Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Ceny a cenová politika na skušku

«»
Prípona
.doc
Typ
iné
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48460
Posledná úprava
09.01.2024
Zobrazené
279 x
Autor:
zuzana.tisonova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
CENA - vyj. hodnoty daného tovaru -mala by odrážať vzáj. vzťah kvality daného tovaru s jej množstvom -súhrn cien jednotlivých tovarov vyrovnáva diferencie medzi cenou a hodnotou C ≠ H, ∑C = ∑H -vyčísliť cenu je komplikované, lebo zahŕňa nielen vynaložené nutné náklady ale cena vyjadruje i podmienky realizácie tovaru, ktoré sa vytvárajú na základe ponuky a dopytu -trh má rozdielne realizačné podmienky, potom cena sa nestotožňuje s hodnotou daného výrobku, cena je deformovaná a -vzniká rozdielnymi podmienkami trhu

Tovar = taký druh výrobku, na ktorý sa vynaložila ľudská práca, je nutný pre životné pochody a je súčasťou tovarovej výmeny - hodnotu má iba ten tovar, ktorý je užitočný, vzácny a vynaložili sa naň náklady na výrobu - úžitkovosť = schopnosť tovaru uspokojovať určitú potrebu - vzácnosť = miera významnosti uspokojavania určitej potreby - tieto dve premenlivé veličiny ovplyv. Subjektí. pohľadom každého účastníka trhu, určujú konečnú cenu - konečná cena je stanovená spotrebiteľom na trhu H = D/P = C - cenu možno stanoviť aj cez výrobné náklady H = Vn*Vž = C - k rozdielu medzi cenou a hodnotou dochádza asi u celk. spoločenského produktu, ktorý vytvára spoločnosť - skupina teórií tvrdí: cenu tvoria odberatelia, dodávatelia, teda sa zaoberá chovaním spotrebiteľa - subjektívna teória - druhá skupina teórií je založená na sledovaní objektívnych nákladov vynaložených na daný výrobok - objektívna teória (základom sú N, ktoré musia spotrebitelia rešpektovať a prijať) - ak trh chce optimalizovať cenu s hodnotou, potom musí zohľadniť aj subjektívnu aj objektívnu teóriu = dualistická teória

Kľúčové slová:

trhy

cena

spotrebitel



Obsah:
  • Cena
    Tovar
    Funkcie ceny
    Druhy cien
    Druhy cien
    Voľné ceny
    Viazané ceny
    Základná cena u výrobcu
    Osobit.Druhy cien
    Atribúty trhového systému
    Dopyt
    Cena
    Konkurencia
    Typy konkurencie
    Zákl.Fakt.Ovplyv.Výšku ceny
    Zákl.Faktory ovplyv. Výšku ceny
    Tvorba cien u výrobcu
    Náklad. Orient. Tvorba ceny
    Tvorba ceny zisk. Prirážkou
    Tvorba ceny (zp) s neúplnými nákladmi
    Tvorba nakl. Ceny pri pozad. Navratnosti z predaja
    Tvorba nakl. Ceny pri pozad. Navratnosti inv. Kapitalu
    Tvorba cien pom. Konkurencie
    Ceny zahran. - obchod.Výmeny
    Cen.Tvorba na zahr. Trhoch
    Dopytovo orientovaná tvorba ceny
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko