Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Tablet vo vyučovaní biológie

«»
Prípona
.doc
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
2,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47171
Posledná úprava
18.12.2017
Zobrazené
1 111 x
Autor:
anicka.jurova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
„Materiálne prostriedky výučby približujú to, čo je ďaleké, zväčšujú to, čo je nepatrné, zmenšujú to, čo je veľmi veľké, spomaľujú to, čo je rýchle, zrýchľujú to, čo je pomalé, odhaľujú to, čo je skryté, konkretizujú to, čo je abstraktné, sprítomňujú to, čo je dávno minulé, fixujú to, čo je prchavé, zjednodušujú to, čo je príliš zložité.“ M. Cipro

Je známe, že človek až 80% informácií prijíma zrakom, 12% sluchom, 5% hmatom a 3% inými zmyslami, preto môžeme povedať, že materiálne prostriedky zohrávajú v procese edukácie významnú úlohu.
Samotný pojem ˝prostriedok˝ môže mať široký význam. Vo vzťahu k cieľom vyučovacieho procesu ho chápeme ako to, čo pomáha a slúži k ich dosiahnutiu. Pojem ˝didaktické prostriedky˝ zahrňuje všetky materiálne predmety, ktoré zabezpečujú, podmieňujú a zefektívňujú priebeh vyučovacieho procesu. Ide o také predmety, ktoré v úzkej súvislosti s vyučovacou metódou a organizačnou formou vyučovania napomáhajú k dosiahnutiu výchovno-vzdelávacích cieľov. Ich vývoj je ovplyvnený s postupným vývojom kultúry a techniky. V súčasnosti ich chápeme ako významný modernizačný faktor (Maňák, 1995) .
K materiálnym didaktickým prostriedkom zaraďujeme všetky predmety, ktoré prispievajú k názornosti v procese výučby a umožňujú dokonalejšie, rýchlejšie a komplexnejšie osvojenie si učiva vo výchovno - vzdelávacom procese, taktiež aj v procese samovzdelávania (Petlák, 2004).

Kľúčové slová:

tablet

biológia

rastliny

vyučovanie

moderné technológie

internet



Obsah:
  • I. DIDAKTICKÉ PROSTRIEDKY V PROCESE VYUČOVANIA 4
    1.1 Vymedzenie základných pojmov 5
    1.2 Rozdelenie vyučovacích prostriedkov 6
    1.3 Modernizácia technológií v edukačnom procese 7
    1.2.1 IKT ich úloha a možnosti využitia vo výchovno - vzdelávacom procese 8
    1.2 Moderné technológie ako súčasť učiteľovej profesionality 12
    1.3. Integrácia digitálnych učebných materiálov a IKT do výučby biológie 16
    1.3.1. Počítačové programy 16
    1.3.2 Multimediálne CD disky 17
    1.3.3 Internet a WWW stránky 18
    II. TABLET 21
    2.2 Socrative 25
    2.2.1 Socrative Teacher - Socrative učiteľ 26
    2.2.2 Socrative Student - Socrative Študent 30
    2.3 S Note - S poznámka 30
    2.4 Mindomo 31
    Program Samsung school 32
    III. VÝSLEDKY 35
    3.1. Téma: Voda a jej okolie 36
    3.1.1 Príprava č.1 36
    3.1.2 Príprava č.2 44
    3.2 Téma: Vodné rastliny 50
    3.2.1 Príprava č. 3 50
    3.2.2 Príprava č.4 56
    3.3 Téma: Brehové rastliny 65
    3.3.1 Príprava č.5 65
    3.3.2 Príprava č.6 72
    Použitá literatúra: 79
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko