- Fakulta - Inštitút misijnej a charitatívnej práce a tropického zdravotníctva sv. Jána Pavla II, Bratislava 95
- Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce sv. Ladislava, Nové Zámky 605
- Inštitút bl. Ladislava Strattmanna Batthyányho, Dunajská Streda 0
- Inštitút bl. Metoda Dominika Trčku, Michalovce 16
- Inštitút bl. Sáry Salkaházyiovej, Rožňava 0
- Inštitút bl. Z. J. Mallu, Košice 0
- Inštitút sociálnej práce a ošetrovateľstva MUDr. Pavla Blahu, Skalica 0
- Inštitút sociálnych vied a zdravotníctva bl. P. P. Gojdiča a bl. V. Hopku, Prešov 79
- Inštitút sv. Cyrila a Metoda, Partizánske 0
- Ústav bl. Anny Kolesárovej, Rimavská Sobota 0
- Ústav bl. Tomislava Kolakoviča, Trstená 0
- Ústav Božieho milosrdenstva, Žilina 40
- Ústav sociálnej práce sv. Pátra Pia, Piešťany 0
- Ústav sv. Sáry de Marseille, Banská Bystrica 0
Rola sestry manažérky kvality v zdravotníckom zariadení
Popis:
Kvalita ako novodobý fenomén ľudských činností je v súčasnom systéme zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti v popredí záujmu nielen odbornej, ale aj laickej verejnosti. Aplikácia systému manažérstva kvality do praxe predstavuje v súčasnosti jednu z najväčších výziev pre zdravotnícke zariadenia - vrátane odboru ošetrovateľstva, ktoré zohráva v systéme zdravotnej starostlivosti nezastupiteľnú úlohu. Cieľom práce je poukázať na to, že systém manažérstva kvality je efektívny nástroj v procese poskytovania zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti. V práci ponúkame stručný prehľad histórie kvality, prezentujeme variabilitu pohľadov na kvalitu a približujeme rolu sestry – manažérky kvality v podmienkach kežmarskej nemocnice. Zvýšenú pozornosť venujeme procesu certifikácie, interným auditom a monitoringu indikátorov kvality v ošetrovateľstve. Analyzujeme benefit zavedeného systému manažérstva kvality pre odbor ošetrovateľstva v rámci výsledkov prieskumu realizovaného v zdravotníckych zariadeniach. Na základe analýzy zozbieraných údajov potvrdzujeme, že získaním certifikátu podľa medzinárodnej organizácie pre štandardizáciu získa ošetrovateľský manažment efektívny nástroj pre trvalé zvyšovanie kvality ošetrovateľskej starostlivosti. Práca obsahuje návrhy a odporúčania pre prax, ktoré by mali byť dodržiavané z aspektu kontinuálneho zlepšovania kvality na úseku ošetrovateľstva.
Kľúčové slová:
Kľúčové slová: Systém manažérstva kvality
Certifikácia
Audit
Indikátory kvality
ISO
Ošetrovateľský audit
Sestra manažérka
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.