Popis:
Cieľom diplomovej práce bolo objasniť správanie a rozhodovanie spotrebiteľov, charakterizovať trh starobného dôchodkového sporenia na Slovensku a na základe prieskumu určiť, podľa ktorých faktorov sa sporitelia rozhodli pre konkrétnu dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Zároveň v závislosti od výsledkov navrhnúť opatrenia pre spoločnosť ING, vďaka ktorým by získala na trhu starobného dôchodkového sporenia konkurenčnú prevahu, udržala si existujúcich klientov a získala nových. Práca je rozdelená do troch kapitol. Obsahuje 11 obrázkov, 16 grafov, 18 tabuliek a 6 príloh. Prvá kapitola je venovaná charakteristike, modelom, faktorom a trendom spotrebiteľského správania, potrebám a hodnotám spotrebiteľov, ich vnímaniu vlastnostní produktov a nákupnému rozhodovaniu. V ďalšej časti sa charakterizuje reforma dôchodkového systému a jednotlivé dôchodkové správcovské spoločnosti. Autorka sa zameriava na finančnú skupinu ING na Slovensku a konkrétne na ING dôchodkovú správcovskú spoločnosť, a.s., jej činnosť a dôchodkové fondy. Záverečná kapitola je venovaná prieskumu rozhodnutí mladých ľudí pri vstupe do starobného dôchodkového sporenia, analýze faktorov ovplyvňujúcich ich rozhodnutia, určeniu informačných zdrojov a spokojnosti s vybranou spoločnosťou. Výsledky prieskumu, dôležité z hľadiska ING poukazujú okrem silných stránok aj na slabé stránky spoločnosti, riešením ktorých je zníženie poplatkov, častejšie bezplatné zasielanie výpisu z účtu, väčšia mediálna kampaň či intenzívnejšie informovanie sporiteľov o výnosoch
Kľúčové slová:
spoločnosť
finančné skupiny
dôchodok
faktor
trend
fondy
marketing
Obsah:
- ÚVOD
1. SPOTREBITEĽSKÉ SPRÁVANIE
1.1 Potreby, produkty a hodnoty spotrebiteľov
1.2 Charakteristika spotrebiteľského správania
1.3 Modely spotrebiteľského správania
1.4 Faktory spotrebiteľského správania
1.4.1 Kultúrne faktory
1.4.2 Spoločenské faktory
1.4.3 Osobnostné faktory
1.4.4 Psychologické faktory
1.5. Nákupné rozhodovanie spotrebiteľov
1.5.1 Poznanie problému
1.5.2 Zhromažďovanie informácií
1.5.3 Hodnotenie alternatív
1.5.4 Nákupné rozhodnutie
1.5.5 Správanie po nákupe
1.6 Vnímanie vlastností produktov spotrebiteľmi
1.6.1 Kvalita, vyhotovenie a značka produktu
1.6.2 Služby
1.7 Trendy v spotrebiteľskom správaní
1.7.1 Environmentálne orientované správanie
1.7.2 Maximalizácia kvality života
1.7.3 Finančné zabezpečenie staroby
2. STAROBNÉ DÔCHODKOVÉ SPORENIE
2.1 Dôchodková reforma
2.1.1 Negatíva tradičného dôchodkového systému
2.2 Princíp fungovania starobného dôchodkového sporenia
2.2.1 Súkromné vlastníctvo a možnosť dedenia úspor
2.2.2 Bezpečnosť sporenia v druhom pilieri
2.2.3 Päťstupňová kontrola
2.3 Prehľad dôchodkových správcovských spoločností
2.3.1 Allianz – Slovenská dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.3.2 Winterthur, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.3.3 VÚB Generali, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.3.4 Aegon, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.3.5 ČSOB, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.3.6 ING, dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.4 ING Group
2.4.1 Medzinárodné akvizície
2.4.2 Špeciálne programy
2.5 ING na Slovensku
2.5.1 ING Životná poisťovňa, a.s.
2.5.2 ING Bank N.V.
2.5.3 ING Tatry – Sympatia, doplnková dôchodková sporiteľňa, a.s.
2.5.4 ING Employee Benefit
2.5.5 Charitatívna činnosť
2.6 ING Dôchodková správcovská spoločnosť, a.s.
2.6.1 Dôchodkové fondy ING DSS
3. PRIESKUM ROZHODOVANIA MLADÝCH ĽUDÍ O STAROBNOM DÔCHODKOVOM SPORENÍ A VÝBERE DÔCHODKOVEJ SPRÁVCOVSKEJ SPOLOČNOSTI
3.1 Účel prieskumu
3.2 Metodika prieskumu
3.3 Výsledky prieskumu
3.4 Výsledky dôležité z hľadiska návrhov a odporúčaní pre ING DSS
3.5 Ohraničenia prieskumu
3.6 Závery a odporúčania pre ING
ZÁVER
ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV
PRÍLOHY