Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Cenové stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35506
Posledná úprava
17.11.2010
Zobrazené
925 x
Autor:
kristian
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cena
- dôležitý faktor určujúci podiel podniku na trhu, je vyjadrením hodnoty (peňažnej úhrady) tovaru alebo služby a je spravidla určená peniazmi, určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa, časť marketingového mixu, ktorá prináša tržby, peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim, vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny, formujú ju dopyt a ponuka. Pre každého človeka má rôzny význam, vysoká cena znižuje dopyt a naopak. Trhová realita je iná. Podnik má vychádzať z cieľa ktorý chce dosiahnuť, čiže dosiahnutie zisku, jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu a pod.
- zohráva veľmi dôležitú úlohu v pôsobení trhového mechanizmu, trhový mechanizmus bez ceny neexistuje. Predtým než sa v podnikateľskej sfére rozhodneme niečo vyrábať alebo dodať na trh musíme predovšetkým kalkulovať, t.j. vyčísliť náklady, získať informáciu z trhu /čo sa na trhu deje/ a potom stanovím cenu tak, aby na trhu obstála. Zodpovednosť za tvorbu cien v trhovej ekonomike nesie podnikateľská sféra tej, ktorej ekonomiky. Sčasti aj štát, predovšetkým ohľadom sociálnej ekonomiky a regulovaných cien Štát sa podieľa na tvorbe cien aj daňovou politikou. Cena je hodnotový nástroj.
Otázka tvorby ceny a vzťahu k podnikateľskej sféry závisí od intenzity konkurencie /slabá-silná/, existencie monopolov, oligopolov.. Najdôležitejšou úlohou podnikateľa je odhadnúť práve silu konkurencie. Cena je teda citlivá na celú radu činiteľov. Od výšky ceny a správneho rozhodnutia o cene závisí výška zisku, obratu, tržby a pod
Existujú viaceré formy dohody o cene: - v prípade existencie dokladu-písomná dohoda. tichá dohoda, ústna dohoda
Pri posudzovaní úrovne cien dôležitú úlohu môžu hrať aj faktory psychologické, príslušnosť k určitej sociálnej triede a vplyv preferenčných skupín.

Kľúčové slová:

cena

cenová stratégia

funkcia ceny


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko