Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 042   projektov
0 nových

Rozhodovanie mladých ľudí pri výbere dôchodcovskej správcovskej spoločnosti

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
1,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48522
Posledná úprava
10.10.2024
Zobrazené
24 x
Autor:
lenka.cakova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

Cieľom diplomovej práce bolo objasniť správanie a rozhodovanie spotrebiteľov, charakterizovať trh starobného dôchodkového sporenia na Slovensku a na základe prieskumu určiť, podľa ktorých faktorov sa sporitelia rozhodli pre konkrétnu dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Zároveň v závislosti od výsledkov navrhnúť opatrenia pre spoločnosť ING, vďaka ktorým by získala na trhu starobného dôchodkového sporenia konkurenčnú prevahu, udržala si existujúcich klientov a získala nových. Práca je rozdelená do troch kapitol. Obsahuje 11 obrázkov, 16 grafov, 18 tabuliek a 6 príloh. Prvá kapitola je venovaná charakteristike, modelom, faktorom a trendom spotrebiteľského správania, potrebám a hodnotám spotrebiteľov, ich vnímaniu vlastnostní produktov a nákupnému rozhodovaniu. V ďalšej časti sa charakterizuje reforma dôchodkového systému a jednotlivé dôchodkové správcovské spoločnosti. Autorka sa zameriava na finančnú skupinu ING na Slovensku a konkrétne na ING dôchodkovú správcovskú spoločnosť, a.s., jej činnosť a dôchodkové fondy. Záverečná kapitola je venovaná prieskumu rozhodnutí mladých ľudí pri vstupe do starobného dôchodkového sporenia, analýze faktorov ovplyvňujúcich ich rozhodnutia, určeniu informačných zdrojov a spokojnosti s vybranou spoločnosťou. Výsledky prieskumu, dôležité z hľadiska ING poukazujú okrem silných stránok aj na slabé stránky spoločnosti, riešením ktorých je zníženie poplatkov, častejšie bezplatné zasielanie výpisu z účtu, väčšia mediálna kampaň či intenzívnejšie informovanie sporiteľov o výnosoch.

Kľúčové slová:

dôchodok

dôchodcovská spoločnosť

diplomová práca

rozhodovanie

mladí ľudia



Obsah:
  • 1. SPOTREBITEĽSKÉ SPRÁVANIE 9
    1.1 Potreby, produkty a hodnoty spotrebiteľov 9
    1.2 Charakteristika spotrebiteľského správania 12
    1.3 Modely spotrebiteľského správania 14
    1.4 Faktory spotrebiteľského správania 16
    1.4.1 Kultúrne faktory 17
    1.4.2 Spoločenské faktory 19
    1.4.3 Osobnostné faktory 21
    1.4.4 Psychologické faktory 24
    1.5. Nákupné rozhodovanie spotrebiteľov 27
    1.5.1 Poznanie problému 28
    1.5.2 Zhromažďovanie informácií 28
    1.5.3 Hodnotenie alternatív 29
    1.5.4 Nákupné rozhodnutie 30
    1.5.5 Správanie po nákupe 31
    1.6 Vnímanie vlastností produktov spotrebiteľmi 32
    1.6.1 Kvalita, vyhotovenie a značka produktu 32
    1.6.2 Služby 34
    1.7 Trendy v spotrebiteľskom správaní 36
    1.7.1 Environmentálne orientované správanie 37
    1.7.2 Maximalizácia kvality života 37
    1.7.3 Finančné zabezpečenie staroby 38

    2. STAROBNÉ DÔCHODKOVÉ SPORENIE 40

    2.1 Dôchodková reforma 41
    2.1.1 Negatíva tradičného dôchodkového systému 42
    2.2 Princíp fungovania starobného dôchodkového sporenia 43
    2.2.1 Súkromné vlastníctvo a možnosť dedenia úspor 44
    2.2.2 Bezpečnosť sporenia v druhom pilieri 44
    2.2.3 Päťstupňová kontrola 45
    2.3 Prehľad dôchodkových správcovských spoločností 47
    2.3.1 Allianz - Slovenská dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 47
    2.3.2 Winterthur, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 49
    2.3.3 VÚB Generali, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 50
    2.3.4 Aegon, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 51
    2.3.5 ČSOB, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 53
    2.3.6 ING, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 54
    2.4 ING Group 55
    2.4.1 Medzinárodné akvizície 56
    2.4.2 Špeciálne programy 56
    2.5 ING na Slovensku 57
    2.5.1 ING Životná poisťovňa, a.s. 57
    2.5.2 ING Bank N.V. 58
    2.5.3 ING Tatry - Sympatia, doplnková dôchodková sporiteľňa, a.s. 59
    2.5.4 ING Employee Benefit 60
    2.5.5 Charitatívna činnosť 60
    2.6 ING Dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 61
    2.6.1 Dôchodkové fondy ING DSS 63

    3. PRIESKUM ROZHODOVANIA MLADÝCH ĽUDÍ O
    STAROBNOM DÔCHODKOVOM SPORENÍ A VÝBERE
    DÔCHODKOVEJ SPRÁVCOVSKEJ SPOLOČNOSTI 69

    3.1 Účel prieskumu 69
    3.2 Metodika prieskumu 69
    3.3 Výsledky prieskumu 70
    3.4 Výsledky dôležité z hľadiska návrhov a odporúčaní pre ING DSS 83
    3.5 Ohraničenia prieskumu 89
    3.6 Závery a odporúčania pre ING 89

    ZÁVER 95

    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV 96

    PRÍLOHY 100
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko