Popis:
Hlavnou myšlienkou novovzniknutej spoločnosti Chrumkaví s.r.o. je výroba a predaj rôznorodých pekárenských výrobkov pre študentov z rezidencie Mlynskej doliny. Spoločníci vychádzajú z vlastných skúseností, ako ubytovaní na daných internátoch, kde prvotné predpoklady boli potvrdené trhovým prieskumom iniciovaným spoločníkmi a názormi študentov na univerzitných fórach. Kvalita a množstvo poskytovaných podobných produktov miestnych podnikov zďaleka neuspokojujú požiadavky cieľovej skupiny, preto Chrumkaví s.r.o. chce využiť túto príležitosť na investíciu a presadenie sa na danom trhu. Cieľom spoločnosti je otvoriť pekáreň aj s predajňou v časti Mlynská dolina pri konečnej zastávke mestskej hromadnej dopravy, ako vysoko strategické miesto pre predaj. Výrobky sa na trhu presadia vďaka konkurenčným výhodám spoločnosti, a to vyššej kvalite, prijateľnejšej cene, časovej dostupnosti a flexibilite pri uspokojovaní dopytu. Do plánov spadá aj distribúcia produktov do okolitých podnikov s potravinami a rýchlym občerstvením, ako kľúčových odberateľov.
Ako finančný zdroj pre počiatočné náklady na pekáreň a jej následne prevádzkovanie budú osobné vklady spoločníkov, ktoré by podľa plánovaných kalkulácii a odhadovaných tržieb mali postačovať na udržiavanie chodu predajne a tvorbu zisku. Predpokladaný zisk je odhadnutý už v druhom roku pôsobenia spoločnosti po usadení sa na trhu a dostania sa do povedomia obyvateľov oblasti.
Firma sa zameria na konkrétneho zákazníka, začala prieskumom a aj naďalej chce svoj marketing viesť na úrovni priamej komunikácie so zákazníkom. Od potrieb zákazníkov sa budú odvíjať všetky nasledovné strategické rozhodnutia a fungovanie firmy ako takej. Preto sa plánuje aj rozširovanie ponúkaných služieb v náväznosti na návratnosť investícii v nasledujúcich účtovných obdobiach.
Tento podnikateľský plán vznikol pre interné potreby novovzniknutej firmy Chrumkaví, s.r.o., taktiež ako podklad pre následné získavanie investorov kvôli možnosti rozširovať sa a ako prípadný podklad k žiadosti o úver.
Kľúčové slová:
podnikateľský plán
pekárenské výrobky
Obsah:
- Zhrnutie 3
Identifikácia predkladateľa 4
Opis predmetu podnikania 6
Analýza trhu a konkurencie 9
Marketing 12
Strategická analýza, potenciálne rizika 14
Personál a organizačná štruktúra 17
Technicko- organizačný plán 19
Zakladateľský rozpočet 20
Plán tržieb 21
Finančný plán a finančná analýza 22
Finančné ukazovateľe 26
Záver 27
Príloha 1: Životopisy 28
Príloha 2: VÝPIS Z OBCHODNÉHO REGISTRA 32
Príloha 3: Rozloženie pracovných síl 35
Príloha 4: Popis jednotlivých pracovných miest 36
Príloha 5: Proces výroby 38
Príloha 6: Zoznam materiálu 39
Príloha 7: Prehľad nákladov 40
Príloha 8: Prehľad produktov 41
Zdroje: