9-
    I. Kapitola Teoreticko - metodologická časť
    1. Prolegomena -11-
    1. 1 Reklama -11-
    1. 2 Marketing -12-
    1. 3 Globalizácia a Glokalizácia -13-
    1. 4 Kultúrny priemysel -14-
    1. 5 Masová kultúra -14-
    1. 6 Mediálna kultúra -15-
    II. Kapitola Predpoklady rozvoja súčasnej reklamy
    2. 1 Historické etapy vo vývoji reklamy -16-
    2. 2 Súvislosti reklamy s rozvojom priemyslu -18-
    2. 3 Premena konzumu v nastupujúcej masovej spoločnosti -20-
    III. Kapitola Značka a logo ako nové stratégie rozvoja reklamného priemyslu
    3. 1 Značka a jej pôvod -22-
    3. 2 Expanzia značky -23-
    3. 3 Dve cesty úspechu alebo odkaz Marlboro Friday -25-
    3. 3. 1 Supermarket -26-
    3. 3. 2 Východiská pre marketingovú stratégiu značky konca 20. storočia 28
    3. 4 Sponzoring -29-
    3. 4. 1 Sponzorované vzdelanie -30-
    3. 4. 2 Šport v zajatí značiek -31-
    3. 5 Fúzie a synergická povaha trhu -33-
    3. 6 MTV a jej stratégie propagovania značky -35-
    3. 7 Logo a logotyp -36-
    IV. Kapitola Psychologické aspekty reklamy
    4. 1 Vzťah psychológie a reklamy -38-
    4. 2 Saturovanie a produkcia potrieb -39-
    4. 3 Reklamné posolstvo a jeho odozva u detského príjemcu -41-
    4. 4 Strategické postavenie osobností v reklame -44-
    4. 5 Zmysly ako nástroj reklamného paralyzovania -46-
    4. 5. 1 Audiovizuálne prostredie reklamy -49-
    4. 5. 2 Možné využitia čuchu, hmatu a chute na podporu predaja -52-
    4. 6 Symbolika farieb a jej význam pre koncepciu reklamného posolstva -53-
    4. 7 Vplyv reklamného priemyslu na vnímanie sexuality -56-
    V. Kapitola Sociokultúrne dôsledky reklamy
    5. 1 Dosah reklamného priemyslu na charakter práce -58-
    5. 2 Reklama, priemysel a ekológia -60-
    5. 3 Obchodovanie s identitou -62-
    5. 4 IN a OUT ako zákon reklamného priemyslu -65-
    5. 4. 1 Aréna módy -67-
    5. 5 Sociálna reklama -69-
    Záver -72-
    Zoznam použitej literatúry -74-

Zdroje:
  • BARKER, Chris.: Slovník kulturálních studií. Praha : Portál, 2006, 206 s., ISBN 80-7367-099-2
  • BAUMAN, Zygmunt.: Globalizace. Důsledky pro člověka. Praha : Mladá fronta, 2000, 157 s., ISBN 80-204-0817-7
  • BURTON, Graeme. - JIRÁK, Jan.: Úvod do studia médií. Brno : Barrister & Principal, 2003, 392 s., ISBN 80-85947-67-6
  • ECO, Umberto.: Skeptikové a těšitelé. Praha : Svoboda, 1995, 417 s., ISBN 80-205-0472-9
  • FICHNOVÁ, Katarína. - SPÁLOVÁ, Lucia.: Psychologické aspekty vplyvu reklám na detského diváka. In: ŽILKOVÁ, Marta. (edit.): Vplyv globalizácie na mediálnu kultúru. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, Filozofická fakulta, Ústav literárnej a umeleckej komunikácie, 2006, 384 s., ISBN 80-8050-942-5
  • GAŽOVÁ, Viera.: Perspektívy kulturológie. In: ACTA CULTUROLOGICA, Bratislava : PEEM, 2003, 260 s., ISBN 80-88901-81-2
  • GAŽOVÁ, Viera.: Súradnice kultúry. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2003, 115 s., ISBN 80-89034-56-X
  • GIDDENS, Anthony.: Důsledky modernity. Praha : Slon, 2003, 200 s., ISBN 80-86429-15-6
  • GREGOVÁ, Renáta.- RUSNÁK, Juraj.- SABOL, S. Ján.: Interpretácia textov elektronických masových médií. Stručný terminologický slovník. Prešov : Prešovská univerzita, Filozofická fakulta, 2004, 156 s., ISBN 80-8068-298-4
  • GULA, Marek.: Filozofia médií v aktuálnom masmediálnom diskurze. Diplomová práca, Trnava, 2005, 63 s.
  • KELLER, Jan.: Abeceda prosperity. Brno : Doplněk, 2003, 176 s. ISBN 80-7239-125-9
  • KLEINOVÁ, Naomi.: Bez loga. Praha : Argo/Dokořán, 2005, 510 s., ISBN 80-7203-671-8
  • LIBA, Peter.: Identita a tradícia : kultúra. In: HAJKO, Dalimír. (edit.): Globalizácia a kultúra súčasnej slovenskej spoločnosti. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, Filozofická fakulta, 2005, 128 s., ISBN 80-8050-855-0
  • LURKER, Manfred.: Slovník symbolů. Praha : Euromedia Group, 2005, 616 s., ISBN 80-242-1588-8
  • McLUHAN, Marshall.: Člověk, média a elektronická kultura. Brno : Jota, 2000, 415 s., ISBN 80-7217-128-3
  • NAKONEČNÝ, Milan.: Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 2003, 336 s., ISBN 80-200-0628-1
  • ONDREJKOVIČ, Peter.: Globalizácia a individualizácia mládeže (negatívne stránky). Bratislava : Veda, 2002, 134 s., ISBN 80-224-0689-9
  • PRAVDOVÁ, Hana.: Mediálna kultúra v procese globalizácie. In: ACTA CULTUROLOGICA, Bratislava : PEEM, 2003, 154 s., ISBN 80-88901-73-1
  • RITZER, George.: Mcdonaldizace společnosti. Praha : Academia, 2003, 176 s., ISBN 80-200-1075-0
  • RUSHKOFF, Douglas.: Manipulativní nátlak. Hradec Králové : Konfontace, 2002, 265 s., ISBN 80-86088-07-3
  • SCHWALBE, Heinz.: Praktická reklama. Praha : Grada, 1994, 160 s., ISBN 80-7169-112-7
  • TOSCANI, Oliviero.: Reklama je navoňaná zdochlina. Bratislava : Slovart, 1996, 174 s., ISBN 80-7145-221-1
  • TVRDOŇ, Emil.: Text a štýl reklamy v periodickej tlači. Bratislava : Epos, 1999, 272 s., ISBN 80-88810-63-9
  • VYSEKALOVÁ, Jitka.- KOMÁRKOVÁ, Růžena.: Psychologie reklamy. Praha : Grada Puplishing, 2002, 264 s., ISBN 80-247-0402-1
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko