Veľká Británia - trh práce a politika zamestnanosti
Seminárna práca41 s. / 2. roč. / doc
Tak ako každý pracovný trh, aj ten britský sa vyznačuje niektorými špecifikami. Jednou z vlastností je pomerne dobrá sociálna starostlivosť, ktorá robí z Británie príťažlivú krajinu pre imigrantov. Na druhú stranu, zdravotná starostlivosť je mimoriadne drahá. V Británii pracuje skoro 5 miliónov cudzincov (t.j. občanov iných štátov, teda nie držiteľov britských pasov). Celkový počet pracujúcich sa pohybuje okolo 28 miliónov, vrátane 6,2 milióna pracujúcich na čiastočný úväzok. Na rozdiel od iných...
|
|
2,0 |
2x |
|
Tržby z obchodno-podnikateľských služieb podľa VÚC
Seminárna práca32 s. / 2. roč. / doc
Cieľ seminárnej práce
Cieľom tejto seminárnej práce je zhrnúť a zosumarizovať tržby za obchodno.podnikateľské služby, ktoré predstavujú činnosti v oblasti nehnuteľností, prenájom strojov a prístrojov (lízing), počítačové služby, informačné služby a iné obchodné služby, podľa vyšších územných celkov Slovenskej republiky.
Zameranie seminárnej práce
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať tržbami za obchodno-podnikateľské služby podľa Vyšších územných celkov (VÚC) Slovenskej republiky v r...
|
|
0,7 |
26x |
|
Charakteristika vybraných druhov dlhodobých úverov - lízing, franchising, forfaiting
Bakalárska práca35 s. / 3. roč. / docx
Financovanie podniku je proces získavania finančných zdrojov potrebných na podnikateľskú činnosť. Podnik musí zabezpečovať finančné prostriedky na krytie svojich krátkodobých a dlhodobých potrieb. Veľmi dôležitý je výber správnych zdrojov financovania z hľadiska účelu ich využitia, dostupnosti a ceny. Vďaka nízkym úrokovým nákladom môžeme medzi najbežnejšie prostriedky financovania zaradiť bankové úvery. Pre niektorých podnikateľov však môže byť poblémom ich nedostupnosť, nízka flexibilita alebo...
|
|
0,1 |
10x |
|
Dohody v rámci WTO a GATT - operácie v zahraničnom obchode
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Pod druhej svetovej vojne bol významným subjektom v medzinárodnej obchodnej politike USA. Ich prevaha vo svetovom hospodárstve sa prejavila aj ich rozhodujúcim vplyvom na koncepciu a prax zahraničnoobchodnej politiky. USA sa stali hlavným iniciátorom a nositeľom úsilia o mnohostrannú koordináciu postupu priemyselne vyspelých štátov. Prvým závažným verejným dokumentom v oblasti medzinárodných hospodárskych vzťahov po druhej svetovej vojne bola Atlantická charta. Bola to spoločná deklarácia Veľkej...
|
|
0,1 |
14x |
|
Dedičstvo Tomáša Bati (Baťa - systém riadenia podniku)
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Moja seminárna práca obsahuje to najpodstatnejšie, čo sa týka poznatkov o Tomášovi Baťovi, jeho podniku a systémoch riadenia, jeho myšlienkach. Mojím cieľom bolo poukázať na to, že myšlienky Tomáša Bati nie sú také zastarané, síce sa zmenili technické prostriedky, ale nezmenila sa ľudská podstata, ani psychologicky a ani sociologický prístup k podnikaniu.„Prvou podmienkou prospievaná nášho závodu je, aby ste sa nedomnievali, že náš závod je len Váš, len pre Vás. Závod náš nebol k tomu účelu vybu...
|
|
0,2 |
8x |
|
Alternatív értékesítési formák: a csomagküldő kereskedelem, a kereskedelmi automaták és automata boltok, elektronikus (interaktív) kiskereskedelem
Diplomová práca98 s. / 5. roč. / docx
Az elmúlt évek felgyorsult technológia fejlődése, a gazdasági és társadalmi tényezők változása nagy hatást gyakorolt a kereskedelemre, ezért fontossá vált a hagyományos bolti értékesítés mellett az alternatív értékesítési módok, mint a csomagküldő kereskedelem, az automata boltokból és kereskedelmi automatákból való vásárlás, illetve az elektronikus kiskereskedelem kihasználása mind vállalati, mind fogyasztói szinten. E kereskedelmi forma lényege, hogy a terméket a fogyasztó nem a hagyományos út...
|
|
0,5 |
0x |
|
Podpora financovania v SR z domácich a zahraničných zdrojov
Seminárna práca25 s. / 3. roč. / doc
Podpora financovaniaEurópska únia vytvorila pre svojich pristupujúcich členov nástroje štrukturálnej a regionálnej politiky, ktoré majú pomôcť k vyrovnávaniu hospodárskych a sociálnych rozdielov medzi jej jednotlivými oblasťami. Nie všetky regióny totiž majú rovnakú štartovaciu pozíciu a šancu čeliť výzvam meniaceho sa ekonomického prostredia. Ak by Únia tieto skutočnosti ignorovala, rozdiely medzi regiónmi by sa prehlbovali, čo by v konečnom dôsledku znamenalo spomalenie celkového rozvoja. EÚ p...
|
|
0,8 |
9x |
|
Obchodné rokovanie - príprava rokovania, fázy rokovania, hodnotenie výsledkov...)
Analýza21 s. / 2. roč. / doc
Rozvoj modernej spojovacej techniky vytvára neuveriteľné možnosti vzájomnej komunikácie a uľahčuje prenos informácii na hociktoré miesto na Zemi. Skúsenosti ukazujú, že i keď technické prostriedky komunikáciu veľmi zjednodušujú nie sú schopné nahradiť osobné rokovanie.
Rokovanie je na mieste kedykoľvek, ak existuje priestor pre dohodu, t.j. vtedy ak existuje prienik obojstranne prijateľných výsledkov.
Treba si uvedomiť, že umenie rokovať - to nie je len porozprávať sa. Je to omnoho viac. Ide...
|
|
0,1 |
134x |
|
Smernica o službách na vnútornom trhu, liberalizácia obchodných služieb
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Jedným zo základných cieľov Európskej Únie bolo vytvoriť čo najkonkurencieschopnejšie zoskupenie európskych krajín, ktoré by malo tvoriť protipól Spojeným Štátom Americkým. Konkurencieschopnosť EÚ pritom mala vychádzať predovšetkým zo základných slobôd a to voľný pohyb tovaru, voľný pohyb pracovníkov, sloboda podnikania, voľný pohyb kapitálu a platieb a voľný pohyb služieb.Práve posledná menovaná sloboda bola nejasne koncipovaná a bolo sporné, na ktoré služby sa voľný pohyb vzťahoval a ktoré slu...
|
|
0,1 |
12x |
|
Zhodnotenie zahranično-obchodných vzťahov SR s Holandskom
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / docx
Zahraničný obchod tvorí tá časť obehu tovarov, ktorá prekračuje hranice daného štátu. Tvorí ho export a import tovaru a služieb. Obchodná politika je celkovým súborom aktivít štátu, ktorými sa snaží ovplyvniť zahraničný obchod. Každý štát je pri tvorbe svojej obchodnej politiky ovplyvňovaný faktormi, ktoré determinujú jej konečnú podobu. Medzi hlavné faktory patria: teritoriálne postavenie štátu, hospodárske a politické väzby štátu, ekonomická úroveň štátu, jeho ekonomický rozmer, hospodárska po...
|
|
0,1 |
31x |
|
Presadenie sa spoločnosti MINOX a.s. na českom trhu
Projekt16 s. / 3. roč. / doc
Každá spoločnosť alebo organizácia je súčasťou trhového prostredia, ktoré výrazne vplýva na jej fungovanie, vývoj a tiež pozíciu na trhu. Preto každá organizácia musí kontrolovať všetky zmeny v tomto prostredí a adekvátne na nich aj reagovať. Sledovať situáciu na trhu je potrebné pre úspešné presadenie, ale aj udržanie sa firmy, či už ide o ponuku služieb alebo tovarov. Je dôležité, aby sme zákazníka nielen oslovili, ale aj splnili jeho požiadavky a očakávania, čím získame jeho dôveru.
Dôležitá...
|
|
0,3 |
11x |
|
Vývoj teritoriálnej a komoditnej štruktúry ZO SR
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Zahraničnoobchodná politika pôsobí na ekonomiku príslušnej krajiny v takej miere, v akej je zapojená do medzinárodnej deľby práce. Miera zapojenia závisí od prírodných podmienok a relatívnej vyspelosti ekonomiky.Cieľom práce je podať ucelený a komplexný pohľad na vývoj teritoriálnej a komoditnej štruktúry zahraničného obchodu Slovenskej republiky. Na tento jav v globále vplývalo niekoľko udalostí, a to vznik integračných zoskupení, politická situácia ale v poslednom rade aj včlenenie sa Slovensk...
|
|
0,2 |
13x |
|
Porovnanie brettonwoodskeho a kingstonského menového systému
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Ešte počas druhej svetovej vojny začali mnohí odborníci uvažovať o tom, ako by sa mal organizovať medzinárodný menový systém po vojne. Všetci si ešte veľmi dobre pamätali obdobie konkurenčných devalvácií a rozhodne nechceli, aby sa takáto situácia zopakovala aj po skončení vojny. Najväčší vplyv na formovanie nového medzinárodného menového systému mali USA a Veľká Británia. Už od roku 1941 začali nezávisle od seba pracovať dve skupiny odborníkov na projektoch povojnového medzinárodného menového s...
|
|
0,1 |
3x |
|
Business plán- Súkromná materská škola SLNIEČKO
Seminárna práca27 s. / 3. roč. / doc
Tento obchodný plán je vypracovaný pre súkromnú materskú škôlku s názvom SLNIEČKO. Založiť súkromnú materskú škôlku bol ideaou osoby, ktorá vidí viacero možností pre tento druh obchodu v Pezinku. Tento obchodný plán obsahuje víziu, ciele, operatívny plán, úlohy, produktovú stratégiu, rozbor trhu, finančný plán a budúcnosť spoločnosti. Súkromná materská škola SLNIEČKO bude jedinečná v Pezinku hlavne vďaka širokému servisu. Bude to materská škola, ponúkajúca služby nad štandard klasickej materskej...
|
|
0,7 |
415x |
|
Financovanie podniku, charakteristika a členenie finančných zdrojov
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Financovanie podniku je jednou z najdôležitejších činností v podniku. Aby bol podnik úspešný musí dobre posúdiť svoje možnosti. Neodmysliteľnou súčasťou financovania podniku je finančný plán, ktorý je výsledkom finančného plánovania. Pomáha podnikateľom pri rozhodovaní či treba zabezpečiť viac hotovostných peňažných prostriedkov alebo naopak viac kapitálovej štruktúry, či už ide o vlastný alebo cuzdí kapitál.Financovanie podniku je proces získavania kapitálu, s ktorým podnik hospodári a s pomoco...
|
|
0,1 |
31x |
|
Využitie a rastúci význam predaja cez internet
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
ÚvodV dnešných časoch je internet najviac sa rozvíjajúcim nástrojom na celom svete. Nie je už využívaný len ako komunikačný nástroj a zdroj neobmedzených informácií, ale v poslednej dobe je čím ďalej tým viac využívaný aj ako obchodné centrum. Nakupovanie prostredníctvom internetu zažíva veľký rozmach v posledných rokoch. Spôsobuje to nižšia cena produktov a služieb poskytovaných na internete, vyšší komfort a pohodlie pre zákazníkov pri nakupovaní, šetrenie času zo strany obchodníkov i zákazníko...
|
|
0,1 |
11x |
|
Vstup firmy VIJAM, s. r. o. na zahraničný trh
Semestrálna práca23 s. / 5. roč. / docx
Jeden z hlavných cieľov prípadovej štúdie je vybrať pre spoločnosť VIJAM zahraničný trh a na ňom rozvíjať svoje podnikateľské aktivity. VIJAM, s. r. o. sa zaoberá výrobou, predajom, vývojom, distribúciou a montážou sedacích súprav. Spoločnosť v súčasnosti pôsobí v Slovenskej republike.Na splnenie hlavného cieľa bolo potrebné si určiť čiastkové ciele, a to na základe osvojenia si poznatkov z oblasti medzinárodného obchodu, o rôznych formách vstupu firmy na zahraničný trh a o metódach použív...
|
|
0,1 |
69x |
|
Členenie obchodu, vývoj členenia a formy obchodu
Semestrálna práca14 s. / 1. roč. / doc
Počas svojho vývoja obchod nadobúdal rôzne formy - vždy adekvátne spoločnosti, pre ktorú a v ktorej podmienkach praco-val. Výsledkom vývoja je nielen rôznorodosť, heterogénnosť fo-riem obchodu na jednej strane, ale i unifikácia, typizácia a špecializácia na druhej strane. Táto rozmanitosť vlastností, ktoré dávajú obchodu, podľa požiadaviek zákazníkov uspôsobuje vzhľad, umiestnenie, technické procesy, činnosti a podobne, sťažuje jednoznačné začlenenie známych foriem obchodu podľa akokoľvek umne p...
|
|
0,1 |
5x |
|
Komparácia Belgicka a Slovenska v zahraničnom obchode
Semestrálna práca13 s. / 5. roč. / doc
Po vstupe Slovenskej republiky do Európskej únie sa výrazne zmenila štruktúra slovenského zahraničného obchodu s poľnohospodárskymi a potravinárskymi výrobkami. Zahraničným obchodom sa stal len obchod mimo spoločného územia EÚ, keďže obchod medzi jednotlivými členskými krajinami EÚ je považovaný za vnútorný obchod, ktorý prebieha bez colných a ostatných bariér. Radikálne sa zmenila regulácia agrárneho obchodu s tretími krajinami daná pravidlami spoločnej poľnohospodárskej a obchodnej politiky EÚ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Zahraničný obchod SR a jeho vývoj v posledných rokoch
Semestrálna práca15 s. / 5. roč. / doc
Napriek tomu, že zahraničný obchod má už dlhú históriu, ekonomický, politický a sociálny význam nadobudol až v minulých storočiach. Slovenská republika prešla mnohými veľkými zmenami, ktoré ju smerovali vo vývoji. Na to, aby sa z centrálne riadenej ekonomiky mohla stať úspešná trhová, sme museli podstúpiť veľké množstvo reforiem. Hlavným dôvodom je dobehnutie vyspelých nielen západných krajín sveta. Stali sme sa členmi EU, NATO, OSN, OECD, WTO a iných. Tieto členstvá nám dopomáhajú v zahraničnoo...
|
|
0,2 |
18x |
|
Zahraničný agrárny obchod SR so zeleninou
Seminárna práca21 s. / 4. roč. / docx
ÚvodZelenina je nenahraditeľnou a nevyhnutnou súčasťou nášho života. Jej denná konzumácia je potrebná pre to, aby človek bol zdravý. Sú však isté druhy zeleniny, ktoré by sa neobjavovali na našom stole keby nemáme styky so zahraničím. Druhy zeleniny, ktoré som si vybrala ako tému na seminárnu prácu, sa prevažne dovážajú z krajín Európskej únie. Môžem však povedať, že zvolené komodity čiže cibuľu, cesnak, paradajky a uhorky je možné dopestovať aj v našich zemepisných končinách. Ide o komodity mie...
|
|
0,1 |
8x |
|
GATT - Všeobecná dohoda o clách a obchode
Semestrálna práca17 s. / 2. roč. / doc
Obdobie vzniku GATT sa viaže na povojnové roky 2. svetovej vojny, teda na obdobie po roku 1945. V tejto ére stáli na poprednom mieste vo svetovom hospodárstve USA. Ich pozícia vyplynula z ich zapojenia sa do priebehu vojny. Ani 1. a ani 2. svetová vojna priamo nezasiahla USA, ak neberieme do úvahy námornú základňu Pearl Harbour. Tá bola situovaná na tichomorskom ostrove, a teda nie je priamou súčasťou kontinentu. Na rozdiel od Európy, samotného dejiska a hlavného ohniska 2. svetovej vojny, bolo ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Vstup firmy na zahraničný trh (Bio s.r.o. - výroba biopotravín)
Semestrálna práca17 s. / 2. roč. / doc
0. ÚVOD
Keďže vstupujem na zahraničný trh, budem sa snažiť vstúpiť naň s novými produktmi, ktoré ešte ľudia nepoznajú resp. o nich veľa nevedia. Takisto je potrebné vstúpiť na trh, ktorý ešte nie je nasýtený z dôvodu získania zákazníkov. Rovnako je dôležitá interdepencia, čo v našom prípade znamená vzájomnú prepojenosť medzi štátmi.
1. PROBLEMATIKA
Teoretická časť
Obchod je odvetvie hospodárstva, článok medzi odvetviami. Týka sa výmeny produktov formou kúpy a predaja . Označuje operáciu, a...
|
|
1,4 |
34x |
|
Zahraničný obchod SR (Vývoj zahraničného obchodu, Komparatívne výhody slovenskej ekonomiky...)
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Už na počiatku vývoja ľudia zistili, že nie sú schopní vyrobiť všetko, čo k svojmu životu potrebujú. Preto začali obchodovať. A podobne je to aj s krajinami.Existujú však viaceré faktory prečo krajiny, či regióny spolu obchodujú. Jedným z nich je rozdielna geografická poloha, alebo inými slovami rôznorodosť výrobných podmienok. Tiež prírodné zdroje sú na zemi nerovnomerne rozdelené .K rozdielnej výrobe v rôznych častiach sveta prispieva aj rôzna kultúra národov a ich schopnosti, ktoré majú za ná...
|
|
0,4 |
18x |
|
Trh a obchod s papierom v Severnej Amerike
Semestrálna práca16 s. / 4. roč. / docx
Cieľom tejto práce je analýza trhu a obchodu s papierom a lepenkou v Severnej Amerike. Zameriame sa hlavne na najväčších importérov a exportérov, tiež partnerské krajiny a samozrejme na ceny papiera a lepenky. Papier má svoje korene v starovekom Egypte, kde bol prvý papyrus vyrobený už v roku 2500 pred naším letopočtom. Obrat vo výrobe nastal zostrojením a zavedením do výroby papierenského stroja v roku 1799 Francúzom Luis Robertom a objavom celulózy Saxon Kellerom v roku 1843, kde základom bolo...
|
|
1,0 |
4x |
|
Zahraničný obchod Slovenskej republiky
Seminárna práca24 s. / 2. roč. / doc
Slovenská republika zaznamenáva od konca roka 2002 nebývalý ekonomický rozmach. Tento je najmä v posledných dvoch rokoch podporený výrazne nadpriemerný ekonomickým rastom. Jeho reálne tempo dosiahlo v roku 2006 hodnotu 7,9% a v roku 2007 sa očakáva mierny nárast na hodnotu 8,1%.Hrubý domáci produkt, ako základné meradlo výkonnosti národného hospodárstva sa skladá zo štyroch základných zložiek, a to z celkovej spotreby súkromného sektora, celkových investícií súkromného sektora, výdavkov vlády na...
|
|
1,1 |
40x |
|
Zhodnotenie zahraničného obchodu s Maďarskou republikou
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
1. Všeobecné údaje o maďarskej republike
V Maďarskej republike má svoje zastúpenie viacero náboženstiev. Najpočetnejšie je rímskokatolícke náboženstvo až s 51,9%-tami, druhým najpočetnejším náboženstvom je reformovaná cirkev s 15,9%-tami. Celkového počtu obyvateľov Maďarska je 14,5% obyvateľstva bez vierovyznania. Z kresťanských náboženstiev majú 3 % zastúpenie protestanti – luteráni, 2,6% zastúpenie má grécko–katolícke vierovyznanie a 1% tvoria iné kresťanské náboženstvá.
Od r. 996 sa datuje ...
|
|
0,3 |
15x |
|
India a jej účasť v medzinárodnom - svetovom obchode
Projekt11 s. / 2. roč. / docx
Semestrálny projekt z predmetu Medzinárodný obchod.
HLAVNÉ ODVETVIA HOSPODÁRSTVA:
Poľnohospodárstvo je „chrbtovou kosťou“ indickej ekonomiky. Najdôležitejšími poľnohospodárskymi kultúrami krajiny sú pšenica, ryža, strukoviny, čaj, cukrová trstina, bavlna, juta, káva, olejniny, tabak, kaučuk a zemiaky.
V roku 2010 bol zaznamenaný rekordne nízky rast poľnohospodárskej produkcie na úrovni 2,6 %, čo bolo spôsobené hlavne klimatickými podmienkami.
Napriek tomu, že poľnohospodárstvo je najväčším...
|
|
0,2 |
8x |
|
Význam personálneho zabezpečenia v priemyselných podnikoch
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Úspešnosť spoločenského systému národného hospodárstva, ako spôsobu usporiadania ľudí práce, či už v makrorovine (národné hospodárstvo), alebo v mikrorovine (podnik), je teda významne závislá na spôsobe usporiadania (štruktúre, organizácii) pracovníkov, ale aj na samotných pracovníkoch. Človeka pri práci, pracovníka, musíme vidieť a akceptovať ako celok, utvorený danosťami tela a ducha. Taký, vo svojej celosti, sa situuje už od narodenia v rozličných sústavách spoločenských vzťahov (rodina, síde...
|
|
0,1 |
10x |
|
Podnikateľský plán -MAJ Autoslužby
Ekonomický plán18 s. / 2. roč. / doc
Cieľom vypracovania tohto podnikateľského plánu je naučiť sa správne zostaviť konkrétny manažérsky projekt, štylizovať štruktúru projektu a určiť predpokladané prijími a výdavky podniku.Aktuálnosť témy spočíva v tom, že v súčasnej dobe je jedným z hlavných prostriedkov na získanie financií z externých zdrojov podniku dobre vypracovaný podnikateľský projekt. Vypracovanie podnikateľského zámeru je nanajvýš užitočné „cvičenie“ pre každého manažéra, pretože ho prinúti odpovedať si na množstvo dôleži...
|
|
0,2 |
18x |
|
Manažéri - vykonávatelia procesu manažmentu a vedenia ľudí
Referát16 s. / 3. roč. / doc
Súčasné prosperujúce organizácie musia riadiť svoje aktivity v podmienkach neustálych zmien. Manažéri, ale aj vodcovia tímov sa musia snažiť o to, aby ich zamestnanci pokladali za bežnú súčasť života organizácie. Tento stav môžu dosiahnuť zmenou organizačnej kultúry a postupným smerovaním k učiacej sa organizácii a firme riadenej zákazníkmi.Organizácie si v súčasnosti uvedomujú, že je nevyhnutné získavať a udržiavať kvalifikovaných pracovníkov, ak chcú prežiť. Organizácia môže mať aj najmodernej...
|
|
0,2 |
59x |
|
Analýza firmy Nestlé, produkt Nestea
Semestrálna práca29 s. / 3. roč. / docx
Moju seminárnu prácu som zamerala na značku NESTEA®, ktorá je registrovaná ochranná známka spoločnosti Société des Produits Nestlé SA, používaná na základe licencie Beverages Partners Worldwide (Severná Amerika), ktorá je joint venture ( spoločný podnik) medzi The Coca Cola Company a Nestlé. Na Slovensku vyrába nápoje Coca Cola HBC v siedmich príchutiach, ktoré sa predávajú vo viac ako 70 krajinách. Cieľom semestrálnej práce je bližšia charakteristika spoločnosti, charakteristika jej výrobkovej ...
|
|
3,1 |
16x |
|
Zahraničný obchod Talianska a SR
Semestrálna práca22 s. / 3. roč. / doc
Témou mojej semestrálnej práce je komparácia zahraničného obchodu Talianskej republiky so Slovenskom. Práca je rozdelená do štyroch hlavných kapitol.
V prvej časti sme sa snažili bližšie priblížiť Taliansku republiku a popísali sme základné informácie, aby sme mali predstavu o tom, na akej úrovni sa obchod v krajine nachádza. Taliansko bolo jednou zo zakladajúcich krajín Európskej únie, je tiež členom G-8. Napriek tomu však teraz rieši problém s verejnými financiami. Verejný dlh dosiahol na z...
|
|
0,9 |
51x |
|
Tržby za obchodno podnikateľské služby
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa budeme zaoberať tržbami za obchodno-podnikateľské služby ktoré prestavujú činnosti v oblasti nehnuteľností, prenájom strojov a prístrojov- lízing, počítačové a informačné služby a iné obchodné služby.
Tržby za vlastné výkony a tovar za nehnuteľnosti, prenájom, obchodné činnosti a ostatné služby vyjadrujú hodnotu tržieb z predaja vlastných výrobkov, služieb a obchodného tovaru, realizovanú v sledovanom období a určenú pre tuzemských aj zahraničných odberateľov. Zah...
|
|
0,4 |
42x |
|
Podnik v medzinárodnom obchode
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
Faktom je, že podnikateľská sféra a jej životaschopnosť je jedným z ukazovateľov ekonomickej vyspelosti krajiny a dôležitým faktorom pre vstup zahraničných investícií.
Priaznivé podnikateľské prostredie je základným predpokladom dlhodobej konkurencieschopnosti a rastu každej trhovej ekonomiky. Je to také prostredie, v ktorom štát podporuje a chráni hospodársku súťaž: vytvára pre ňu jasné a stabilné pravidlá, efektívne zabezpečuje ich dodržiavanie všetkými účastníkmi trhu a zároveň minimalizuje...
|
|
0,1 |
2x |
|
Zavedenie Eura na Slovensku
Seminárna práca17 s. / 3. roč. / doc
Čo je vlastne Euro?Euro je mena členských štátov eurozóny, ktoré zdieľajú tzv. jednotnú menu- Kým celá EÚ predstavuje jednotný trh, euro je však zavedené len v eurozóne, teda len v časti EÚ.Zmluva o Európskej únií podpísaná v Maastrichte 7. februára 1992, ktorá vstúpila do platnosti 1. januára 1993, priniesla detailné ustanovenia o Hospodárskej a menovej únii. Jej cieľom je zbližovanie hospodárskych politík jednotlivých členských štátov, vytvorenie spoločnej meny a výkon spoločnej menovej politi...
|
|
0,4 |
20x |
|
Technika zahraničného obchodu - materiál ku skúške
Prednášky27 s. / 5. roč. / doc
Technika zahraničného obchodu SK
Cieľ predmetu:
Oboznámiť študentov s technikou zahraničného obchodu, rizikami v zahraničnom obchode, obsahom kúpnych zmlúv, dodacími podmienkami, formami financovania zahraničného obchod.
Stručná osnova predmetu:
obchodné metódy. Nástroje manažmentu rizík v MO. Výmenné a viazané obchody. INCOTERMS 2000. Dokumentárne platby. Progresívne formy financovania TZO operácií. Cenové kalkulácie v zahraničnom obchode.
|
|
0,3 |
25x |
|
Základy podnikania v strojárskej výrobe
Prednášky260 s. / 1. roč. / doc
1. Úvod do podnikania
Definícia pojmu podnikanie podľa § 2 ods. 1 Obchodného zákonníka.
Podnikanie: sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku.
- sústavná činnosť: pravidelne sa opakujúca (nie príležitostná), - vykonávaná samostatne podnikateľom: podnikateľ sám rozhoduje napr. o tom čo?, ako?, kedy?, kde?, v akom množstve bude vyrábať, to znamená o predmete podnikania, o spôsobe a rozsahu podnikania, o dobe a ...
|
|
1,1 |
2x |
|
Využitie marketingu v organizácii zaoberajúcej sa distribúciou zdravotníckych prostriedkov
Diplomová práca90 s. / 5. roč. / zip
Hlavným cieľom našej diplomovej práce je na základe marketingovej analýzy navrhnúť
marketingový plán vrátane marketingovej stratégie, marketingového mixu a plánu implementácie.
Celý marketingový výskum bol vykonaný vo firme zaoberajúcej sa distribúciou zdravotníckych
prostriedkov. V tejto práci sme pre novo zavádzaný produkt uskutočnili prieskum trhu
s diagnostickými súpravami v Českej republike. Vychádzajúc zo SWOT analýzy a prieskumu trţného
prostredia firmy VIDIA s.r.o....
|
|
1,8 |
11x |
|
Faktorové služby, komerčné služby, súčasný stav, vývojové tendencie
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Služby tvoria neoddeliteľnú súčasť ľudskej existencie. Predstavujú určitú časť statkov, ktoré ľudia musia spotrebovať, aby si zabezpečili svoje bytie a vytvorili podmienky pre svoj ďalší rozvoj. Nevyhnutnosť produkcie statkov a v rámci nej i produkcie služieb je podmienená nutnosťou uspokojovania potrieb. Úroveň uspokojovania potrieb, ktorých rozsah a štruktúra môže byť u jednotlivcov veľmi rôznorodá, je dôsledkom i predpokladom rozvoja spoločnosti.
Hoci služby vznikajú v ranných štádiách vývo...
|
|
0,1 |
8x |
|