Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Využitie mobilného marketingu - príležitosti a trendy

«»
Prípona
.pdf
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
1,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8060
Posledná úprava
22.01.2018
Zobrazené
3 858 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom práce je vytvoriť sumarizačný dokument, ktorý zhrnie a utriedi doterajšie poznatky o mobilnom marketingu a načrtne ďalšie možnosti jeho využívania v integrovanej marketingovej komunikácii. V prvej časti práce autor približuje historický a technologický vývin mobilnej komunikácie. Popisuje vývin celulárnych systémov od analógových cez GSM siete druhej generácie až po vysokorýchlostné moderné GSM siete tretej generácie. Druhá časť práce skúma mobilný telefón ako médium. Autor najprv hľadá spoločné a rozdielne črty mobilného telefónu a ostatných masových médií a skúma potreby, ktoré toto médium uspokojuje. V mediálnom kontexte potom skúma potenciál mobilného telefónu ako nástroja marketingu, jeho benefity pre zadávateľa a recipienta, ako aj zázemie, ktoré toto médium pre svoje efektívne fungovanie v súčasnosti nevyhnutne potrebuje. Jadrom práce, treťou časťou, je zhrnutie príležitostí, ktorými mobilný telefón v kontexte marketingových aktivít disponuje, a vývojových tendencií ďalšieho rozvoja mobilného marketingu. Postupne sú opísané marketingové aktivity na báze krátkych textových správ SMS, multimediálnych správ MMS, technológie Bluetooth a siete internet na mobilnom zariadení. Okrem týchto kanálov je pozornosť venovaná aj mobilnému obsahu, čiarovým 2D Quick Response kódom, mobilným platbám a lokalizačným službám.

Kľúčové slová:

Bluetooth marketing

GSM

Mobilný internet

Mobilný marketing

Mobilný obsah

Premium Rate SMS

Siedme masmédium

SMS marketing



Obsah:
  • ABSTRAKT 3
    ABSTRACT 4
    PREDHOVOR 5
    OBSAH 7
    ZOZNAM SKRATIEK 9
    SLOVNÍK TERMÍNOV 13
    ÚVOD 16
    1 HISTORICKÝ A TECHNOLOGICKÝ VÝVIN MOBILNEJ KOMUNIKÁCIE .. 18
    1.1 Od vysielačiek až po moderné siete GSM 18
    1.1.1 Vysielačky a sieť OLN 18
    1.1.2 Analógové celulárne systémy 19
    1.1.3 Zrod GSM a jeho nezadržateľný rozvoj 20
    1.1.4 Mobilná komunikácia v novom miléniu 22
    1.2 Generácie mobilných sietí a ich možnosti 23
    1.2.1 Charakteristika sietí prvej a druhej generácie 23
    1.2.2 Dátové technológie druhej generácie sietí 24
    1.2.3 Tretia generácia a jej vysokorýchlostné dátové služby 26
    1.2.4 Správy prenášané sieťami GSM 28
    2 MOBILNÝ TELEFÓN - MASOVÉ MÉDIUM A NÁSTROJ MARKETINGU 30
    2.1 Mobilný telefón - siedme masmédium 30
    2.1.1 Štyri prvé masové médiá 30
    2.1.2 Televízia a internet - piate a šieste masmédium 31
    2.1.3 Mobil, najmladšie a najmenej pochopené masmédium 32
    2.2 Teória 7C mobilných telefónov 33
    2.3 Mobilný marketing a jeho benefity 38
    2.3.1 Definícia mobilného marketingu 38
    2.3.2 Benefity mobilného marketingu z pohľadu zadávateľa 39
    2.3.3 Benefity mobilného marketingu z pohľadu recipienta 42
    2.3.4 Marketingový mix mobilného marketingu 44
    2.4 Zázemie mobilnej komunikácie súvisiace s mobilným marketingom 45
    2.4.1 Internet 45
    2.4.2 WAP - Wireless Application Protocol 47
    2.4.3 Programovací jazyk Java 48
    2.4.4 Bluetooth 49
    2.4.5 Bezdrôtové siete Wi-Fi 50
    2.4.6 Firmware a operačné systémy mobilných telefónov 50
    3 MOŽNOSTI VYUŽITIA MOBILNÉHO MARKETINGU 53
    3.1 SMS marketing: Použitie textových správ SMS 53
    3.1.1 Osobitosti textových správ 53
    3.1.2 Hromadné posielanie a platený príjem reklamných SMS správ 55
    3.1.3 Sponzorované SMS správy 60
    3.1.4 Premium Rate SMS 61
    3.1.5 Darcovská správa DMS a iné projekty mobilnej filantropie na Slovensku 64
    3.1.6 Direct response kampane 66
    3.1.7 Kontinuálna komunikácia so zákazníkom 68
    3.1.8 Objednávkový systém, zadávanie inzercie, SMS Ticketing a rezervačné systémy 70
    3.1.9 SMS hlasovanie a SMS ankety 72
    3.1.10 SMS súťaže a SMS hry 75
    3.2 MMS marketing a Bluetooth marketing 77
    3.2.1 Potenciál multimediálnych správ MMS 77
    3.2.2 Bluetooth marketing: Revolúcia na mieste predaja 81
    3.3 Mobilný internet ako reklamný kanál 84
    3.3.1 WAP marketing a mobilná bannerová reklama 85
    3.3.2 Desať príkladov využitia mobilných bannerov a WAP hry 89
    3.3.3 Špeciálne formátované SMS správy WAP Push a WAP OTA 91
    3.3.4 Aplikácia Opera Mini: Potenciálna alternatíva WAPu 92
    3.3.5 Mobilné vyhľadávanie 94
    3.3.6 Ostatné dôležité aplikácie mobilného internetu 95
    3.4 Moderný odtlačok prsta marketéra: 2D čiarové kódy 98
    3.5 Mobilný obsah na stiahnutie a mobilný zábavný priemysel 102
    3.5.1 Charakteristika mobilného obsahu 102
    3.5.3 Mobilné hry a aplikácie 104
    3.5.4 Mobilná televízia a iné audiovizuálne obsahy 106
    3.5.5 Zvukové, grafické a textové mobilné obsahy 107
    3.6 Služby na lokalizačnej báze 109
    3.6.1 Princíp lokalizácií a ich využitia 110
    3.6.2 Lokalizačné hry a orientačné služby 110
    3.6.3 Cell Broadcast 112
    3.7 Mobilné platby 113
    3.8 Mobilný telefón ako nástroj marketingového výskumu 114
    ZÁVER 117
    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV 123
    PRÍLOHY 132

Zdroje:
  • AHONEN, T.: Mobile Emerging as 7th Mass Media. In Tanla Mobile Marketing and Advertising Guide. London : Tanla Mobile, 2008.
  • BUCKLEY, R.: Mobile Marketing Past, Present and Future. In Tanla Mobile Marketing and Advertising Guide. London : Tanla Mobile, 2008.
  • ČÁBYOVÁ, Ľ.: Využitie marketingovej komunikácie na propagáciu televíznej šou. In Nové trendy v marketingu. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2007.
  • EVERS, R.: Cell Broadcast System. Enschede : CMG Wireless Data Solutions, 2001.
  • FREY, P.: Marketingová komunikace - Nové trendy a jejich využití. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
  • FURINDOVÁ, N.: Hravý marketing. In Odborný mesačník Instore. 10/2007
  • HAIG, M.: Mobile Marketing - The message revolution. London: Kogan Page, 2002. ISBN 0-7494-3798-7.
  • HORŇÁK, P.: Reklama ako súčasť marketingovej komunikácie na prahu tretieho tisícročia. In Marketingová komunikácia na prahu tretieho tisícročia. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. 103 s. ISBN 80-223-1834-5.
  • KOLLÁROVÁ, D.: Spotrebiteľské súťaže - bližšie k zážitkom. In Nové trendy v marketingu. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2007.
  • METKE, J. - MACH, J.: SMS Marketing. (interný materiál) Bratislava : mSolutions, 2007.
  • METKE, J.: M-marketing Mobilný telefón ako nový nástroj marketingu (diplomová práca). Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2006.
  • METKE, J.: Nebezpečné SMS správy!. In: INFOWARE 10/2007. Bratislava, 2007.
  • METKE, J.: Nové formy platby - Schovajte peňaženku do svojho mobilu. (Interný materiál). Bratislava: mSolutions, 2007
  • SEDLÁČEK, J.: E-komerce, internetový a mobil marketing. Praha : Ben - technická literatura, 2006.,
  • ŠTRACHOŇ, P. - FALTYS, J. - DZUGASOVÁ, J.: Priamy marketing alebo Priama cesta ako si získať a udržať zákazníka. Bratislava : Direct Marketing Beta, 2004.
  • TATTON-BROWN, B.: A Question of Search: Can Web Search Supremacy Translate to Mobile. In Tanla Mobile Marketing and Advertising Guide. London : Tanla Mobile, 2008,
  • VELICKÝ, T.: Datové přenosy po GSM sítích, technologie HSCSD, GPRS a UMTS. (diplomová práca) České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské Univerzity, Katedra informatiky, 2002,
  • VLČKO, A.: Mobilný marketing. In Marketingová komunikácia na prahu tretieho tisícročia. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. 103 s. ISBN 80-223-1834-5
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko