Marketingový plán - Michelin
«»
Popis:
1. História a charakteristika spoločnosti Michelin
Existencia spoločnosti Michelin sa datuje od roku 1888, keď bratia Eduard a André Michelinovci vo francúzskom meste Clermont-Ferrand prevzali rodinný podnik na výrobu gumených lôpt po starom otcovi Aristidovi Barbierovi. Pôvodný názov spoločnosti J.G.Bideau&spol premenovali na Michelin&spol. V roku 1889 zamestnávala fabrika na 30 akrovom poli približne 52 zamestnancov. Ich prvý nápad s gumennou brzdou nazývanou "The Silent" stimuloval ich neskorší záujem o dopravu. O tom, že budú vyrábať pneumatiky rozhodla náhoda. Jedného dňa v roku 1891 si istý cyklista prišiel do fabriky Michelinu opraviť svoje prepichnuté koleso, mimochodom značky Dunlop. Oprava trvala vyše 3 hodín, pričom museli nechať sušiť zalepené koleso cez noc. To prinútilo premýšľať Eduarda Michelina na spôsobom ako rýchlejšie opraviť pneumatiku, pričom si povedal, prečo nevyrobiť úplne novú pneumatiku.
Kľúčové slová:
marketingový plán
SWOT analýza
Obsah:
- 1. Charakteristika a história spoločnosti Michelin 2
2. Marketingové prostredie 4
2.1. Mikroprostredie
2.2. Makroprostredie
3. Segmentácia trhu 9
4. SWOT analýza 11
5. Produkt 12
6. Cena 13
7. Distribúcia 14
8. Marketingová komunikácia 15
9. Dotazník 17
10. Použitá literatúra 18
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.