Význam humanizácie výchovy a vzdelávania
Popis:
Pri riešení najzákladnejších otázok vo výchove, teda určovaní jej cieľov a zmyslu vychádza pedagogika z filozofie výchovy. Filozofia výchovy hľadá odpoveď na otázky, čo je človek, čo ho robí človekom, čo je zmyslom jeho života. To čo je zmyslom života človeka, to musí byť zmyslom jeho výchovy. Výchova má viesť človeka k prežitiu plnohodnotného života.
Kľúčové slová:
výchova
vzdelávania
Zdroje:
- 1. Cejpeková, J. – Kosová, B.: Učebné texty zo všeobecnej pedagogiky. Banská Bystrica: PF UMB, 1996.
- 2. Kosová, B.: Humanizácia výchovy a vzdelávania. In: Základy školskej pedagogiky. Bratislava: IRIS, s. 114 - 119.
- 3. Kosová, B.: Idea slobody žiaka v humanistickej edukácii. Pedagogická revue, roč. 55, 2003, č. 2, s. 117 - 125.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.