Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 036   projektov
0 nových

Stratégia vstupu spoločnosti Telefonica O2 na slovenský mobilný telekomunikačný trh

«»
Prípona
.pdf
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
31 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9766
Posledná úprava
19.09.2018
Zobrazené
2 306 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Proces rozhodovania podniku pre medzinárodný rast a jeho následná realizácia je špecifický proces, nakoľko každá firma čelí odlišnej situácii na domácom a potenciálnom zahraničnom trhu, inými zdrojmi pre internacionalizáciu a uplatňuje vo svojom podnikateľskom procese vlastnú stratégiu, ktorou chce dosiahnuť úspech.
Tender na pridelenie frekvencií tretiemu mobilnému operátorovi na Slovensku vzbudil okrem odbornej aj pozornosť širokej verejnosti, nakoľko už v minulosti prebehlo viacero neúspešných výberových konaní. V auguste 2006 výberová komisia rozhodla, že voľné telekomunikačné frekvencie budú pridelené spoločnosti Telefónica O2 Slovakia. Od vstupu tretieho operátora sa očakávalo najmä zostrenie konkurenčného boja o zákazníka, ako aj všeobecné zníženie cien.
V tejto práci sa zameriame na analýzu a zhodnotenie aktivít spoločnosti pred samotným spustením komerčnej prevádzky ako aj prvkov, ktorými sa spoločnosť pokúsila zaujať potenciálnych zákazníkov a presadiť sa na trhu. Naším cieľom ďalej bolo porovnanie atribútov ponuky nového operátora s ponukami jeho už zabehnutých konkurentov a ich posúdiť ich potenciálnu atraktivitu pre zákazníka, posúdiť úspešnosť aktivít Telefónicy O2 jednak pre rozvoj trhu, ako aj pre spoločnosť samotnú, a identifikovať silné a slabé stránky vstupnej stratégie spoločnosti.
Nakoľko príchod nového operátora bol už dlhodobo očakávaný, boli jeho kroky podrobne sledované médiami, odbornou aj širokou verejnosťou. Mnoho informácií bolo teda k dispozícií v médiách, prostredníctvom tlačových správ či informácií zverejnených na firemnej internetovej stránke. Časť informácií sme získali na základe vlastnej skúsenosti s tretím operátorom, z prezentácií jeho predstaviteľov na pôde Ekonomickej univerzity a Národných dňoch kariéry 2008.
Práca okrem úspešných aktivít Telefónicy O2 spomína aj pochybenia, ktorým sa spoločnosť nevyhla, najmä v súvislosti s legislatívnymi požiadavkami, či problémami súvisiacimi so začiatkom prevádzky. Podľa našich informácií ide o prvé hodnotenie činnosti spoločnosti konfrontované aj s aktivitami konkurencie s načrtnutím otázok, ktoré operátor plánuje, resp. bude musieť vyriešiť v budúcnosti.

Kľúčové slová:

Telefonica O2

stratégia

vstup na zahraničný trh

analýza

frekvencia

realizácia



Obsah:
  • Úvod 8
    1. Teoretické východiská stratégie medzinárodného podnikania 9
    1.1 Motívy internacionalizácie 9
    1.2 Prostredie v medzinárodnom podnikaní 13
    1.3 Formy vstupu na zahraničný trh 15
    2. Vstup spoločnosti Telefónica O2 na slovenský mobilný telekomunikačný trh 26
    2.1 Spoločnosť Telefónica O2 26
    2.1.1 Telefónica O2 Europe 26
    2.1.2 Telefónica S.A 27
    2.2 Historický vývoj a stručná analýza situácie telekomunikačného trhu na Slovensku pred vstupom tretieho mobilného operátora 29
    2.3 Tender na tretieho mobilného operátora 32
    2.4 Aktivity pred komerčným spustením siete 36
    2.4.1 Budovanie siete 36
    2.4.2 Personálne zabezpečenie 38
    2.4.3 Problémy pred začiatkom komerčnej prevádzky 38
    2.5 Ciele spoločnosti Telefónica O2 na slovenskom trhu 41
    2.6 Produktová a cenová politika 42
    2.6.1 Kampaň O2 Jednotka 42
    2.6.2 Prepaidová ponuka 46
    2.6.3 O2 Voľnosť 50
    2.6.4 Paušálna ponuka 52
    2.6.5 Vianočná ponuka 58
    2.6.6 Roaming 62
    2.7 Distribúcia 64
    2.8 Komunikácia 66
    3. Dôsledky vstupu Telefónica O2 na slovenský trh mobilných operátorov po prvom roku komerčnej prevádzky 69
    3.1 Vývoj počtu zákazníkov a penetrácia 69
    3.2 Pokrytie územia a sieť 71
    3.3 Hlasové služby 72
    3.4 Dátové služby 73
    3.5 Distribúcia 74
    3.6 Problémy pri vstupe a podnikaní 74
    3.7 Prenositeľnosť čísla 75
    3.8 Plány do budúcnosti 77
    3.9 Stručné porovnanie vstupu spoločnosti Telefónica O2 na slovenský a český trh 77
    3.10 Slabé a silné stránky stratégie Telefónicy O2 Slovakia 80
    Záver 81
    Použité zdroje 83
    Prílohy 85
    Príloha č. 1: Formy vstupu na zahraničné trhy 85
    Príloha č. 2: Dotazník z kampane O2 Jednotka 86
    Príloha č. 3: Cenové porovnanie paušálnych programov O2 Pre mňa s konkurenčnou ponukou 89

Zdroje:
  • BALÁŽ, P. a kol.: Medzinárodné podnikanie. Bratislava : SPRINT - vrfa, 2001. 591 s. ISBN: 80-88848-68-7
  • BALL, D. A. - McCULLOCH, W. H.: International Business : Introduction and Essentials. Illinois : Homewood, 1989. 897 s. ISBN: 0-256-05825-3
  • CZINKOTA, M.R. - RIVOLI, P. - RONKAINEN, I. A.: International business. Chicago : The Dryden Press, 1989. 736 s. ISBN: 0-03-014533-3
  • DVOŘAČEK, J. a kol.: Medzinárodné podnikanie : Spoločné a nadnárodné podniky. Žilina : Poradca podnikateľa, spol. s r.o., 2006. 184 s. ISBN: 80-88931-59-2
  • FERENČÍKOVÁ, S. a kol.: Stratégia medzinárodného podnikania : vybrané kapitoly. Bratislava : EKONÓM, 2003. 224 s. ISBN: 80-225-1666-X
  • HOSKISSON, R. E. - HITT, M. A. - IRELAND, R. D.: International strategy; http://jobfunctions.bnet.com/presentation.aspx?&docid=92164&promo=100511
  • HROŠKOVÁ, A. - ŠESTÁKOVÁ, M.: Medzinárodné podnikanie. Bratislava : Elita, 1993. 157 s. ISBN: 80-85323-22-2
  • KOLEKTÍV: Medzinárodný marketing. Bratislava : EKONÓM , 2001. 320 s. ISBN: 80-225-1469-1
  • KOPRVOLÁ, J.: Formy zahraničnej trhovej angažovanosti. Bratislava : SPRINT - vrfa, 2006, 251 s. ISBN: 80-89085-75-X
  • MICHNIK, Ľ. a kol.: Zahraničný obchod (ekonomika, stratégia, podnikanie). Bratislava : SPRINT - vfra, 1998, 656 s. ISBN: 80-8884-31-8
  • SRŠŇOVÁ, J.: Medzinárodné podnikanie : Multinacionálne podniky. Bratislava : EKONÓM 2000, 190 s. ISBN: 80-225-1240-0
  • SRŠŇOVÁ, J.: Strategické rozhodovanie v medzinárodnom podnikaní. Bratislava : EKONÓM, 1998. 155 s. ISBN: 80-225-0920-5
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko