Odmeňovanie zamestnancov - Bakalárska práca (Definícia pojmov, Odmeňovanie zamestnancov, Systém odmeňovania, Faktory ovplyvňujúce systém odmeňovania)
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / doc
Téma odmeňovanie je stará ako práca samotná. Odmeňovaním sa zaoberajú poprední manažéri, ale aj podnikatelia, ktorí sa starajú o svojich zamestnancov. Už v minulosti za každú prácu bola očakávaná aj adekvátna odmena. Táto odmena, či už vo forme mzdy, platu resp. iných foriem odmeny za vykonanú prácu, sa vývojom spoločnosti menila. Menila sa nielen po časovej / historickej stránke, ale aj podľa územnej hustoty. Tak, ako sa menili výšky odmien za jednotlivé práce, vývojom sa menili aj formy resp. ...
|
|
0,5 |
120x |
|
Manažérska komunikácia (efektívna komunikácia, verbálna kominikácia, neverbálna komunikácia, komunikácia na pracovisku, vyjednávanie...)
Skriptá142 s. / 3. roč. / doc
K najvýznamnejším aktivitám personálnej, riadiacej a vzdelávacej práce patrí interpersonálna komunikácia. Nie však všetci účastníci komunikačného procesu, aj napriek tomu, že ju denne využívajú, dokážu komunikovať efektívne.Komunikácia je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi v procese riadenia. Len prostredníctvom komunikácie môžu ľudia v každej organizácii pracovať efektívnejšie ako celok.Komunikácia nemôže existovať bez ľudí vykonávajúcich určitú činnosť. Môže byť zložitá alebo celkom jedn...
|
|
1,2 |
6x |
|
Kultúra v kontexte medzinárodného podnikania, špecifiká pri obchodných rokovaniach s Čínou a Japonskom
Esej8 s. / 4. roč. / doc
Obsahuje rozdelenie kultúr, popis a krajiny charakteristické pre tieto typy - propartnerské a protransakčné kultúry, monochronické a polychronické kultúry, sebaovládajúce a expresívne kultúry, podrobnejší popis pri obchodných rokovaniach s Čínou alebo Japonskom.V súčasnosti s rastúcou internacionalizáciou podnikania nadobúda čoraz väčší význam otázka zvládnutia medzikultúrnych rozdielov. Napriek tomu, že teoretici aj odborníci z praxe sú si vedomí nutnosti úspešného fungovania spolupráce a komun...
|
|
0,1 |
9x |
|
Sociálna komunikácia
Diplomová práca59 s. / 5. roč. / doc
Medziľudská komunikácia, vzájomná interakcia, dorozumievanie alebo oznamovanie niečoho niekomu patrí medzi základné ľudské aktivity. Porozumenie medzi ľuďmi sa deje prostredníctvom komunikácie. A. D. Mead uvádza dva typy komunikácie. Prvým typom je komunikácia v pravom zmysle slova. Jej obsahom je púhe oznámenie jednej bytosti druhej, postoj k nejakej zložke prostredia, ktoré je významné pre obidve bytosti. Táto prostá forma komunikácie sa vyskytuje aj u nižších živočíchov. V ľudskej spoločnosti...
|
|
0,6 |
180x |
|
Spoločenské podujatia v diplomatickej praxi
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:ÚVOD V diplomatickej praxi zaujímajú spoločenské podujatie veľmi významné, priam nenahraditeľné miesto, a to nielen v oficiálnom protokolárnom styku predstaviteľov štátov a diplomatov, ale aj v styku so zahraničnými partnermi. Spoločenské podujatia sa usporadúvajú pri rôznych udalostiach ako sú napr. oslava štátneho sviatku, návšteva významnej osobnosti, dvojstranné rokovania, podpis významných medzinárodných zmlúv, nástup nového diplomata a pod.
|
|
2,7 |
64x |
|
Efektívne presviedčanie
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Vedieť presviedčať je umenie. Pri rozhovore môžeme svojho partnera získať na svoju stranu a presvedčiť ho o správnosti svojich myšlienok a návrhov. Nesmieme však pripustiť možné zamieňanie si presviedčania s manipuláciou.
Za kľúč, vedúci k účinnému presviedčaniu sa považujú pôsobive myšlienky a schopnosť ich objasniť, alebo sprostredkovať. Myšlienky sú hodnotou komunikácie, pretože samotná informácia nikdy nedonúti človeka jednať, a tak len myšlienka, alebo idea má tu moc.
Táto spolupatri...
|
|
0,1 |
34x |
|
Language policy of EU
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
The peoples of Europe are building a single Union out of many diverse nations,
communities, cultures and language groups. It is a Union built around the equal
interchange of ideas and traditions and founded upon mutual acceptance of peoples with different histories but a common future. Building a common home in which to live
together in harmony whilst maintaining the individuality and diversity of each means
acquiring the skills to communicate with one another effectively and to understand o...
|
|
0,1 |
0x |
|
Osobnosti diplomacie
Seminárna práca12 s. / 5. roč. / docx
V antickom Grécku sa oficiálne posolstvá a dokumenty vyhotovovali vo forme dvoch zložených voskových doštičiek tzv. ,,diploma“. Názov prevzali i starí Rimania a stal sa napokon označením oficiálneho dokumentu, vystaveného hlavou štátu. Dokument bol nielen posolstvom, ale zároveň dokladom zaručujúcim nositeľovi určité privilégiá a práva. Inšpirovaní antikou sme pojem diplomacia, diplomat začali používať na označenie predmetnej činnosti a jej nositeľov v priebehu 18. storočia. V Anglicku sa toto o...
|
|
0,1 |
10x |
|
Rokovanie v medzinárodnom obchode - otázky na zápočet
Vypracované otázky28 s. / 3. roč. / doc
1. Priebeh obchodného rokovania
Priebeh obchodného rokovania možno zobraziť nákresom ukazujúcim, ako sa jednotlivé prvky a faktory ovplyvňujú.:( NÁKRES JE V KNIHE RVMO NA STRANE 67. )Význam: veľký, malý, životný, prežitie a záchrana firmy.
Motívy: osobné, vecné, hlavné, vedľajšie, dosiahnuť zisk, získať podiel na trhu, udržať zákazníka, získať nového partnera, udržať zamestnanosť vo firme, znížiť náklady,
Subjekty: stály, potenciálny, zriedkavý, problematický zákazník, výrobca, obchodník, ...
|
|
0,3 |
8x |
|
Kritériá používané na odlíšenie kultúr
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
V mojej seminárnej práci sa budem venovať rozličným kultúram a konkrétne kritériám, využívaným na ich odlíšenie vzájomne medzi sebou. Každá kultúra sa vyznačuje určitými špecifikami a ja sa ich budem snažit popísať z hľadiska rokovania v medzinárodnom obchode.
Mnoho autorov popisuje odlišnosti kultúr z viacerých pohľadov a ja sa budem venovať tým najznámejším z nich a ich kritériám. Každý z nás sa niekedy stretol s inou kultúrou a tak si môže vytvoriť vlastný názor na špecifiká tej ktorej kult...
|
|
0,1 |
12x |
|
Spoločenský a diplomatický protokol - prednášky
Prednášky50 s. / 1. roč. / rar
1. NADVÄZOVANIE SPOLOČENSKÝCH KONTAKTOV
Človek je tvor spoločenský. Nevyhnutnou súčasťou jeho života je spoznávanie nových ľudí a udržiavanie kontaktu s nimi. Akt zoznámenia sa s novou osobou môže mať:
- náhodný charakter
- plánovaný charakter (zoznámenie má presný, jasne stanovený cieľ).
Na nadväzovanie spoločenských kontaktov je potrebné byť pripravený.
SPOLOČENSKÉ PRAVIDLÁ :
č. 1 → V spoločnosti nie sme si všetci rovní (žena, starší, nadriadení)
č. 2 → Spoločensky významnejším ľuďom...
|
|
0,2 |
28x |
|
Komunikácia a komunikačné nástroje vo vybranom podniku
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
Každý podnik je založený na kolektívnej činnosti ľudí, ktorej jedným z hlavných nástrojov riadenia je komunikácia resp. komunikačný proces. Kvalita komunikácie a komunikačného procesu ovplyvňuje konečný výsledok podniku.
V prvej kapitole práce sú zhrnuté teoretické poznatky nevyhnutné k pochopeniu problematiky komunikácie ako takej a zároveň komunikácie vo vnútri podniku, ako aj komunikácie podniku s okolím. V druhej kapitole tejto práce som stručne charakterizovala organizáciu v ktorej mi bo...
|
|
0,1 |
31x |
|
Podnikateľská etika - vypracované varianty testov
Testy14 s. / 2. roč. / doc
1. Predmet a funkcie podnikateľskej etiky:- predmetom podnikateľskej etiky je oblasť konfliktu medzi ekonomickou a etickou racionalitou, medzi individuálnymi a všeobecnými záujmami, medzi princípom maximalizácie zisku a dobrom, resp. princípom spravodlivosti. Vznik a vývoj etiky je narušením neoklasickej paradigmy, podľa ktorej ekonomika a morálka predstavujú dva rôzne svety.Hlavné úlohy:• odhalenie fungujúcich etických noriem a princípov• konfrontácia fungujúcich princípov so želanými ľudskými ...
|
|
0,2 |
12x |
|
Business etiketa pre manažéra
Seminárna práca10 s. / 4. roč. / docx
Etiketa
Motto: „Slušnosť je ako vzduch v pneumatike: je zadarmo a tlmí nárazy.“
Spoločenská etiketa je súbor zaužívaných pravidiel spoločenského správania, ktoré by mali dodržiavať všetci ľudia bez rozdielu. Určuje naše správanie v konkrétnych situáciách, vedie k ohľaduplnosti, empatii, citlivému prístupu k ostatným a k úcte k človeku a tak napĺňa poslanie etiky, morálky v danej spoločnosti...
Business etiketa
Čo je to business etiketa? Stručne je to súhrn pravidiel správania sa vo svete obc...
|
|
0,1 |
36x |
|
Vnútropodniková komunikácia
Semestrálna práca9 s. / 3. roč. / doc
Termín komunikácia pochádza z latinského slova communis, ktoré nesie význam spoločný, vzájomný, zdieľaný. Komunikácia teda znamená prenos informácie od odosielateľa príjemcovi pomocou verbálnych alebo neverbálnych symbolov, podmienkou tohto prenosu je porozumenie odovzdanej informácie. Táto definícia je základom modelu komunikačného prenosu. Význam porozumenia odoslanej informácie dokazuje aj množstvo publikácií zameraných na túto tému, hlavne na aspekt medzinárodnej komunikácie, ale aj na zvýše...
|
|
0,1 |
19x |
|
Verbálna a nevrbálna komunikácia
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Komunikácia medzi ľuďmi existuje odjakživa, ale pozornosti sa tomuto pojmu začalo dostávať oveľa neskôr. Veď čo už môže byť ľahšie ako – rozprávať? A predsa nie je nič ťažšie.
Komunikáciou sa v súčasnosti zaoberá mnoho odborníkov, vznikli vedné odbory skúmajúce túto oblasť ľudského bytia, knižné pulty zaplavilo veľa rôznych publikácií rozoberajúcich po častiach tento pojem. Profesijné agentúry a vzdelávacie inštitúcie ponúkajú kurzy a tréningy na komunikačné zručnosti, či efektívnu komunikáciu...
|
|
1,7 |
23x |
|
Križovatky diplomacie: Nové výzvy, nové riešenia
Seminárna práca29 s. / - roč. / doc
Hoci globálne politické a sociálne systémy podliehajú neustálym zmenám, relevantnosť a dôležitosť diplomacie ako nástroja medzinárodných vzťahov zostáva rovnaká, podstatná a nevyhnutná. Ministerstvá zahraničných vecí a ich profesionálny diplomati zostávajú významnými aktérmi vo vedení medzinárodných záležitostí, napriek podstatným zmenám Vestfálskeho štátneho systému. Inštitút diplomacie preukázal pozoruhodnú pružnosť a schopnosť prispôsobiť sa zmenám. Hoci sa zmenila forma ponímania nových akté...
|
|
0,2 |
11x |
|
Different departments in company - Rôzne oddelenia v spoločnosti, Typy oddelení v spoločnosti
Referát2 s. / 3. roč. / doc
DIFFERENT DEPRTMENTS IN COMPANYKey words:Department is a division of a business specializing in a particular product or service.Company is an organization which sells goods or services in order to make money.Human resource is the department of an organization that deals with finding new employees, keeping records about all the organization's employees, and helping them with any problems.Human Resources (HR) - personnel department, department which manages the administrative aspects of the employ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Rozvoj ľudských zdrojov
Štátnicové otázky52 s. / 3. roč. / doc
1.Definujte rozvoj ľudských zdrojov- Je základný proces, prostredníctvom ktorého je možné v určitom čase dosiahnuť plné využitie možností zdokonalenia jednotlivcov v organizácii.- hlavným. činiteľom, ktorý tento proces podporuje je vzdelávanie, lebo podporuje nie len tvorbu vedomostí a schopností, ale tiež formovanie osobnosti a kultúry, ako aj úsilie a dosahovanie úspechov- príprava - tréning je kratší systém. Proces, počas ktorého sa poskytuje jednotlivcovi pomoc, aby zvládol určité vymedzené ...
|
|
0,6 |
23x |
|
Špecifické pravidlá v konkrétnom osobnom styku - seminárna práca
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Pozdrav
Pozdrav je najjednoduchší, najelementárnejší spoločenský kontakt, najzákladnejší prejav zdvorilosti. Pozdraviť je slušnosť, odpovedať povinnosť. Ale aj pre tento zdanlivo taký jednoduchý prejav existuje veľa pravidiel. Pozdrav sa v spoločnosti považuje za prejav úcty človeka k človeku. Zdravíme svojich priateľov a známych, keď niekam prichádzame ale aj keď odchádzame alebo keď sa zoznamujeme s niekým novým. Pozdrav patrí do bežného života ale aj do obchodného styku, používame ho v dop...
|
|
0,1 |
57x |
|
Vedenie ľudí - manažment
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Práca prezentuje charakteristiku a podstatu vedenia ľudí, ktoré tvorí subsystém riadiaceho procesu. Zaoberá sa podmienkami vedenia a poukazuje na možné problémové situácie, ktoré musí každý riadiaci pracovník zvládnuť aj teoreticky. Hodnotí celkový proces vedenia a zameriava sa na rozbor základného pojmového aparátu, ktorý súvisí s oblasťou vedenia ľudí.
|
|
0,1 |
4x |
|
Zmluvy Európskej Únie s krajinami AKP
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / docx
Cieľom našej práce bolo priblíženie zmlúv medzi Európskou úniou a AKP - Afrika, Karibik, Pacifik. Zmluvy prebiehali prostredníctvom pridružení. Po súčasnosť ich bolo 10 a výrazne ovplyvnili vývoj v týchto rozvojových krajinách. Išlo v nich o hospodársku, ale i mimoekonomickú spoluprácu krajín, ktoré sa museli vysporiadať s nepriaznivými podmienkami po rozpade kolonializmu.
|
|
0,1 |
0x |
|
Seminárna práca na tému Postoje
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
Človek je tvor spoločenský, od narodenia, až po svoju smrť je neustále obklopený inými ľudskými bytosťami. Sociálne, teda spoločenské kontakty sú neodmysliteľné prejavy a zároveň aj podmienky jeho bytia. Človek sa postupne začleňuje do spoločnosti formou napodobňovania, neskôr identifikácie až napokon si sám vytvára návyky a neskôr vlastné postoje a hodnoty. V tejto práci je stručný popis postojov z hľadiska sociálnej psychológie, ich zmeny, a motivácia. Motivácia je momentálne veľmi rozšíreným ...
|
|
0,1 |
28x |
|
Komunikácia v manažmente - Mobbing
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
Úvod do mobbinguAj keď je mobbing veľmi deštruktívny, čoraz častejšie sa nachádza na pracovisku. Neznamená to, že mobbing sa na pracovisku nenachádzal aj v minulosti, avšak až teraz začal byt rozoznávaný ako jeden zo syndrómov na pracovisku. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že existujú tri hlavne dôvody, prečo mobbing ešte stále existuje. Prvým je, že mobbing je na pracovisku ignorovaný, tolerovaný alebo zle chápaný manažmentom. Druhým je, že toto správanie ešte nebolo identifikovane ako správanie...
|
|
0,1 |
68x |
|
Verbálna komunikácia
Semestrálna práca12 s. / 3. roč. / doc
1. Verbálna komunikácia Verbálna komunikácia zahŕňa všetky správy/odkazy v hovorovej forme. Pri celoživotnom oboznamovaní sa so slovami a rečou možno ľahko opomenúť dôležitosť plánovania verbálnych odkazov odosielaných iným ľuďom. Zároveň mnohým komunikačným neúspechom je možné vyhnúť sa premýšľaním a prípravou. Úspech verbálnej a neverbálnej komunikácie vyžaduje starostlivé plánovanie, analýzu, realizáciu, odovzdávanie a vyhodnotenie, identifikáciu cieľov a zámerov odkazu. Organizačné odkazy s...
|
|
0,1 |
33x |
|
Mobbing a komunikácia manažéra
Ročníková práca13 s. / 3. roč. / doc
Podľa švédskeho sociológa Heinza Leymanna (B. Hubertová: Psychický teror na pracovisku - mobbing, s. 11) o mobbingu hovoríme vtedy, „...keď na postihnutého útočí aspoň raz za týždeň aspoň pol roka jedna alebo viac osôb. Najčastejšie sa mobbing vyskytuje zjavne medzi rovnako postavenými.“ Ak tu napísané porovnáme s definíciou šikanovania uvedeného napr. v Slovníku cudzích slov (V. Petráčková a kol.,s.872), kde šikanovanie je definované ako prenasledovanie, zámerné a zbytočné obťažovanie, týranie,...
|
|
0,3 |
41x |
|
Vypracované otázky z predmetu Komunikačné techniky
Vypracované otázky12 s. / 1. roč. / docx
Vypracovaných 35 otázok na skúšku z KT - Žilinská univerzita - 1. ročník, zimný semester - Zasielateľstvo a logistika
|
|
0,1 |
2x |
|
Dôchodková politika ako súčasť hospodárskej a sociálnej politiky
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Hospodárska politika ako vedná disciplína je mladšou odnožou ekonomickej teórie. Formovala sa v posledných dvoch storočiach minulého tisícročia na pozadí úvah o úlohe vlády, teda štátu, v hospodárstve a bola súčasťou ekonomickej teórie. Postupne sa však hospodárska politika osamostatňovala a to vyplývalo zo skutočnosti, že štát vystupoval stále výraznejšie ako ekonomický subjekt - účastník trhových vzťahov a začal realizovať vlastnú hospodársku politiku.
|
|
0,1 |
13x |
|
Postavenie prezidenta v USA a na Slovensku
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
V republike je na čele štátu väčšinou prezident, no jeho právomoci sa v jednotlivých štátoch môžu značne líšiť. Z tohto dôvodu rozlišujeme republiku prezidentskú, poloprezidentskú a parlamentnú. Najväčšie rozdiely môžeme vidieť medzi republikou prezidentskou a parlamentnou. To je jedným z dôvodov, prečo som si ako tému svojej seminárnej práce vybrala práve „Postavenie prezidenta v USA a na Slovensku“. Je to najbežnejší spôsob porovnania dvoch foriem republík, s ktorým sa denne stretávame.V prvej...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy práva - 51 vypracovaných otázok
Skriptá4 s. / 1. roč. / doc
Prirodzené právne myslenie je spravidla dualistické. Nepopiera existenciu pozitívneho práva, ale tvrdí, že nad ním stojí ešte prirodzené právo (božie právo). Ľudské práva a základné slobody prislúchajú čloeku nezávisle od štátu. Štát ich má rešpektovať a chrániť. Majú sa uplatňovať aj vtedy, keď ich platné právo anuluje alebo nadmerne obmedzuje.Pozitívna právna koncepcia tvrdí, že právo je systémom právnych noriem. Popiera možnosť existncie iného ako pozitívneho práva. Právom sa tu rozumie platn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Obchodný a diplomatický protokol
Skriptá90 s. / 1. roč. / rar
Súbor obsahuje oskenované skriptá na predmet Obchodný a diplomatický protokol
|
|
37,6 |
41x |
|
Medzinárodné vzťahy - vypracované otázky
Vypracované otázky25 s. / 2. roč. / doc
1. charakterizujte MV ako pojem a ako predmet vedy, charakterizujte druhy MV Pod pojmom medzinárodné vzťahy rozumieme celý súhrn medzinárodného diania daný jednak zahranično-politickými aktivitami jednotlivých štátov, ako aj činnosťou medzinárodných a nadnárodných inštitúcií, organizácií. Výsledkom je vytvorenie určitých regionálnych situácií, ale i celkovej svetovej konštelácie, ktorá má svoju logiku a samopohyb a pôsobí spätne na politické možnosti alebo vývoj jednotlivých štátov. Predmetom MV...
|
|
0,2 |
12x |
|
Základné prístupy k zvládaniu konfliktných situácii v práci
Referát9 s. / 5. roč. / doc
Akékoľvek riešenie konfliktov nie je možné bez komunikácie. Na druhej strane, útočná alebo nejasná komunikácia je veľmi častým dôvodom, prečo sa vzniknuté konflikty zhoršujú. Podstatnú časť konfliktov tvorí neútočný a konštruktívny spôsob komunikácie. Často sa stáva, že jednajúci nevidia svoje chyby, neuvedomujú si vlastné nedostatky, ani to, že sami sú príčinou konfliktov. Napríklad, ak sa klientovi zdá určitý problém jednoduchý a riešenie jasné, my to môžeme vidieť celkom inak, potom je klient...
|
|
0,1 |
6x |
|
Podnikateľská etika - Etické vedenie
Referát2 s. / 1. roč. / doc
Nedôvera zamestnancov k managementu sa stáva vážnym problémom, ktorý ohrozuje budúcu konkurencieschopnosť firiem. Kľúčom je etické vedenie vzbudzujúce dôveru. Podľa prieskumu časopisu USA Today 82 % generálnych riaditeľov firiem (CEO) pripustilo, že niekedy klamú pokiaľ hovoria o svojich výsledkoch v golfe. Môžete si myslite, že golf je hra a business je tvrdá práca a nemožno to hádzať do jedného vreca. Nič menej určitá sonda do charakteru (CEO) to predsa len je. Pravdepodobnosť, ži tí, čo klamú...
|
|
0,1 |
3x |
|
Etické kódexy firiem
Seminárna práca21 s. / - roč. / doc
Etika je súčasťou života každého človeka. Pre podniky je dodržiavanie jej zásad veľmi dôležité. Dodržiavanie etických, morálnych a právnych noriem vytvára imidž spoločnosti. Spoločnosť, ktorá dbá na etiku, vyjadruje svoj vzťah k svojim klientom, obchodným partnerom, ale aj svojim zamestnancom. Prostredie, vzhľad, oblečenie by mali byť pre firmu veľmi dôležité. Vyjadruje tým úctu ku klientom, obchodným partnerom, ale zároveň si zamestnanci prejavujú úctu navzájom. Etické kódexy majú napomáhať fi...
|
|
0,1 |
59x |
|
Diplomatický protokol Škandinávie
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / ppt
Seminiárka o protokole Škandinávie. Dostala som plný počet bodov a potlesk.
Vikingovia- diplomacia alebo vražedné besnenie?
Romantické predstavy sa líšia od skutočnosti- severské národy mali kultúrne, náboženské a spoločenské zvyklosti často prevzaté od Germánskych kmeňov, ktoré ich čiastočne prevzali od Rimanov...
|
|
2,5 |
8x |
|
Zadanie zo zemských zdrojov
Čitateľský denník5 s. / 1. roč. / zip
Mastenec
· Charakteristika: Zriedkavo vytvára tenké tabuľkovité kryštály. Zvyčajne sa však vyskytuje v podobe celistvých vláknitých alebo lístkovitých agregátov. Má svetlozelenú, tmavozelenú, sivú, niekedy až bielu prípadne ružovú farbu. Má biely vryp. Je to priesvitný minerál s matným, perleťovým alebo mastným leskom. Často obsahuje prímesi Al2O3, Fe2O3, FeO a CaO.Je pomerne ťažko taviteľný - od 1200 do približne 1530 °C. Prímesi majú vplyv jednak na jeho farbu ale aj praktické použitie. Má ...
|
|
0,5 |
0x |
|
Psychológia a sociológia trhu
Semestrálna práca62 s. / 5. roč. / doc
Ukážka:Pre chápanie spotrebiteľského správania- dôležité 3 typy premenných:• podnety, stimuly - delia sa na vonkajšie (napr. reklama) a vnútorné (hlad)• reakcie - kúpa, postoj k značke, vzťahy k nákupnému miestu• moderátori - činitele zosilňujúce, zoslabujúce, alebo inak modifikujúce vplyv podnetov
|
|
0,7 |
16x |
|
Príprava obchodného rokovania
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Príprava obchodného rokovania - konkrétny spôsob, ako vopred dosiahnuť dohodu so zákazníkom a prispôsobiť sa jeho eventuálnym predstavám1. výber potencionálneho zákazníka- z dostupných databáz (interné - vlastné databázy, externé - napr. Zlaté stránky, www.datamax.sk, www.kompass.com) podľa plánov a cieľov spoločnosti a orientácie na cieľovú skupinu2. príprava informáciía. vypracovanie zoznamu potrebných informácií o zákazníkovi (podľa toho, či sa jedná o fyzickú alebo právnickú osobu - odbor či...
|
|
0,1 |
90x |
|
Proxemika
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
„Podľa jedného experimentu je celkový dojem z osobnosti určovaný z 55% rečou tela, z 38% hlasom a len zo 7% obsahom toho, čo bolo povedané. Aj tá najlepšia reč vyznie naprázdno, ak vaše slová nezodpovedajú dojmu, ktorý vyvoláva váš zovňajšok a váš hlas“ 1
„Komunikácia je teda univerzálnym javom ľudskej spoločnosti a priamym regulátorom úrovne medziľudských vzťahov i podmienkou efektívnosti alebo vôbec existencie každého sociálneho systému. Bez komunikácie nemôže existovať rodina, škols...
|
|
0,1 |
7x |
|