Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Programovanie v jazyku C - zadanie č. 1 (skalárny súčin dvoch zadaných vektorov)

«»
Prípona
.doc
Typ
počítačové zadanie
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13543
Posledná úprava
16.04.2021
Zobrazené
1 715 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Algoritmus je členený na viaceré čiastkové algoritmy. Popis jednotlivých algoritmov:
NÁSOBENIE VEKTOROV - algoritmus, z ktorého sú volané všetky ostatné. Na začiatku sa pýta, aký rozmer vektora chceme zadať. Ak je zadaný rozmer väčší ako 15, algoritmus bol navrhnutý tak, aby vypísal chybové hlásenie a ukončil sa. Po úspešnom zadaní rozmeru sa vykoná algoritmus vstupu prvkov do 1. a 2. vektora, následne algoritmus prenásobenia vektorov. Potom nasleduje postupne výpis prvkov 1.,2. vektora a výpis výsledku na obrazovku. Po vypísaní všetkých vektorov algoritmus končí.
NACITAJ - algoritmus pre načítanie N prvkov vektora. Načítajú sa prvky A1 - AN.
VYNASOB - algoritmus pre vynásobnie dvoch vektorov, ktoré boli už predtým zadané.
...
Kompilácia programu v príkazovom riadku OS Unix je v tvare cc -o zad1 zad1.c, kde zad1.c je zdrojový kód programu a zad1 je spustiteľný súbor.
Na začiatku sa zadá rozmer vektora. Ak je rozmer väčší ako hodnota 15, ktorá bola nastavená kvôli tomu, že väčší vektor sa vypisuje na obrazovku neprehľadne, program vypíše hlásenie: „Zadali ste vysokú hodnotu!!!“ a ukončí sa.
Program predpokladá, že užívateľ zadá kladnú hodnotu rozmeru vektora. Pri zadaní zápornej hodnoty rozmeru vektora program nebude pýtať zadanie hodnôt, ani nevypíše nič na výstup, ale sa hneď ukončí.
Ak je vstup vektora zadaný správne, program si vypýta zadávanie prvkov postupne do prvého a druhého vektora a následne vypíše oba vektory a ich skalárny súčin v riadkovom tvare.
...

Kľúčové slová:

programovanie

jazyk C

programovací jazyk C

program

počítačový program

zdrojový kód

kód

zdrojový text

skalárny súčin

vektor

algoritmus

premenná

Unix

OS Unix



Obsah:
  • 1. Zadanie úlohy
    2. Dodefinovanie zadania
    3. Analýza riešenia
    4. Návrh algoritmu
    5. Popis algoritmu
    6. Popis funkcií a údajových štruktúr
    7. Popis pre používateľa
    8. Záver
    Zdrojový text programu

Zdroje:
  • zadanie
  • prednášky
  • poznámky
  • vzorové príklady
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko