Podnikateľský plán -MAJ Autoslužby
«»
Popis:
Cieľom vypracovania tohto podnikateľského plánu je naučiť sa správne zostaviť konkrétny manažérsky projekt, štylizovať štruktúru projektu a určiť predpokladané prijími a výdavky podniku.
Aktuálnosť témy spočíva v tom, že v súčasnej dobe je jedným z hlavných prostriedkov na získanie financií z externých zdrojov podniku dobre vypracovaný podnikateľský projekt. Vypracovanie podnikateľského zámeru je nanajvýš užitočné „cvičenie“ pre každého manažéra, pretože ho prinúti odpovedať si na množstvo dôležitých otázok a dôkladne si premyslieť, či je daný nápad (či už ide o začínajúci podnik alebo plán rozvoja existujúcej firmy) vôbec realistický a aké sú kritické faktory úspechu.
Podnikateľský zámer poskytuje potenciálnemu investorovi, spoločníkovi alebo veriteľovi nevyhnutné informácie, bez ktorých sa nemôže rozhodovať o financovaní alebo spoluúčasti na projekte.
K tomu aby som mohol začať svoju podnikateľskú činnosť, som si zriadil samostatnú dielňu vo vlastnom rodinnom dome, kde budem poskytovať služby, a to od generálnych opráv, bežných opráv a údržbu motorových vozidiel, ako aj klampiarskej práce. Finančné zabezpečenie firmy mám v úmysle riešiť vlastnými prostriedkami, dotáciou od štátu a to z Úradu práce sociálnych vecí a rodiny Levoča a bezúročnou pôžičkou od rodiny.
...
Kľúčové slová:
podnikanie
podnikateľký
plán
podnikateľský plán
podnikateľský zámer
firma
podnik
ciele podniku
stratégia podnikania
trh
konkurencia
marketing
marketingový plán
Obsah:
- 1. ÚVOD 3
2 STRUČNÉ ZHRNUTIE 4
3. CHARAKTERISTIKA FIRMY 5
3.1 Podnikateľský zámer 5
3.2 Popis poskytovaných služieb 5
4. CIELE PODNIKU 6
4.1 Stratégia a taktika podnikania 6
5. ANALÝZA TRHU A KONKURENCIE 7
5.1 Analýza trhu 7
5.2 Konkurencia 8
6. PLÁN VÝROBY 8
7. MARKETINGOVÝ PLÁN 9
7.1 Opis firmy 9
7.2 Cenová stratégia 9
8. ORGANIZAČNÁ ŠTRUKTÚRA FIRMY 9
9. FINANČNÝ PLÁN A ROZPOČET 10
9.1 Rozpis nákladov na prevádzku firmy 10
9.2 Predpokladané príjmy a výdavky 12
10. REGISTRÁCIA FIRMY 15
10.2 Registračné pokladnice 16
11. ZÁVER 17
12. POUŽITÁ LITERATÚRA 18
Zdroje:
- KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera, Praha, Management Press, 2000
- LISÝ, J. a kol.: Ekonómia v novej ekonomike, Bratislava, IURA edition, 2005
- MAJTÁN, M: Projektový manažment, Bratislava, Ekonóm, 2002
- MIKUŠ, P., DROPPA, M., BUDAJ, P.: Vybrané problémy teórie manažmentu a marketingu, 2006
- NEMEC, V: Projektový manažment, Praha, Grada, 2002
- SEDLÁK, M.: Základy manažmentu - vybrané kapitoly, Bratislava, Vysoká škola Ekonomická, 1991
- SOUKUPOVÁ, J., HOŘEJŠÍ, B., MACÁKOVÁ, L., SOUKUP, J.: Mikroekonomie, Praha, Management Press, 1996
- KRAJČOVIČ, M. a kolektív: Ako čítať finančné výkazy, SMC Inštitút finančného vzdelávania, 2001
- VLACHYNSKÝ, K., a kol.,: Podnikové Financie, Elita, 1999
- KRÁĽOVIČ, J., VLACHYNSKÝ, K., MARKOVIČ, P.: Finančný manažment. Bratislava: IURA EDITION 2002
- VALACH, J.: Investiční rozhodování a dlouhodobé financování, II. časť. Praha: VŠE 1996.
- BERÁNEK,J., Kotek P.: Řízení hotelového provozu. GRADA Publishing 1996
- DAVID,H. Bangs ml: Prúvodce podnikatelským plánovaním. PRAGMA Praha, 1996
- HULLOVÁ,D., Findra,T., Košťan,P.: Projektový manažment. Príprava projektov s použitím metodiky logického rámca. Centrum vzdelávania neziskových organizácií, ISBN 80-969309-7-4, 2005
- HUBNER,M.: Príručka manažéra IV - Project Management. TATE International, s.r.o. ISSN 1211-8737, 2005
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.