Popis:
ÚVOD
Konkurencieschopnosť produkcie výrobných podnikov je základ, od ktorého sa odvíja efektívnosť celej ekonomiky. Dosahovanie konkurenčnej schopnosti sa dnes chápe ako nástroj, prostredníctvom ktorého si podnik formuje svoje postavenie na medzinárodnom trhu, svoj image, svoje silné stránky, čím sa stáva konkurencieschopným a akceptovaným partnerom.
Odborníci z praxe zdôrazňujú, že konkurenčná schopnosť podnikov závisí predovšetkým od vyššej produktivity práce, ktorá je ovplyvňovaná tromi skupinami faktorov
a) informovanosťou a znalosťou nových technológií (strojov, zariadení,
know-how,
b) spôsobov organizácie, riadenia, predaja, marketingu, servisu a pod.),
c) schopnosťou rýchlo získať nové technológie a úspešne ich aj aplikovať
pri zmene...
Kľúčové slová:
Medzinárodné konkurenčné výhody
konkurenčné výhody