Charakteristika marketingového prostredia
Popis:
Marketingové prostredia tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia.
Marketingové prostredie sa skladá z
- makroprostredia
- mikroprostredia (interné mikroprostredie, externé mikroprostredie)
Interné mikroprostredie vytvárajú vzťahy medzi jednotlivými organizačnými útvarmi podniku
-úspešnosť podniku bude závisieť od ich efektívnosti fungovania
-podnik musí zohľadňovať všetky faktory vnútorného prostredia, všetky tieto faktory majú súvislosť s makroprostredím a to vytvára pre podnik príležitosti a zároveň riziká
Externé mikroprostredie
1. partnerské firmy - sú jednotlivci, kt. zásobujú podnik zdrojmi potrebnými na výrobu výrobkov a služieb
2. konkurencia - každý podnik sa snaží pomocou určitej stratégie presadiť medzi svojimi konkurentmi
3. marketingový sprostredkovatelia
• sprostredkovatelia – pomáhajú podniku vyhľadávať, získavať zákazníkov a realizovať predaj (maloobchodníci, veľkoobchodníci)
• firmy fyzickej distribúcie – pomáhajú pri skladovaní a pohybe tovaru z miesta výroby do miesta určenia
• agentúry marketingových služieb – pomáhajú usmerňovať a podporovať predaj produktov na správnych trhoch (reklamné agentúry, média...)
...
Kľúčové slová:
externé mikroprostredie
makroprostredie
Obsah:
- Externé mikroprostredie
1. partnerské firmy
2. konkurencia
3. marketingový sprostredkovatelia
4. zákazníci (odberatelia)
5. verejnosť
Makroprostredie
1. demografické prostredie
2. ekonomické prostredie
3. politické prostredie
4. kultúrne prostredie
5. prírodné prostredie
6. technologické prostredie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.