Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Význam humanizácie výchovy a vzdelávania

«»
Prípona
.doc
Typ
esej
Stiahnuté
34 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
32804
Posledná úprava
11.05.2010
Zobrazené
2 252 x
Autor:
miro7748
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pri riešení najzákladnejších otázok vo výchove, teda určovaní jej cieľov a zmyslu vychádza pedagogika z filozofie výchovy. Filozofia výchovy hľadá odpoveď na otázky, čo je človek, čo ho robí človekom, čo je zmyslom jeho života. To čo je zmyslom života človeka, to musí byť zmyslom jeho výchovy. Výchova má viesť človeka k prežitiu plnohodnotného života. Filozofia formuluje ideál plnohodnotnej osobnosti.....

Kľúčové slová:

Výchova

Filozofia

sociálne vedy



Zdroje:
  • 1. Cejpeková, J. – Kosová, B.: Učebné texty zo všeobecnej pedagogiky. Banská Bystrica: PF UMB, 1996.
  • 2. Kosová, B.: Humanizácia výchovy a vzdelávania. In: Základy školskej pedagogiky. Bratislava: IRIS, s. 114 - 119.
  • 3. Kosová, B.: Idea slobody žiaka v humanistickej edukácii. Pedagogická revue, roč. 55, 2003, č. 2, s. 117 - 125.
  • 4. Kosová, B.: Zmysel života a ciele výchovy. Pedagogická revue, roč. 45, 1993, č. 5 - 6,
  • s. 241 – 252.
  • 5. Kosová, B: Niektoré koncepčné otázky alternatívneho školstva. In: Pedagogické a psychologické problémy osobnosti žiaka. Banská Bystrica: PF UMB, 2003, s. 7 – 21.
  • 6. Petlák, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava: Iris, 2000, ISBN 80-89018-64-5
  • 7. Zelina, M.: Sloboda osobnosti alebo malý kurz kvality života o tom ako sa stať samým sebou v modernom svete. Šamorín: Fontána, 1995, ISBN 80-88778-98-0
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko