Popis:
Papula Jozef. Podnikanie. Pre úspešné podnikanie je veľmi dôležité, aby podnik dôkladne zvážil príležitosti a riziká, ktoré mu prostredie poskytuje a využil ich vzhľadom na svoje silné, slabé stránky, resp. špecifické prednosti v porovnaní s konkurenciou. K tomu, aby firma bola úspešná, bude musieť vytvárať príťažlivú ponuku pre cieľové trhy a prispôsobiť svoje aktivity trendom. Cieľom tejto analýzy je zistiť a zhodnotiť oblasti, v ktorých bude mať podnik svoje slabiny a naopak, v ktorých bude silný. Na základe tohto zisťovania budú potom stanovené špecifické príležitosti podniku a budú robené opatrenia pre odstránenie nedostatkov, ktoré by znižovali konkurencie schopnosť podniku. Silné a slabé stránky budem vyhodnocovať z hľadiska jednotlivých činností podniku. A chceme svoje ciele uskutočniť, musíme vstúpiť do kontaktu s množstvom iných subjektov. Subjekty tvoria jeho mikroprostredie a makroprostredia, v ktorom podnik funguje a ktoré ho ovplyvňuje.
Kľúčové slová:
podnikateľská vízia
analýza prostredia
finančný plán
mikroprostredie
organizácia
financie
Obsah:
- 1. Stručná charakteristika východiskovej situácie
2. Podnikateľská vízia
3. Prevádzkovo-technická analýza prostredia
3.1 Mikroprostredie
3.2 Makroprostredie
3.3 Organizačno-právna stránka
4. Finančno-ekonomická stránka
VÝchodiská finančného plánu
Záver
Zdroje:
- Papula J., Papulová Z: Základy podnikania a manažmentu: pre študentov manažérskych študijných odborov. -1. - Bratislava: Kartprit, 2004, 223 s., ISBN 80-88870-37-2
- Doubková E., Liberko I.: Podniková ekonomika - Žilina: Žilinská univerzita v Žiline/EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2000, 201 s., ISBN 80-7100-675-0
- Dudová R. a kol: Finančná analýza firmy - Bratislava: MIKA-CONZULT 1995, 80 s.
- Viera Cibáková: Úvod do teórie marketingu, Bratislava, MERKURY s.r.o., 2004, 164 s. ISBN 80-89143-23-7