Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Študijný materiál ku skúške z predmetu Sociálna pedagogika
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / pdf
Čo je to pedagogika?Čo je to vlastne pedagogika? = Pedagogika, ako hovorí Prucha, je vedou, ktorá sa zaoberá výchovou (edukáciou) a vzdelávaním. Má svoje pravidlá, normy, systém. Praktická pedagogika sa potom osvojuje, napr. v učiteľskom prostredí a pod. Niektorí autori hovoria, že : edukácia = výchova + vzdelávanie.Názov pedagogika vznikol:- z latinského slova : paedagogus - vychovávateľ,- v gréckej terminológii sa toto slovo : paidagógos - prekladá ako otrok, doslova otrok vo vychovávaní iných...
|
|
0,4 |
15x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
32x |
|
Informatická výchova v primárnom vzdelávaní 1 (profesorka Karasová)
Prednášky44 s. / 1. roč. / docx
1. ZÁKLADNÉ POJMY SÚVISIACE S IKTDôležité pojmy: hardvér, softvér, periférne zariadenia/externéPočítačOsobný počítač (ang. Personal computer, skrátene PC) je počítačom určeným pre osobné použitie, pre použitie jednotlivcom. Osobný počítač je štandardizovaný a integrovaný mikropočítačový komplex, ktorý vychádza zo štandardov vytvorených IBM a Apple. Tento názov vznikol v čase, keď boli počítače väčšinou veľké (sálové, strediskové a pod.) a ich čas sa zdieľal medzi viacerých používateľov (strojový...
|
|
2,7 |
2x |
|
Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske...
|
|
0,1 |
5x |
|
Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
25x |
|
Využitie psychomotorických hier u detí s poruchami učenia a správania
Diplomová práca91 s. / 5. roč. / pdf
Rodina a školská trieda sú základnými sociálnymi útvarmi dieťaťa. Sú miestami, kde trávi prevažnú časť svojho života a kde sa dostáva do rôznych, často závažných emocionálnych situácií a sociálnych vzťahov, ktoré sú zdrojom pozitívnych a negatívnych podnetov, ale aj celého radu osobných problémov a konfliktov. Dnešný svet je veľmi uponáhľaný, plný stresujúcich situácií, agresivity a negatívnych javov, čo má veľmi nepriaznivý dopad na prežívanie detí a fungovanie rodín. Pokrok v technickom rozvoj...
|
|
1,8 |
19x |
|
Komunikácia a sociálne zručnosti, ako prostriedok zlepšovania vzťahov so študentmi
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / docx
Komunikačné cykly, nástroje a prostriedky sú najefektívnejšie pomôcky na vytváranie a formovanie modernej spoločnosti. Sociálne zručnosti, ako tie najsilnejšie predpoklady spolu s etikou, dokážu vytvárať prostredie, kde dokážeme realizovať náš sociálny, či vedomostný postup dopredu.
„Doba rýchleho pokroku“ ako ju nazývame je predmetom, nielen rýchlosti vývoja, ale aj hľadania prostriedkov, ako čo najlepšie a najrýchlejšie dokážeme interpretovať svoje myšlienky a podať ich tak, aby aj tá druhá ...
|
|
0,1 |
43x |
|
Možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov
Diplomová práca78 s. / 5. roč. / docx
Cieľom diplomovej práce bolo zistiť možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov u detí a mládeže v Banskobystrickom kraji.Práca je rozdelená na sedem kapitol. Prvá kapitola je venovaná súčasnému stavu teoretického rozpracovania problematiky. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú sociálnym pedagógom- jeho osobnosťou, kompetenciami a možnosťou uplatnenia v oblasti prevencie sociálnopatologických javov v praxi. Záverečné kapitoly sú venované empirickému výskumu. I...
|
|
0,3 |
8x |
|
Duálne vzdelávanie v podmienkach stredných odborných škôl
Bakalárska práca32 s. / 3. roč. / doc
Duálne vzdelávanie ako nový systém odborného vzdelávania a prípravy na výkon povolania je zakotvený v Zákone č. 61/2015 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Podporený je aj národným projektom Rozvoj stredného odborného vzdelávania pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Štátnym inštitútom odborného vzdelávania. Cieľom práce je vykonať analýzu podmienok duálneho vzdelávania v odbornej príprave na stredných odborn...
|
|
1,4 |
10x |
|
Klasifikácia technických odborov vo vzťahu k sústave študijných a učebných odborov
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
V seminárnej práci sa venujem téme klasifikácia technických odborov vo vzťahu k sústave študijných a učebných odborov. V prvej časti som na začiatok popísal aktuálnu sústavu škôl na Slovenskej republike, kde som popísal a aj graficky znázornil systém školského vzdelávania od materskej školy.V druhej časti som sa venoval popísaniu platnej legislatívy, ktorá upravuje školský systém na území slovenskej republiky, zákony, vyhlášky nariadenia vlády SR, body ústavy SR ktoré ho upravujú. Ďalej som sa z...
|
|
0,2 |
7x |
|
Rómska kultúra (pôvod, história a kultúra Rómov, vývoj rómskeho jazyka)
Semestrálna práca24 s. / 3. roč. / doc
Začiatok odhaľovania pravého pôvodu rómskeho jazyka sa viaže k 18. st., kedy Ištván Vályi z obce okolo Komárna odišiel do Holandska študovať teológiu, tam sa spriatelil s indickými študentmi a z ich rozhovorov zistil, že jazyk, ktorý od nich počul bol podobný jazyku Rómov doma. Študenti hovorili sanskrtom. Zapísal si 1000 slov a keď prišiel domov, čítal niektoré výrazy Rómom, ktorí im rozumeli. Táto príhoda sa potom objavila v novinách, kde autor Samuel Augustíny ab Hortis popísal túto skúsenosť...
|
|
0,2 |
19x |
|
Integrating reading and speaking skills in the English as a EFL
Semestrálna práca33 s. / 1. roč. / docx
„To work we learn by working, to write by writing, to speak by speaking.“ (J. A. Komenský)„The practice have to be built up on good the theory.“ (Leonardo da Vinci)Integrating reading and speaking skills in teaching is important for development of productive mind of pupils and students, that is why teachers concern with psychology of children and young teenagers.Psychology is science about soul (Aristoteles), consciousness (Wundt), mind (Titchener), behaviour (Watson) and about unconsciousness (...
|
|
0,1 |
2x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
39x |
|
Špeciálny pedagóg v primárnej prevencii drogových závislostí v okrese Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca61 s. / 4. roč. / pdf
1.1 Definovanie základných pojmov
V tejto časti nám pôjde predovšetkým o zhrnutie špecifických pojmov, ktoré sa
v našej práci budú vyskytovať. Tieto pojmy budú definované z rôznych zdrojov,
pričom nie je našou úlohou vyjadrovať komentár k rôznym definíciám, ale nájsť také,
ktoré sú pre prácu v oblasti prevencie drogových závislostí najvýstižnejšie.
Droga - „je akákoľvek látka, upravená surovina nerastného, rastlinného, alebo
živočíšneho pôvodu, ...
|
|
0,4 |
3x |
|
Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Autor Michal Hasaj v práci na tému Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy, píše o školských problémoch adolescentov pri prestupe zo základnej školy na strednú školu.
Úlohou prieskumu je zistiť, čo spôsobuje najväčšie problémy žiakom na novej škole, kto im pomáha tieto problémy riešiť a či sa vôbec rodičia zaujímajú o to, čo ich ratolesti v novej škole trápi. Ďalej sme zisťovali, či sa respondenti adaptovali v novom prostredí.
Autor použil dotazníkovú metódu v dvoch zmiešan...
|
|
0,9 |
11x |
|
Sociálna komunikácia (pre majstrov a vychovávateľov) - doc. Dr. Ján Brindza, CSc.
Skriptá59 s. / 3. roč. / pdf
Medziľudská komunikácia, vzájomná interakcia, dorozumievanie alebo oznamovanie niečoho niekomu patrí medzi základné ľudské aktivity. Porozumenie medzi ľuďmi sa deje prostredníctvom komunikácie. A. D. Mead uvádza dva typy komunikácie. Prvým typom je komunikácia v pravom zmysle slova. Jej obsahom je púhe oznámenie jednej bytosti druhej, postoj k nejakej zložke prostredia, ktoré je významné pre obidve bytosti. Táto prostá forma komunikácie sa vyskytuje aj u nižších živočíchov. V ľudskej spoločnosti...
|
|
0,5 |
217x |
|
Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní.
Diplomová práca64 s. / 5. roč. / docx
Práca je zameraná na technickú gramotnosť v primárnom vzdelávaní, jej súčasťou je kvantitatívny výskum zameraný na zisťovanie spokojnosti učiteľov pracovného vyučovania so súčasným stavom.ÚVODPredkladaná diplomová práca má názov Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. Aktuálnosť témy technickej gramotnosti narastá úmerne s nárastom nových technológií a vývojom techniky. Príklady zo zahraničia ukazujú, že práve technika a kritický postoj človeka k nej (s ohľadom na prírodu a spoločn...
|
|
1,5 |
3x |
|
Škola rozvíjania emocionálnej inteligencie žiakov
Seminárna práca17 s. / 4. roč. / doc
Stále viac sa potvrdzuje, že v dnešnom extrémne zložitom svete a v súčastných zložitých sociálnych podmienkach a medziľudských vzťahoch už jedinci nevystačia iba s dobre osvojeným množstvom informácií, poznatkov a vedomostí o svete a s tým, ako možno tieto poznatky využiť pri riešení praktických problémov každodenného života, ale potrebujú sa dozvedieť viac o tom, kto sú, akí sú, ako ich vníma okolie, ako fungujú vo svojom sociálnom prostredí, ako zvyčajne riešia problémy, aké majú potreby a žel...
|
|
0,2 |
24x |
|
Preventívne opatrenia agresivity u detí a mládeže
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / doc
Úvod Minulý rok zaevidovali príslušníci polície v Nitrianskom kraji 380 trestných činov spáchaných mladistvými a 294 deťmi. Zarážajúca je však ich brutalita, o čom svedčí aj upálenie bezdomovca v Nových Zámkoch, to majú na svedomí dvaja šestnásťroční chlapci, či dopichanie pracovníčky zberných surovín v Nitre, z tohto trestného činu obvinili sedemnásťročného a o tri roky staršieho chlapca.Agresívne správanie sa je charakteristické pre všetky deti medzi prvým a tretím rokom ich života. Jedná sa o...
|
|
0,9 |
25x |
|
Seminárna práca na tému "Alternatívne školstvo"
Semestrálna práca28 s. / 2. roč. / doc
Alternatívne školské systémy vznikli ako alternatíva k systému tradičnému, ktorému sa vytýkali nedostatky na mnohých úrovniach a rôznej intenzity. Cieľom našej seminárnej práce je obsiahnuť podstatu alternatívneho školstva. V prvej časti sa budeme venovať všeobecnej charakteristike alternatívneho školstva (jeho vzniku, vývoju, princípom, vlastnostiam). V druhej časti sa pokúsime načrtnúť prístupy k členeniu alternatívnych škôl. Tretia časť bude pozostávať z charakteristiky najznámejších alternat...
|
|
0,3 |
67x |
|
Záujmové vzdelávanie a občianske vzdelávanie
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
V rámci výučby predmetu základy andragogiky som vypracovala tému záujmové a občianske vzdelávanie. V tejto seminárnej práci venujem pozornosť predmetu, obsahu, metódu záujmového vzdelávania a jeho rozdelenia. Ďalej vysvetľujem aj význam pojmu občianske vzdelávanie. O týchto vzdelávacích systémoch treba vedieť, že v rokoch 1991 - 1994 sa bol realizovaný jeden projekt na Slovensku, ktorý sa nazývame PHARE: Stratégia programy vzdelávania dospelých. Jeho výsledkom bola zákon pri členení oblasti ďalš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Problematika špecifických porúch učenia je v súčasnosti asi jedným z boľavých miest nášho školstva. Jednotlivci s poruchami učenia sa vo väčšine vzdelávajú v integrovaných podmienkach základných a stredných škôl. Aj preto patrí k najdiskutovanejším témam súčasného školstva. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s č...
|
|
0,1 |
2x |
|
Predškolská pedagogika - podklady ku skúške
Vypracované otázky33 s. / 1. roč. / doc
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred
začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí
PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a ...
|
|
0,2 |
256x |
|
Patologické hráčstvo - Sociálna patológia
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Zvýšená pozornosť, ktorú dnes venujeme drogám a liečbe drogovej závislosti, akoby zatieňovala reálnu prítomnosť a závažnosť dôsledkov takej formy závislosti, akou je gamblerstvo alebo patologické hráčstvo. Či už chceme alebo nie, musíme priznať, že v súčasnosti vzrastá nielen počet drogovo závislých jedincov, ale aj počet hazardných hráčov, gamblerov, pre ktorých sa hra stáva jediným zmyslom života.
Ako huby po daždi už aj u nás rastie počet kasín, herní a rozličných hracích a výherných automat...
|
|
0,1 |
59x |
|
Vypracované otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky33 s. / 3. roč. / odt
1. Pedagogika ako veda o výchove: jej vznik a vývoj, predmet a členenie. (Vznik a vývoj pedagogiky. Čo je pedagogika? Pedagogika ako veda). Paidagogos (pais - dieťa, agein - viesť) » Samotná veda o výchove sa rodí s ostatnými vedeckými disciplínami, najmä s filozofiou, čo dokumentujú aj celé dejiny pedagogiky (výchovných teórií). » Všeobecne môžeme povedať, že pedagogika ako veda vychádzala z idealistických alebo materialistických koncepcií.
»
Klasici antickej filozofie Sokrates, Platón, Ari...
|
|
0,1 |
13x |
|
Rómovia a multikultúrna výchova na Slovensku
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Základnou myšlienkou multikultúrnej výchovy je poukázanie na jedinečnosť, svojráznosť a právo na miesto svojej i každej inej medzi ostatnými kultúrami. Deti (ľudia) sa učia vďaka odlišnosti viacej uvedomovať vlastné, spoznávať a rešpektovať iné hodnoty. So zaostrením na rómsku populáciu, to podľa mňa znamená vyzdvihnúť inakosť druhých kultúr, poukázať na ich bohatstvo a upozorniť na spolužitie kultúr v dejinách i dnes, konkrétne v našej krajine. Za veľmi doležitú úlohu multikultúrnej výchovy a v...
|
|
0,2 |
36x |
|
Výučba založená na zážitkovom učení (Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učenie nie je len o tom niečo sa ,,nabifľovať,, bez toho, aby sme to pochopili a taktiež nie o tom učiť sa z donútenia len preto, že to niekto iný od nás požaduje. Učenie by malo byť pre samotných žiakov záľubou, radosťou a potešením z toho, že sa niečo nové dozvedia a naučia. V hlavnej miere by sa mali žiaci na učení podieľať a nebyť len pasívnymi pozorovateľmi. Pretože len tak získajú z učenia zážitok, ktorý si uchovajú vo svojej pamäti a srdci aj niekoľko rokov, ba možno aj po celý život. Tot...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dynamické rozcvičenie (seminárna práca)
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
To, že rozcvička je základ pred akoukoľvek športovou činnosťou nám rodičia či učitelia hovorili už ako malým deťom. Viedli nás k správnym pohybovým vzorom, aby sme mali dobré poznatky v tejto oblasti a tak predchádzali rôznym zraneniam a nebezpečenstvám počas pohybovej činnosti. Odvtedy je rozcvička neodmysliteľnou súčasťou prípravy organizmu na fyzické i psychické zaťaženie. V seminárnej práci sa zameriam na dôležitosť rozcvičky (dynamického rozcvičenia). Väčšina ľudí však podceňuje alebo nevi...
|
|
0,1 |
3x |
|
Technické materiály - drevo (spracovanie dreva, fyzikálne a mechanické vlastnosti, použitie a uplatnenie)
Študijný materiál11 s. / 2. roč. / doc
Drevo už od dávnych dôb bolo a dodnes zostáva jedným z najvšestrannejších a najrozšírenejších materiálov. Človek ho používa k stavbe obydlí, výrobe pracovných nástrojov i ako zdroje energie. Svojimi vlastnosťami drevo odolalo módnym trendom i vplyvom nových materiálov, pretože na rozdiel od nich je šetrné k prírodnému prostrediu. Drevo ako trvale obnoviteľný zdroj vyniká mnohými vlastnosťami, ktoré ho predurčujú pri návrhu a realizácii rôznych stavebných ako aj nábytkových výrobkov. Spracovanie ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Kriminalita a delikvencia (príčiny vzniku, prevencia...)
Seminárna práca14 s. / 5. roč. / docx
Úvod„18. decembra 2006 o 10, 25 hod. sa krádeže obchodného tovaru v predajni Zdroj Verex dopustil 12 ročný chlapec z Pribyliny. Odsudzený tovar bol vrátený do predajne a skutok v ďalšom konaní riešení dohovorom, nakoľko išlo o maloletú osobu.“Toto je iba jeden z prípadov. Ľudia iba krútia hlavou nad tým, čo sa deje. Kriminalita mladistvých narastá a delikventné správanie sa posúva do nižších vekových kategórií. Používanie alkoholických nápojov, fajčenie a záškoláctvo sú dnes bežným javom. Starší...
|
|
0,1 |
51x |
|
Komunikácia s jedincom s viacnásobným postihnutím
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Každý človek bez ohľadu na to, či je zdravý alebo zdravotne postihnutí má právo na vzdelávanie. Aby sa mohol vzdelávať a zaradiť sa do života, musí vedieť komunikovať s okolím. Viacnásobne postihnutí je skupina osôb, ktoré vykazujú súčasne príznaky viacerých postihnutí (napr. hluchoslepí, mentálne + zrakovo, reč...). Cielená pozornosť sa tomuto problému venuje až v posledných desaťročiach či rokoch. Je dôležité, aby sme sa snažili ľuďom s viacnásobným postihnutím pomáhať a na to je potrebná komu...
|
|
0,1 |
33x |
|
Komparatívna pedagogika a andragogika
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie je proces a výsledok osvojovania si systematických poznatkov, vedomostí a návykov. Predovšetkým v školách je spojený s výchovou sa zreteľom na charakter danej kultúry. Kvalita vzdelania nie je daná množstvom poznatkov, ale ich ucelenosťou a hĺbkou.Rôznorodosť európskych školských systémov vyplýva z rôznych tradícií a rôznej jazykovej kultúry. Torsten Husén (1993, s.33) uvádza, že „v pozadí súčasných premien európskeho školského vzdelania sú ako špecifické problémy spojené s európskou i...
|
|
0,1 |
31x |
|
Výchovné problémy súčasnej rodiny
Bakalárska práca47 s. / 5. roč. / pdf
V dnešnej dobe je veľmi dôležité, aby rodina bola funkčná a rodič bol pre dieťa pozitívnym vzorom. Význam rodiny spočíva nielen v tom, že sa dieťa do nej narodí a dedí genetickú výbavu, ale aj v tom, že rodičia svojím vplyvom určujú jeho životnú dráhu, formujú osobný vývin a sú pre neho vzorom správania.
V súčasnosti sa vo viacerých rodinách častejšie vyskytujú problémy, ktoré súvisia s výchovou detí, čoho dôsledkom je rozpad rodín, pričom najviac trpia najmä deti.
Na základe toho bolo cieľom...
|
|
0,3 |
58x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Typické znaky a klinické prejavy mentálne postihnutých1. Odlišnosti v myslení - typickým znakom jedincov s mentálnym postihnutým je obmedzená potreba zvedavosti a preferencie podnetového stereotypu. Takíto jedinci bývajú zvyčajne pasívnejší a viac závislí na sprostredkovávaní informácii inými ľuďmi. Orientácia v známom prostredí je pre nich omnoho náročnejšia, pretože horšie rozlišujú významné a nevýznamné znaky jednotlivých objektov a situácii a horšie chápu ich vzájomné vzťahy...2. Odlišnosti ...
|
|
0,1 |
34x |
|
Přednášky - Technológia vzdelávania
Prednášky14 s. / 1. roč. / doc
Technológia - gr. techné (remeselnícka zručnosť), logos (učenie)Technológia vo vzdelávaní - 50te roky (USA, VB), aplikácia skúseností z technológie výroby na pedagogický procesTechnologický proces: výchova, výučba, vzdelávaniePracovník: učiteľ, pedagóg, vychovávateľProstriedky: učeb. pomôcky, didaktická technikaPôsobenie: vychovávanie, vyučovaniePracovné „predmety“: študenti, žiaciCiele: vychovať, naučiťProdukty: vzdelaní občania» Technológia vzdelávania - vedná disciplína zaoberajúca sa výchovo...
|
|
0,2 |
69x |
|
Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu.
V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Seminárna práca z predmetu Pedagogika voľného času
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
V dejinách ľudskej spoločnosti existovalo a dodnes existuje veľa názorov na problematiku voľného času. Ucelenejšie poňatie tohto problému sa zrejme zjavuje prvý raz v prácach gréckych filozofov, ktorí nazvali voľný čas scholé. Tento termín prekladá slovník ako: voľný čas, prestávka, odpočinok, nedostatok práce, vyplnenie voľných chvíľ prácou, rozhovormi, štúdiom a podobne. Voľný čas detí a mládeže a jeho naplňovanie pozitívnymi aktivitami hrá významnú úlohu pri utváraní osobnosti mladého človeka...
|
|
0,1 |
173x |
|
Multireligiózna a multikulktúrna výchova
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / docx
Religio - revue pre religionistiku v roku 2007 zverejnilo štúdiu Břetislava Horyny s názvom „Kultúrna veda - ďalšia dilema religionistiky“, v ktorej jej autor otvorene hovorí o kríze identity religionistiky ako vedného oboru. V štúdii narážame na tvrdenie týkajúce sa nejasného postavenia religionistiky v systéme vied, teoretickej a metodologickej nerozvinutosti oboru, autor sa vymedzuje proti interdisciplinarite, ktorá je podľa neho len zásterkou pre danú nedoriešenú otázku teórie a metodológie ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Alkoholizmus ako sociálny jav
Bakalárska práca80 s. / 3. roč. / doc
Alkohol je pravdepodobne najstaršia známa droga. Je tu s nami celé tisícročia, sprevádza nás celý život. Nezaobíde sa bez neho žiadna významná udalosť - od narodenia až po smrť. Všetci, alebo skoro všetci pijeme. Alkohol je nápoj, pochutina, potravina, ale aj droga so všetkými vlastnosťami drogy: zlepší náladu, odstráni úzkosť, strach, pomôže zabudnúť na zlé, zbližuje ľudí, ale vytvára aj telesnú a duševnú závislosť, poškodzuje zdravie, vzťahy, prináša utrpenie závislému i jeho okoliu. Alkohol j...
|
|
0,4 |
38x |
|