Ústavna stralostlivosť o deti s postihnutím
«»
Prípona
.zip |
Typ
diplomová práca |
Stiahnuté
43 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
20279 |
Posledná úprava
09.03.2009 |
Zobrazené
6 744 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Žijú vo všetkých krajinách, vo všetkých spoločnostiach. Sú tu a žijú medzi nami. Potrebujú naše porozumenie a pomoc, aj keď o ňu neprosia. Ich mlčanie však kričí a my musíme chcieť, aby sa medzi nami cítili dobre.
Deti s vážnym telesným, zmyslovým a mentálnym, alebo ich kombináciou, sa bez intenzívnej pomoci nezaobídu. Ústavná starostlivosť je tak pre ne jednou z možností, ktorá môže byť využívaná dočasne alebo tiež dlhodobo.
Cieľom našej práce je poukázať na plnenie úloh zariadení ústavnej starostlivosti, na ich úsilie poskytovať komplexnú starostlivosť deťom s postihnutím. Snažili sme sa tiež poukázať na spoluprácu týchto zariadení s rodičmi a najmä jej potrebu pri výchove dieťaťa s postihnutím.
v prvej časti našej práce sú základné definície a charakteristika jednotlivých druhov postihnutia. V druhej kapitole sa venuje problematike ústavnej starostlivosti, zariadeniam ústavnej starostlivosti, legislatíve upravujúcej ich činnosť, výchove a vzdelávaniu detí s postihnutím v podmienkach ústavnej starostlivosti a rizikám, ktoré so sebou prináša. V závere druhej kapitoly chceme poukázať aj na nové trendy ďalšieho vývoja v starostlivosti o deti s postihnutím.
V empirickej časti sme realizovali výskum týkajúci sa spolupráce zariadenia ústavnej starostlivosti s rodičmi pri výchove dieťaťa s postihnutím, ktorý sme realizovali v DSS medzi zamestnancami tohto zariadenia a rodičmi.
Kľúčové slová:
ústav
ústavná starostlivosť
postihnutie
dieťa s postihnutím
výchova detí s postihnutím
spolupráca
vzdelávanie detí s postihnutím
riziká ústavnej starostlivosti
Zdroje:
- 1. BAJO, I. — VAŠEK, Š.: Pedagogika mentálne postihnutých. 1. vyd.
- Bratislava : 1994. 251 s. ISBN 80—967180—1
- 2. BARTOŠOVÁ, D.: Spokojnosť prináša spokojnosť. In: Humanita. Roč. 10, 2001,
- č. 5.
- 3. BLAŽEK, B. — OLMOROVÁ, J.: Světy postižených. 1. vyd. Praha : 1988. 179 s.
- ISBN 08—083—88
- 4. DUNOVSKÝ, J EGGERS, H. a kol.: Sociálni pediatrie. 1. vyd. Praha : 1989. 256 s.
- ISBN 08—030—89
- 5. HAMAROVÁ, J. — HOLKOVIČ, Ľ.: Rodina, spoločnosť, výchova. 1. vyd.
- Bratislava : 1987. 164 s. ISBN 71—049—87
- 6. HRONCOVÁ, J. — HUDECOVÁ, A. — MATULAJOVÁ, T.: Sociálna pedagogika
- a sociálna práca. 1. vyd. Banská Bystrica : 2000. 298 s. ISBN 80—8055—476—5
- 7. KAČALA, J. — PISÁRČIKOVÁ, M. : Krátky slovník slovenského jazyka. 3. vyd.
- Bratislava : 1997. 944 s. ISBN 80—224—0464—0
- 8. KOZÁKOVÁ, D. — GERGOROVÁ, J.: Pomôžme im aby to dokázali.
- In: Humanita. Roč. 12, 2003, č. 4.
- 9. KOLLÁROVÁ, E.: Somatopédia pre učiteľov. 1. vyd. Bratislava : 1991. 156 s.
- ISBN 80—223—0451—4
- 10. KRUPA, S.: Kvalitné sociálne služby I. 1. vyd. Košice : 2000. 120 s.
- ISBN 80—88922—17—8
- 11. KVAPILÍK, J. — ČERNÁ, M.: Zdravý spůsob života mentálně postižených. 1. vyd.
- Praha : 1990. 136 s. ISBN 09—020—90
- 12. MATĚJČEK, Z.: Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 2. vyd.
- Jinočany : 1992. 162 s. ISBN 80—85467—42—9
- 13. MATOUŠEK, O.: Ústavní péče. 2. vyd. Praha : 1999. 159 s.
- ISBN 80—85850—76—1
- 14. MATULAY, K. a kol.: Mentálna retardácia. 1. vyd. Martin : 1986. 352 s.
- ISBN 70—077—86
- 15. PIKÁLEK, Š.: Ústavná sociálna starostlivosť pre ťažko mentálne postihnuté osoby.
- Bratislava : 1994. 77 s. ISBN 80—88753—01—5
- 16. PREVENDÁROVÁ, J.: Rodina s postihnutým dieťaťom. 1. vyd.
- Nové Zámky : 1998. 132 s. ISBN 80—967148—9—9
- 17. ŠUPATÍKOVÁ, M.: Spolupráca rodiny a domova sociálnych služieb pri výchove
- mentálne postihnutého dieťaťa. In: Efeta otvor sa. Roč. 10, 2000, č. 4.
- 18. VAŠEK, Š. : Pedagogika viacnásobne postihnutých. 1 vyd. Bratislava : 1999. 282 s.
- ISBN 80—967180—4—5
- 19. VAŠEK, Š.: Špeciálna pedagogika. 1. vyd. Bratislava : 1996. 178 s.
- 20. VAŠEK, Š. a kol.: Špeciálna pedagogika pre 3. ročník stredných odborných škôl.
- 1. vyd. Bratislava : 2001. 109 s. ISBN 80—08—03050—X
- 21. VAŠEK, Š. a kol.: Špeciálna pedagogika terminologický a výkladový slovník. 2.
- vyd. Bratislava : 1993. 245 s. ISBN 80—05—00864—4
- 22. VAŠEK, Š.: Pojmový a kategoriálny aparát špeciálnej pedagogiky.
- In: Efeta otvor sa. Roč. 8. 1998, č. 4.
- 23. Zákon č. 195/ 1998 Z. z. o sociálnej pomoci.
- 24. Zákon č. 279/1993 Z. z. o školských zariadeniach.
- 25. Zákon č. 29/1984 Z. z. o sústave základných a stredných škôl.
- 1. BAJO, I. — VAŠEK, Š.: Pedagogika mentálne postihnutých. 1. vyd.
- Bratislava : 1994. 251 s. ISBN 80—967180—1
- 2. BARTOŠOVÁ, D.: Spokojnosť prináša spokojnosť. In: Humanita. Roč. 10, 2001,
- č. 5.
- 3. BLAŽEK, B. — OLMOROVÁ, J.: Světy postižených. 1. vyd. Praha : 1988. 179 s.
- ISBN 08—083—88
- 4. DUNOVSKÝ, J EGGERS, H. a kol.: Sociálni pediatrie. 1. vyd. Praha : 1989. 256 s.
- ISBN 08—030—89
- 5. HAMAROVÁ, J. — HOLKOVIČ, Ľ.: Rodina, spoločnosť, výchova. 1. vyd.
- Bratislava : 1987. 164 s. ISBN 71—049—87
- 6. HRONCOVÁ, J. — HUDECOVÁ, A. — MATULAJOVÁ, T.: Sociálna pedagogika
- a sociálna práca. 1. vyd. Banská Bystrica : 2000. 298 s. ISBN 80—8055—476—5
- 7. KAČALA, J. — PISÁRČIKOVÁ, M. : Krátky slovník slovenského jazyka. 3. vyd.
- Bratislava : 1997. 944 s. ISBN 80—224—0464—0
- 8. KOZÁKOVÁ, D. — GERGOROVÁ, J.: Pomôžme im aby to dokázali.
- In: Humanita. Roč. 12, 2003, č. 4.
- 9. KOLLÁROVÁ, E.: Somatopédia pre učiteľov. 1. vyd. Bratislava : 1991. 156 s.
- ISBN 80—223—0451—4
- 10. KRUPA, S.: Kvalitné sociálne služby I. 1. vyd. Košice : 2000. 120 s.
- ISBN 80—88922—17—8
- 11. KVAPILÍK, J. — ČERNÁ, M.: Zdravý spůsob života mentálně postižených. 1. vyd.
- Praha : 1990. 136 s. ISBN 09—020—90
- 12. MATĚJČEK, Z.: Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 2. vyd.
- Jinočany : 1992. 162 s. ISBN 80—85467—42—9
- 13. MATOUŠEK, O.: Ústavní péče. 2. vyd. Praha : 1999. 159 s.
- ISBN 80—85850—76—1
- 14. MATULAY, K. a kol.: Mentálna retardácia. 1. vyd. Martin : 1986. 352 s.
- ...
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.