Popis:
Záver: Z preštudované literatúry vyplynulo, že osvojovanie hodnôt je veľmi zložitým procesom, ktorý ovplyvňuje mnoho faktorov. Týmito faktormi môžu byť vek, pohlavie, vzdelanie, rodinný stav jedinca, ale aj mnohé iné ktoré ovplyvňujú človeka. Po štúdiu rôznych prístupov a výskumov, ktoré sa zaoberajú aspoň čiastočne týmito vplyvmi, môžem konštatovať, že medzi autormi neexistuje zhoda. Autori teoretických koncepcií, ale aj autori najrôznejších výskumov, uvádzajú rôzne faktory, ale aj ich rôzne poradie od najviac po najmenej ovplyvňujúce utváranie hodnôt.
Kľúčové slová:
hodnota
hodnotové orientácie
Obsah:
- Úvod
Vek
Pohlavie
Vzdelanie
Rodina
Záver
Zdroje:
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. 374s. ISBN: 80-7184-141-2
- HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. 176s. ISBN 80-7178-927-5
- HORÁK, Josef: Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec: Technická univerzita v Liberci,1997. 84s. ISBN: 80-7083-257-6
- JURČOVÁ, Marta – OKRUHLICOVÁ, Anna. Hodnotové orientácie, záujmy a motivácia žiakov gymnázií. Pedagogická revue, 1991, roč. 43, č. 4, s. 436-449. ISSN: 1335-1982
- OSECKÁ, Lída. Typologie hodnotových hierarchií. Československá psychologie, ročník 35, 1991, s.127-134. ISSN 0009-0629
- PRUDKY, Libor a kol. Inventura hodnot. Praha: Academia, 2009. 342s. 978-80-200-1751-2
- SAK, Petr. Svoboda jedince, odpovědnost společnosti [online].
- SCHWARTZ, H. Shalom. Basic Human Values: Theory, Methods, and Applications [online].