Význam humanizácie výchovy a vzdelávania
Popis:
Pri riešení najzákladnejších otázok vo výchove, teda určovaní jej cieľov a zmyslu vychádza pedagogika z filozofie výchovy. Filozofia výchovy hľadá odpoveď na otázky, čo je človek, čo ho robí človekom, čo je zmyslom jeho života. To čo je zmyslom života človeka, to musí byť zmyslom jeho výchovy. Výchova má viesť človeka k prežitiu plnohodnotného života. Filozofia formuluje ideál plnohodnotnej osobnosti.....
Kľúčové slová:
Výchova
Filozofia
sociálne vedy
Zdroje:
- 1. Cejpeková, J. – Kosová, B.: Učebné texty zo všeobecnej pedagogiky. Banská Bystrica: PF UMB, 1996.
- 2. Kosová, B.: Humanizácia výchovy a vzdelávania. In: Základy školskej pedagogiky. Bratislava: IRIS, s. 114 - 119.
- 3. Kosová, B.: Idea slobody žiaka v humanistickej edukácii. Pedagogická revue, roč. 55, 2003, č. 2, s. 117 - 125.
- 4. Kosová, B.: Zmysel života a ciele výchovy. Pedagogická revue, roč. 45, 1993, č. 5 - 6,
- s. 241 – 252.
- 5. Kosová, B: Niektoré koncepčné otázky alternatívneho školstva. In: Pedagogické a psychologické problémy osobnosti žiaka. Banská Bystrica: PF UMB, 2003, s. 7 – 21.
- 6. Petlák, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava: Iris, 2000, ISBN 80-89018-64-5
- 7. Zelina, M.: Sloboda osobnosti alebo malý kurz kvality života o tom ako sa stať samým sebou v modernom svete. Šamorín: Fontána, 1995, ISBN 80-88778-98-0
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.