Popis:
POLIA
Je to štrukturovaný údajový typ - pozostáva z pevného počtu zložiek - indexované premenné Indexované premenné : Podľa počtu indexov delíme na 1: jednorozmerné polia 2: dvojrozmerné polia 3: trojrozmerné polia ... A[i] Kde A je meno premennej a i je index - jednorozmerná premenná B[i,j] Kde B je meno premennej a i,j sú indexy - dvojrozmerná premenná -S indexovanými premennými pracujeme rovnako ako s jednoduchými premennými, to znamená že ich vypisujeme, priraďujeme hodnoty, načítavame, atď..
Skupina premenných : B[1] B[2] B[3] 4 prvkové pole s názvom premennej B, ktoré je jednorozmerné B[4] -ak chcem používať polia ako údajový typ, najprv ho musím definovať v tvare var A:array[n..n] of údajový typ (real, integer,...) -za n môžem dosadiť hocijakú inú hodnotu, za údajový typ môžem dosadiť hocijaký údajový typ z tých, ktoré Pascal definuje.
Príklady
1.Načítaj 7-prvkové pole s názvom POLE a) vypíš 5. a6. prvok b) všetky prvky c) všetky prvky v opačnom smere 2.Vygeneruj 20 náhodných čísel a ulož ich do poľa a) zisti počet párnych čísel b) zisti najväčšie číslo c) zisti súčet čísel d) zisti aritmetický priemer čísel.
1. program polia; uses crt; var POLE:array[1..7] of integer; i:integer; begin; clrscr; writeln ('Program produced by M*O*R*O*S*O'); writeln(''); for i:=1 to 7 do begin writeln (''); writeln ('Zadaj cislo ako vypln tohto pola'); writeln(''); readln (POLE[i]); end; writeln(''); writeln('*******************************************************'); writeln(''); writeln('Prvky poli od 1 do 7 su:' ); writeln(''); for i:=1 to 7 do write (POLE[i],' '); writeln(''); writeln('*******************************************************'); writeln(''); writeln(''); writeln('Prvky poli od 7 do 1 su:'); writeln (''); for i:=7 downto 1 do write(POLE[i],' '); writeln(''); writeln('*******************************************************'); writeln(''); write ('Prvky pola 5 a 6 su ', POLE[5],' ' , POLE[6]); repeat until keypressed; end.
...
Kľúčové slová:
pascal
turbo pascal
premenné
programovanie
lokálny objekt
funkcia
telo funkcie
deklarácia
grafika
driver
knižnica procedúr
VGA
EGA
InitGraph
pixel
PC
textový súbor
txt
assign
reset
Obsah:
- POLIA
Príklady
Procedúry s lokálnymi objektami
Príklady
FUNKCIE
Príklady
Grafika
Najpoužívanejšie vzorky
PRÁCA S TEXTOVÝM SÚBOROM
Príklad 1
Priklad 2
REŤAZCE
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- odborná literatúra