Celoživotné vzdelávanie
«»
Popis:
Vo svojej práci sa venujem problematike celoživotného vzdelávania človeka.
Opisujem jednotlivé obdobia vývoja človeka a ich proces vzdelávania a nadobudnutie odborností , ktorá človeka posúva v rámci zaradenia sa v spoločnosti.
Získanie vzdelania by nemalo byť len na úrovni škôl, ale dostáva sa aj dostatok priestoru mimo samotného inštitucionalizovaného procesu. Individuálne vzdelávanie, vzdelávanie v neskoršom veku alebo vzdelávanie formou školení, kurzov, seminárov na pracoviskách alebo mimo nich by malo byť samozrejmosťou ku zvyšovaniu si svojej kvalifikácie a odbornosti pre svoj osobnostný a kariérny rast. V tejto časti sa venujem jednotlivým možnostiam a praktikám vzdelávacích aktivít mimo inštitucionalizovaného vzdelávania . Vzdelávanie je vec každého z nás a nikto nemôže druhému nadiktovať alebo naordinovať kvalifikáciu a zvyšovanie si svojej odbornosti . Dnešná moderná doba a spoločnosť nám umožňuje širokospektrálnu možnosť vlastného vzdelávania v rôznych odboroch užitočných pre samotného človeka ako aj pre spoločnosť.
Kľúčové slová:
celoživotné vzdelávanie
vzdelanie
dospelý
spoločnosť
edukacia
andragogika
Obsah:
- ÚVOD
1.Čo je celoživotné vzdelávanie a ako je vymedzené v spoločnosti 4
2.Delenie celoživotného vzdelávania . 4-5
3.Ciele celoživotného vzdelávania človeka 5-6
4.Význam a formy vzdelávania dospelých 6-7
5.Vzdelávacia činnosť dospelých . 6-8
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Časopis pedagogika
- http://www.wikipedia.sk
- Memorandum (kľúčové posolstvá). Lisabon 2000
- Konzultačný proces k Memorandu o celoživotnom vzdelávaní. Internetové stránky MŠ SR.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.