Marketingová organizačná štruktúra podniku (Strategický marketing)
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
Organizačná štruktúra je množina prvkov, resp. štruktúrnych jednotiek organizácie a vzťahov medzi nimi.Prvkom, štruktúrnou jednotkou je ucelená časť organizácie, a to útvar a pracovisko. Útvar má vymedzenú funkciu, právomoci a zodpovednosti a je prepojený vertikálnymi a horizontálnymi väzbami s inými útvarmi.Vzťahy medzi nimi sú informačné väzby, ktoré pomáhajú realizovať nevyhnutné informačné prepojenie na plnenie vykonávacích procesov. Je to informačný proces výsledkov rozhodovania po hierarch...
|
|
3,8 |
13x |
|
Strategický marketing organizácie zameranej na seniorov - Poistovňa APIA
Seminárna práca28 s. / 2. roč. / doc
Úvod a charakteristika subjektuSubjektom, ktorému som sa vo svojej práci rozhodla venovať, je Austrálska agentúra pre poistenie seniorov - APIA (Australian Pensioners Insurance Agency). Táto špecializovaná poisťovňa je členom skupiny Suncorp, jednej z vedúcich austrálskych organizácií zaoberajúcej sa poistnými a finančnými službami.Keďže na poistnom trhu existuje obrovské množstvo spoločností, aj APIA hľadala spôsoby, ako sa odlíšiť od ostatných subjektov podobného zamerania a rozhodla sa koncen...
|
|
0,3 |
13x |
|
Potravinársky priemysel - história, ekonomický vývoj, štruktúra odvetvia...
Seminárna práca19 s. / 4. roč. / pdf
Bývalé Československo bolo považované za potravinovo sebestačnú krajinu, pričom dnešné Slovensko bolo centrom poľnohospodárskej a potravinárskej výroby v krajine. Moderný potravinársky sektor si vďaka postupnej automatizácii a inováciám udržal silné postavenie v slovenskej ekonomike.Potravinársky priemysel predstavuje v priemyselnom portfóliu a ekonomike Slovenska veľmi dôležité odvetvie, ktoré priamo nadväzuje na poľnohospodársku prvovýrobu, generuje okrem základnej potravinárskej výroby aj slu...
|
|
0,5 |
3x |
|
Základné východiská a predpoklady fungovania ekonomiky - všeobecná ekonomická teória
Prednášky31 s. / 2. roč. / ppt
Ekonómia je veda o tom, ako spoločnosť využíva vzácne zdroje na výrobu užitočných tovarov a ako ich rozdeľuje medzi rozličné skupiny ľudí. (veda o voľbe) - slovo gréckeho pôvodu oikos - dom, hospodárstvo nomos - pravidlo, zákon Postavenie ekonómie v systéme vied: Ekonomická teória - skúma a vysvetľuje základné ekonomické kategórie. Hospodárske dejiny - skúma hospodárske procesy v čase, popisuje a interpretuje ich pomocou poznatkov ekonomickej teórie. Dejiny ekonomických teórií - zaoberajú sa vý...
|
|
0,5 |
2x |
|
Analýza Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie Bratislava
Semestrálna práca35 s. / 2. roč. / doc
Téma mojej seminárnej práce je analýza Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie Bratislava, ktorý zabezpečuje vzdelávanie a overovanie odbornej a psychologickej spôsobilosti na výkon práce v železničnej prevádzke. V nasledujúcich kapitolách som sa snažila prakticky aplikovať získané vedomosti z teórie strategického marketingu a pozrieť sa ako sa tieto premietajú do konkrétnych činností mnou vybranej firmy.Prvé kapitoly sa zaoberajú definovaním hierarchických stratégií a situačnou analýzou ...
|
|
0,5 |
1x |
|
Seminárna práca na tému Priame zahraničné investície
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
Priame zahraničné investície sú bezpochyby dôležitým nástrojom pri transformácii a reštrukturalizácii ekonomiky. Tento nástroj zatiaľ úspešne využíva vo svoj prospech aj Slovenská republika, ktorá sa v posledných rokoch stala ich významným príjemcom. Každá nová zahraničná investícia predstavuje záujem zahraničného investora nielen o našu krajinu, ale hlavne o komparatívnu výhodu, ktorú vlastníme a za pomoci ktorej je investor schopný dosahovať uspokojivý zisk.Vo svojej práci sa snažím objasniť, ...
|
|
0,2 |
109x |
|
Pepsi - výrobkové stratégie nápoja pepsi - aloe firmy PEPSI-COLA
Semestrálna práca29 s. / 5. roč. / doc
1898-1940V roku 1898 na juhu Spojených štátov v Severnej Karolíne vynašiel lekárnik Caleb Bradham liek proti nechutenstvu, ktorý nazval PEPSI. Požiadal o registráciu značky, vydal necelú stovku akcií a začal sirup Pepsi predávať vo veľkom. Prvý plniaci závod na výrobu Pepsi vznikol v roku 1905 a už o dva roky neskôr ochranná značka Pepsi dobyla prvé územie mimo Spojených štátov- Mexiko. Dvadsiate roky boli pre spoločnosť Pepsi- Cola neziskovým obdobím, ktoré bolo sprevádzané dvoma bankrotmi a vy...
|
|
0,2 |
38x |
|
Porovnanie potenciálu ponuky a výkonov OPS v SR a EÚ
Seminárna práca27 s. / 2. roč. / docx
Témou tejto seminárnej práce je porovnanie potenciálu ponuky a výkonov obchodno-podnikateľských služieb v Slovenskej republike a v iných krajinách EÚ. Tieto služby predstavujú činnosti v oblasti nehnuteľností, prenájmu strojov a prístrojov, počítačové a informačné služby a iné obchodné služby.Ponuku obchodno-podnikateľských služieb predstavujú všetky podniky (právnické aj fyzické osoby) pôsobiace v tejto oblasti.Pojem obchodno-podnikateľské služby som v tejto práci nahrádzala aj pojmom obchodné ...
|
|
1,0 |
109x |
|
Lokálne distribučné systémy a internacionalizácia maloobchodu
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
1. Maloobchodná sieť
Distribučný systém na lokálnej úrovni reprezentuje maloobchodná sieť.
Definícia maloobchodnej siete:
Je to výsledok lokalizačnej stratégie podnikov v umiestňovaní bodov na predaj tovaru a služieb; taktiež je to súbor prevádzkových, maloobchodných jednotiek zameraných an predaj tovaru a služieb konečnému spotrebiteľovi ako posledný stupeň každého distribučného kanála.
Maloobchodnú sieť môžeme členiť podľa viacerých oblastí napr. podľa:
· formy vlastníctva
·...
|
|
0,2 |
8x |
|
Medzinárodný marketing aplikovaný na spoločnosť Mcdonald`s
Semestrálna práca55 s. / 3. roč. / doc
Medzinárodný marketing je proces, ktorého cieľom je optimalizácia zdrojov a vyhľadávanie príležitosti na svetovom trhu. Je zameraný na zlepšenie možnosti uplatenia produktov na zahraničných trhoch, čo vedie k uspokojeniu potrieb a želaní zahraničných zákazníkov. Spoločnosť, ktorá chce preniknúť na zahraničné trhy, musí realizovať výskum zahraničného trhu a segmentáciu, výber cieľového trhu, medzinárodný marketingový mix a voliť formu vstupu na zahraničný trh.Jedným z hlavných úspechov spoločnost...
|
|
0,9 |
52x |
|
Segmentácia klientov v banke - Bank client segmentation
Bakalárska práca44 s. / 3. roč. / doc
V prvej kapitole - teoretickej, je citovaný zákon 483/2001 Z.z. o bankách, ďalej pojem klientsky orientovanej banky, definícia klienta banky, samotná definícia segmentácie klientov (podstata, etapy a kritériá), segmentáciu bankovej klientely, podnikateľských subjektov a individuálnej klientely.V druhej kapitole - praktickej, je stručný profil Slovenskej sporiteľne, a.s. (ďalej len SLSP, a.s.), segmentácia klientov v SLSP, a.s., stručný popis jednotlivých subsegmentov. Porovnanie dvoch konkrétnyc...
|
|
0,7 |
2x |
|
Olympus Corp. - Analýza vstupu na trhy Strednej Európy
Semestrálna práca31 s. / 3. roč. / doc
Cieľom mojej práce je vykonať komplexnú analýzu vstupu japonského výrobcu na ma-ďarský trh. Pri zohľadnení všetkých aspektov trhu budem analyzovať podmienky vstupu na trh. Podotýkam, že určité časti práce nezodpovedajú úplne realite, keďže som sa k nim nemohol dopracovať. Pri týchto častiach som sa snažil použiť sekundárne zdroje informácií. Pri vstupe na nové trhy, každá spoločnosť uvažuje nad viacerými alternatívami. OLYMPUS je v súčasnosti zastúpená takmer v každom štáte na svete, avšak vo vä...
|
|
0,5 |
10x |
|
Tržby z obchodno-podnikateľských služieb podľa VÚC
Seminárna práca32 s. / 2. roč. / doc
Cieľ seminárnej práce
Cieľom tejto seminárnej práce je zhrnúť a zosumarizovať tržby za obchodno.podnikateľské služby, ktoré predstavujú činnosti v oblasti nehnuteľností, prenájom strojov a prístrojov (lízing), počítačové služby, informačné služby a iné obchodné služby, podľa vyšších územných celkov Slovenskej republiky.
Zameranie seminárnej práce
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať tržbami za obchodno-podnikateľské služby podľa Vyšších územných celkov (VÚC) Slovenskej republiky v r...
|
|
0,7 |
26x |
|
Obchodné rokovanie - príprava rokovania, fázy rokovania, hodnotenie výsledkov...)
Analýza21 s. / 2. roč. / doc
Rozvoj modernej spojovacej techniky vytvára neuveriteľné možnosti vzájomnej komunikácie a uľahčuje prenos informácii na hociktoré miesto na Zemi. Skúsenosti ukazujú, že i keď technické prostriedky komunikáciu veľmi zjednodušujú nie sú schopné nahradiť osobné rokovanie.
Rokovanie je na mieste kedykoľvek, ak existuje priestor pre dohodu, t.j. vtedy ak existuje prienik obojstranne prijateľných výsledkov.
Treba si uvedomiť, že umenie rokovať - to nie je len porozprávať sa. Je to omnoho viac. Ide...
|
|
0,1 |
134x |
|
Smernica o službách na vnútornom trhu, liberalizácia obchodných služieb
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Jedným zo základných cieľov Európskej Únie bolo vytvoriť čo najkonkurencieschopnejšie zoskupenie európskych krajín, ktoré by malo tvoriť protipól Spojeným Štátom Americkým. Konkurencieschopnosť EÚ pritom mala vychádzať predovšetkým zo základných slobôd a to voľný pohyb tovaru, voľný pohyb pracovníkov, sloboda podnikania, voľný pohyb kapitálu a platieb a voľný pohyb služieb.Práve posledná menovaná sloboda bola nejasne koncipovaná a bolo sporné, na ktoré služby sa voľný pohyb vzťahoval a ktoré slu...
|
|
0,1 |
12x |
|
Reklama ako informačné médium (Marketingová komunikácia a reklama, Média a informácie, Etika v reklame)
Semestrálna práca40 s. / 3. roč. / doc
Bolo by zaujímavé vedieť, aké asociácie sa ľuďom spájajú so slovom reklama, na čo v súvislosti s týmto slovom myslia jej tvorcovia, na čo jej zadávatelia a na čo spotrebitelia. Dôležité pre nás všetkých je vedieť, čo a za akých podmienok môžeme od reklamy čakať. Po zmene systému hospodárstva z plánovaného na trhové, po otvorení sa trhu veľkej konkurencii už nestačí len vyrábať efektívne a kvalitne. Je potrebné nájsť si pre svoje výrobky ten správny spôsob propagácie. Rozvinutý marketing sa stal ...
|
|
0,2 |
14x |
|
Dohody v rámci WTO a GATT - operácie v zahraničnom obchode
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Pod druhej svetovej vojne bol významným subjektom v medzinárodnej obchodnej politike USA. Ich prevaha vo svetovom hospodárstve sa prejavila aj ich rozhodujúcim vplyvom na koncepciu a prax zahraničnoobchodnej politiky. USA sa stali hlavným iniciátorom a nositeľom úsilia o mnohostrannú koordináciu postupu priemyselne vyspelých štátov. Prvým závažným verejným dokumentom v oblasti medzinárodných hospodárskych vzťahov po druhej svetovej vojne bola Atlantická charta. Bola to spoločná deklarácia Veľkej...
|
|
0,1 |
14x |
|
U. S. Steel Košice a. s. na slovenskom, českom a ukrajinskom trhu
Semestrálna práca42 s. / 3. roč. / docx
The United States Steel Corporation so sídlom v Pittsburghu je najväčším výrobcom ocele v USA a spolu so svojimi európskymi závodmi patrí medzi popredných výrobcov ocele na svete. Bola založená 25. februára 1901 a uvedená do prevádzky 1. apríla ako holdingová spoločnosť. Vychádzala z vizionárskych predstáv a skúseností obchodníka a priemyselníka Andrewa Carnegieho, finančníka Johna P. Morgana a právnika Elberta H. Garyho. Spoločnosť bola taká obrovská, že v roku 1901 tvorila 7% hrubého domáceho ...
|
|
0,7 |
11x |
|
Seminárna práca na tému Medzinárodné organizácie
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Medzinárodné vzťahy v súčasnosti sú viac než kedykoľvek predtým ovplyvňované existenciou medzinárodných organizácií. K prudkému nárastu ich aktivity dochádza od konca druhej svetovej vojny najmä z podnetu Organizácie spojených národov. V seminárnej práci sa budem definovať a potom klasifikovať medzinárodné organizácie podľa špecifických kritérií. Pokúsim sa objasniť hlavné teoretické prístupy zdôvodňujúce motívy ich vzniku a existencie. V druhej časti mojej seminárnej práci konfrontujem teoretic...
|
|
0,2 |
28x |
|
Porovnanie brettonwoodskeho a kingstonského menového systému
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Ešte počas druhej svetovej vojny začali mnohí odborníci uvažovať o tom, ako by sa mal organizovať medzinárodný menový systém po vojne. Všetci si ešte veľmi dobre pamätali obdobie konkurenčných devalvácií a rozhodne nechceli, aby sa takáto situácia zopakovala aj po skončení vojny. Najväčší vplyv na formovanie nového medzinárodného menového systému mali USA a Veľká Británia. Už od roku 1941 začali nezávisle od seba pracovať dve skupiny odborníkov na projektoch povojnového medzinárodného menového s...
|
|
0,1 |
3x |
|
PricewaterhouseCoopers - firma trhových služieb
Seminárna práca26 s. / 2. roč. / doc
V súčasnosti je trh služieb presýtený konkurenciou. Liberalizačné a deregulačné procesy prispeli k tomu, že zákazník má širokú škálu možností, ako môže uspokojiť svoje potreby. Pre podnik je preto veľmi dôležité poznať presné požiadavky, nároky a potreby každého jedného zákazníka. Iba vďaka kvalitným informáciám o trhu a zákazníkoch môže podnik uspieť a udržať sa v tvrdom boji o zákazníka, ktorý denno-denne zvádza s konkurenciou. Vynikajúce firmy, ktoré poskytujú služby, sa odlišujú od konkuren...
|
|
0,2 |
4x |
|
Business plán- Súkromná materská škola SLNIEČKO
Seminárna práca27 s. / 3. roč. / doc
Tento obchodný plán je vypracovaný pre súkromnú materskú škôlku s názvom SLNIEČKO. Založiť súkromnú materskú škôlku bol ideaou osoby, ktorá vidí viacero možností pre tento druh obchodu v Pezinku. Tento obchodný plán obsahuje víziu, ciele, operatívny plán, úlohy, produktovú stratégiu, rozbor trhu, finančný plán a budúcnosť spoločnosti. Súkromná materská škola SLNIEČKO bude jedinečná v Pezinku hlavne vďaka širokému servisu. Bude to materská škola, ponúkajúca služby nad štandard klasickej materskej...
|
|
0,7 |
415x |
|
Financovanie podniku, charakteristika a členenie finančných zdrojov
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Financovanie podniku je jednou z najdôležitejších činností v podniku. Aby bol podnik úspešný musí dobre posúdiť svoje možnosti. Neodmysliteľnou súčasťou financovania podniku je finančný plán, ktorý je výsledkom finančného plánovania. Pomáha podnikateľom pri rozhodovaní či treba zabezpečiť viac hotovostných peňažných prostriedkov alebo naopak viac kapitálovej štruktúry, či už ide o vlastný alebo cuzdí kapitál.Financovanie podniku je proces získavania kapitálu, s ktorým podnik hospodári a s pomoco...
|
|
0,1 |
31x |
|
Legislatíva v oblasti cien - cena v marketingu
Seminárna práca16 s. / 5. roč. / doc
Prvá časť obsahuje základnú definíciu zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách. Tento zákon upravuje pravidlá dohodovania, uplatňovania, regulácie a kontroly cien výrobkov, výkonov, prác, služieb, nájmu a nehnuteľností a pôsobnosť Orgánov štátnej správy v oblasti cien tovaru pre tuzemský trh vrátane cien tovaru z dovozu a cien tovaru určeného na vývoz.
Zákon vymedzuje práva a povinnosti právnických osôb a fyzických osôb a orgánov štátnej správy pri uplatňovaní tohto zákona. Zákon sa nevzťahuje na cen...
|
|
0,1 |
3x |
|
Marketingový plán stavebnej spoločnosti Doprastav, a.s.
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
Doprastav, a.s., je moderná stavebná spoločnosť, ktorá už viac ako pol storočia vytvára stavebné diela vysokých architektonických a úžitkových hodnôt . Počas svojho vývinu sa vyprofilovala na najväčšiu, najsilnejšiu a najstabilnejšiu stavebnú spoločnosť na Slovensku, ktorá patrí k špičkám vo svojom odbore. Doprastav, a.s., je od roku 2001 súčasťou nadnárodnej skupiny DDM Group, ktorá patrí k najväčším stavebným zoskupeniam na území Českej a Slovenskej republiky. Okrem Doprastavu, a.s. a jeho dcé...
|
|
0,2 |
23x |
|
Dolný Kubín - mesto a okres, Oravský Podzámok
Semestrálna práca32 s. / 3. roč. / doc
Dolný Kubín je obľúbenou destináciu a strediskom cestovného ruchu či už letného alebo zimného. Disponuje mnohými turistickými hodnotami, a to ubytovacími, stravovacími, informačnými, ich kombináciami a ďalšími komplexmi služieb. Dolný Kubín je však doposiaľ ako cieľovou destináciou cestovného ruch preferovaný len u malej skupiny návštevníkov. Dopyt po službách cestovného ruchu je neporovnateľne vyšší v zimných mesiacoch, kedy je v prevádzke neďaleké lyžiarske stredisko Kubínska hoľa. Kubín je ch...
|
|
6,9 |
6x |
|
Canada - Attractive Investment and Trading Partner for EU and Slovakia
Seminárna práca24 s. / 2. roč. / doc
Canada - General Information
By the size of the territory, Canada is second largest country in the world after Russia. Its population is small, 33,7 million people, only about one-fifth of Russia's. Canada is a federation that is governed as a parliamentary democracy and a constitutional monarchy with Queen Elizabeth II as its head of state. It is a bilingual nation with both English and French as official languages at the federal level. One of the world's highly developed countries, Canada ha...
|
|
1,0 |
1x |
|
Obsah devízového zákona a vykonávacích vyhlášok v SR
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Devízový zákon č. 202/1995 Z. z., ktorý vstúpil do platnosti 1. 10. 1995, vytvoril podmienky na zavedenie vonkajšej konvertibility slovenskej koruny pre bežné obchodné operácie v rozsahu bežného účtu platobnej bilancie. Takisto umožňuje obeh Sk v zahraničí pri všetkých operáciách.
Vonkajšia konvertibilita Sk znamená, že tuzemec môže plniť svoje záväzky voči cudzozemcom za podmienky, že má dostatok vlastných korunových prostriedkov a predloží tuzemskej banke doklad, z ktorého je zrejmé, že ide...
|
|
0,1 |
1x |
|
Typy rastových stratégií - strategický marketing
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Strategický riadiaci proces je súborom činností a rozhodnutí, ktoré vedú k formulovaniu plánu podniku a jeho realizácii. Je podstatnou súčasťou aktivít každého moderného podniku (či už je malý alebo veľký), ktorý pôsobí v trhových podmienkach. Jeho úlohou je dlhodobé usmerňovanie činností podniku tak, aby bolo naplnené jeho poslanie a zaistené ciele. Zahŕňa kľúčové rozhodnutia a kľúčové kroky, realizované vrcholovým vedením podniku i vedením jednotlivých podnikových útvarov s jednotnou úlohou: v...
|
|
0,1 |
16x |
|
Spolková republika Nemecko - Medzinárodný cestovný ruch
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Nemecko bolo zdecimované dvomi svetovými vojnami v prvej polovici 20. storočia. Po skončení 2. svetovej vojny v roku 1945 bolo územie Nemecka rozdelené na štyri okupačné zóny, ktoré obsadili víťazní Spojenci USA, Spojené kráľovstvo, Francúzsko a Sovietsky zväz. Z okupačných zón vznikli dva nemecké štáty: Nemecká spolková republika a Nemecká demokratická republika. K opätovnému zjednoteniu Nemecka došlo až v roku 1990.Spolková republika Nemecko ( Bundesrepublik Deutschland ) je parlamentná federa...
|
|
6,9 |
9x |
|
Distribučné orgány - Výber distribučných orgánov, alternatívne distribučné kanály, globálny distribučný systém
Seminárna práca28 s. / 3. roč. / none
Distribúcia ako činnosť, jej funkcia a úlohy v makro- a mikroekonomikách nie sú vôbec nový jav. Veď predpokladom každého hospodárstva a jej úspešného fungovania je to, aby vyrobený produkt alebo služba boli správne zrealizované.Z hľadiska ekonómie je distribúcia definovaná ako „súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom.“ Termínom distribúcia sa označuje každá činnosť, každá oblasť hospodárstva, ktorá sa zaoberá obehom tovaru. Na prelome tisícročí zaznamenal v...
|
|
0,2 |
11x |
|
Daňová sústava SR - daňové a odvodové zaťaženie
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Dane existujú prakticky od obdobia vzniku organizačných foriem spoločnosti a ich vývoj súvisí s rozvojom štátu a s upevňovaním peňažného hospodárstva. Vývoj daní je odrazom zmien, ktorými prechádzala celá ľudská spoločnosť, odrazom zmien názorov na fungovanie štátu, na hospodárstvo a obchod.
Dane predstavujú v podmienkach trhovej ekonomiky rozhodujúci zdroj príjmov štátneho rozpočtu. Na základe toho vidíme, že daňová politika je jedným z hlavných nástrojov riadenia a vytvárania zdravého prostr...
|
|
0,1 |
30x |
|
Ekonomická efektívnosť zavádzania systémov manažérstva
Seminárna práca12 s. / 5. roč. / docx
Kvalita výroby predstavuje v súčasnosti rozhodujúci fenomén podnikania. Bez náležitej kvality nie je s čím podnikať. Je vyjadrením všestrannej schopnosti výrobku plnohodnotne uspokojiť potreby zákazníka.Manažérstvo kvality má za úlohu zabezpečiť, aby sa v podniku dostali požiadavky na kvalitu produktu a výrobných, či vývojových procesov medzi hlavné priority. Tieto požiadavky môžu byť formálne zadefinované (napríklad internými smernicami, príručkou kvality), alebo neformálne (nepísané očakávania...
|
|
0,1 |
0x |
|
Zmluva o úvere (§ 497 a nasl. Obchodného zákonníka)
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Zmluva o úvere je upravená Obchodným zákonníkom č. 513/1991 Zb., v III. časti Obchodné záväzkové vzťahy, v Hlave II - Osobitné ustanovenia o niektorých obchodných záväzkových vzťahoch, v Dieli V Zmluva o úvere (§ 497 - § 507).Zmluvou o úvere sa zaväzuje veriteľ, že na požiadanie dlžníka poskytne v jeho prospech peňažné prostriedky do určitej sumy, a dlžník sa zaväzuje poskytnuté peňažné prostriedky vrátiť a zaplatiť úroky.Zmluva o úvere zakladá medzi zmluvnými stranami záväzkový vzťah, ktorý sa ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Distribučný mix, služby zákazníkom, ECR
Seminárna práca32 s. / 3. roč. / doc
Distribučná politika je neoddeliteľnou súčasťou marketingovej politiky, a preto ju treba vždy chápať vo vzťahu k ostatným zložkám marketingu. V našej práci sa venujeme problematike distribučného mixu a jeho úzkej spojitosti s ďalšími časťami marketingového mixu, konkrétne komunikačnej, produktovej a cenovej politiky. Tieto štyri politiky sa navzájom ovplyvňujú, a preto treba aj distribučnú politiku definovať z pohľadu „4P“.V ďalšej časti sme sa zamerali na oblasť poskytovania služieb zákazníkom ...
|
|
0,2 |
46x |
|
Zahraničný obchod SR (Vývoj zahraničného obchodu, Komparatívne výhody slovenskej ekonomiky...)
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Už na počiatku vývoja ľudia zistili, že nie sú schopní vyrobiť všetko, čo k svojmu životu potrebujú. Preto začali obchodovať. A podobne je to aj s krajinami.Existujú však viaceré faktory prečo krajiny, či regióny spolu obchodujú. Jedným z nich je rozdielna geografická poloha, alebo inými slovami rôznorodosť výrobných podmienok. Tiež prírodné zdroje sú na zemi nerovnomerne rozdelené .K rozdielnej výrobe v rôznych častiach sveta prispieva aj rôzna kultúra národov a ich schopnosti, ktoré majú za ná...
|
|
0,4 |
18x |
|
Zahraničný obchod Slovenskej republiky
Seminárna práca24 s. / 2. roč. / doc
Slovenská republika zaznamenáva od konca roka 2002 nebývalý ekonomický rozmach. Tento je najmä v posledných dvoch rokoch podporený výrazne nadpriemerný ekonomickým rastom. Jeho reálne tempo dosiahlo v roku 2006 hodnotu 7,9% a v roku 2007 sa očakáva mierny nárast na hodnotu 8,1%.Hrubý domáci produkt, ako základné meradlo výkonnosti národného hospodárstva sa skladá zo štyroch základných zložiek, a to z celkovej spotreby súkromného sektora, celkových investícií súkromného sektora, výdavkov vlády na...
|
|
1,1 |
40x |
|
Apple - seminárna práca + prezentácia z marketingu
Seminárna práca22 s. / 1. roč. / zip
Spoločnosť Apple každý dobre pozná, Apple sa sústredí na výrobu a vývoj osobných počítačov Macintosh, Macbookov, smartfonov iphone, tabletov ipad, televízorov apple tv a ďalších vecí ako ipodov, airpodov a applewatch, taktiež poskytujú aj predaj hudky, tv relácií a filmov prostredníctvom itunes store.Apple je americká technologická spoločnosť založená v roku 1976 v kalifornskom meste Cupertino, USA. Za zakladateľov sa nepovažuje len najznámejší Steve Jobs, ktorému budem neskor venovať viac pozor...
|
|
12,7 |
15x |
|
Rozvojové krajiny, problémy rozvojových krajín
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Pojem „rozvojové krajiny“ vznikol približne v polovici 20. storočia, keď z bývalých kolónií a závislých území vznikli nové republiky, ktoré sa začali označovať týmto názvom. Po získaní politickej samostatnosti sa museli zamerať na novy problém, ktorý vznikol v týchto krajinách - a to získať aj ekonomickú nezávislosť od rozvinutých krajín. V súčasnosti k nim patrí vyše 150 krajín väčšinou ležiacich na južnej pologuli. Predstavujú najpočetnejšiu skupinu krajín dnešného sveta a čoraz výraznejšie za...
|
|
0,5 |
69x |
|
Špecifiká marketingu v strojárskom priemysle so zameraním na výrobný proces a špecializáciu
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Na Slovensku sa v súčasnosti nachádza viac ako 500 veľkých strojárskych závodov s veľkosťou nad 25 zamestnancov. V roku 1999 bolo na dosiahnuté po prvý raz kladné saldo zahraničného obchodu v hodnote 2, 1 mld. Sk, čo znamenalo postupný pozitívny vývoj v zahraničnom obchode celkovo. V porovnaním s rokom 2000 dosiahol lepšie výsledky takmer vo všetkých ukazovateľoch. Celkové tržby odvetvia v roku 2001 boli 201,8 mld. Sk. V roku 2001 bol hospodársky výsledok pred zdanením zhruba 8,9 mld. Sk, čo je ...
|
|
0,5 |
8x |
|