Didaktické aspekty odborných predmetov
«»
Prípona
.doc |
Typ
poznámky |
Stiahnuté
3 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
14359 |
Posledná úprava
15.08.2023 |
Zobrazené
1 065 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1., KURIKULUM
Kurikulum - lat. beh závodisko - v súčasnosti - plán vzdelávania, vzdelávací program, alebo priebeh štúdia a jeho obsah. Rámec kurikula môžeme vymedziť otázkami:
- Prečo vzdelávať?
- Koho vzdelávať?
- Kedy vzdelávať?
- Za akých podmienok vzdelávať?
Typy kurikula:
formálne kurikulum
neformálne kurikulum
skryté kurikulum
Formálne kurikulum - to čo predpisujú naše učebné osnovy a učebné plány.
Neformálne kurikulum - aktivity a skúsenosti žiakov v mimoškolských aktivitách (v rámci exkurzií, krúžkov....)
Skryté kurikulum - skúseností žiakov, ktoré vznikajú náhodne v rámci sociálnej interakcie žiakov v triede, škole (ako získať dobrú známku u ktorého učiteľa)
Ďalšie delenie kurikula:
- Normatívny typ - vzdelávacie aktivity sú orientované na vopred určené ciele
- Participatívny typ - nestanovujeme ciele, ale skúmame záujmy žiaka, nevymedzuje sa učivo ani výchovno-vzdelávacie ciele, ale vytvára sa interakcia medzi obsahom a žiakom. (Milenium 2000)
...
Kľúčové slová:
didaktika
didaktické aspekty
odborný predmet
kurikulum
vzdelávanie
pedagogika
žiak
učiteľ
študent
výchova
vzdelávací cieľ
hodnotenie
klasifikácia
Obsah:
- Kurikulum
Štandardy
Taxonómia výchovno-vzdelávacích cieľov
Taxonómia vzdelávacích cieľov podľa amerického autora B. Blóoma
Taxonómia vzdelávacích cieľov podľa poľského autora Niemierka
Taxonómia zameraná na výchovné ciele čiže afektívnu (citovú) oblasť
Hodnotenie výsledkov vyučovacieho procesu
Zdroje:
- prednášky
- semináre
- prezentácie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.