Problémy a perspektívy výchovy v súčasnej spoločnosti
Popis:
Už pri nástupe detí do predškolského zariadenia sa rodičia minimálne z 50% vzdávajú vplyvu na svoje dieťa a prenechávajú ho na učiteľov a vychovávateľov školských zariadení. Pritom si musia položiť zásadné otázky. Vie sa spoločnosť postarať dostatočne o výchovu a vzdelanie môjho potomka? A budú zabezpečené a dodržiavané všetky základné práva môjho dieťaťa?
Dieťa sa asi od svojich troch rokov potrebuje začleniť do spoločnosti a tým nadväzovať sociálne kontakty. Rodičia, hlavne matka sa musí vrátiť naspäť do zamestnania a zveriť dieťa do starostlivosti kompetentných ľudí, ktorí sa o dieťa postarajú počas doby jej neprítomnosti a zároveň na seba prevezmú veľkú zodpovednosť odovzdať mu čo najviac možných informácií a vedomostí. Od prvého kontaktu mu dať pocítiť zodpovednosť, ktorú od neho spoločnosť vyžaduje, ale hlavne zabezpečiť všetky jeho práva tak ako je to špecifikované v Dohovore o právach dieťaťa (OSN z r. 1989)...
Kľúčové slová:
edukácia
filozofické východiská
sociálne východiská
výchova
Zdroje:
- Novotná, J. 2004, Posun v chápaní práv díděte jako impulz pro pedagogiku. In. Walterová, E. Česká pedagogika: proměny a výzvy. Sborník k životnímu jubileu profesora J. Kotáska, Praha: PFUK, s. 65
- Gáliková Tolnayová, S. 2007. Problémy výchovy na prahu 21. storočia, alebo o „obrate k psychagógii“ v súčasnej filozofii výchovy. Bratislava IRIS, s. 194
- Pelikán, J. 2007. Hledáni těžiště výchovy. Praha: Karolinum, s. 17
- Pelikán, J. 2007. Hledáni těžiště výchovy. Praha: Karolinum, s. 20
- Gáliková Tolnayová, S. 2007. Problémy výchovy na prahu 21. storočia, alebo o „obrate k psychagógii“ v súčasnej filozofii výchovy. Bratislava IRIS, s. 195
- Gáliková Tolnayová, S. 2007. Problémy výchovy na prahu 21. storočia, alebo o „obrate k psychagógii“ v súčasnej filozofii výchovy. Bratislava IRIS, s. 199
- Kosová, B. 1993 Zmysel života a ciele výchovy. Pedagogická revue, 45, 1993, č. 5-6, s.247
- ...
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.