Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Premeny človeka a spoločnosti a ich dopad na výchovu

«»
Prípona
.doc
Typ
esej
Stiahnuté
48 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39167
Posledná úprava
29.02.2012
Zobrazené
3 244 x
Autor:
Stantandyta
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Sociálne determinanty výchovy v postmodernej spoločnosti
Situácia človeka na začiatku 21. storočia je označovaná ako postmoderna.
Pojem postmoderná spoločnosť označuje duchovné a spoločenské prostredie (klímu) súčasnej západnej spoločnosti. Postmoderné myslenie a pocit ľudí v spoločnosti významne súvisí so sklamaním z výsledkov modernej spoločnosti. Ľudia prestali dôverovať racionalizmu modernej spoločnosti, odmietajú ideu pokroku, neveria v možnosť vedeckého predvídania a plánovania sopoločenských procesov. Postmoderná spoločnosť je vlastne prvou spoločnosťou bez univerzálneho hodnotového systému a bez tejto orientácie stojí zoči-voči ekologickému ohrozeniu. V sociológii sa spočiatku pojem postmoderná spoločnosť používal ako synonymum postindustriálnej spoločnosti, pričom výraz „postmoderný“ sa vyskytoval najviac v spojení „postmoderná kultúra“. V najnovšej sociológii sa používa tento termín pre zdôraznenie plurality hodnôt, životných foriem, štýlov života, rozmanitých stratégií konania, pričom sa zdôrazňuje priam programový protest proti akejkoľvek uniformite a proti všetkým nástrojom spoločenskej kontroly. Morálnou inšpiráciou postmodernej sociológie bola kritika totalitárnych spoločností 20. storočia. Dnes sa kritizuje a odmieta totalita každého druhu - v umení, politike, v medziľudských vzťahoch a podobný dôraz sa kladie na predstavivosť a tvorivosť a podporuje sa rozmanitosť tak vedeckých koncepcií ako aj koncepcií života...

Kľúčové slová:

postmoderna

globalizácia

výchova

spoločnosť

domáce vzdelávanie



Obsah:
  • Sociálne determinanty výchovy v postmodernej spoločnosti
    Sociálne aspekty, determinanty výchovného pôsobenia
    Hodnotová orientácia mládeže v globalizačnom svete
    Základné problémy nášho a svetového školstva
    Trendy vedúce k zložitosti sveta
    Škola, alebo domáce vzdelávanie
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • MŐHLPACHR, P. 2003. Sociální determinanty výchovy v postmoderní společnosti. Pedagogická orientace, č. 4, 2003, s. 44 – 51.
  • SKALKOVÁ, J. 2000. Výchova a vzdělávání v kontextu soudobých globalizačních tendencí. Pedagogika, roč. 50, č. 1, s. 13 – 22.
  • SMETÁČEK, V. a kol.: 2000. Změny v postavení člověka a společnosti, výchovy a pedagogiky. In Pedagogická orientace, č. 1, s. 6 – 20.
  • ŠTECH, S. 2003. Škola nebo domácí vzdělávaní? Teoretická komplikace jedné praktické otázky. In Pedagogika, roč. 53, č.4 s. 418-436.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko