Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Didaktické aspekty odborných predmetov

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14359
Posledná úprava
15.08.2023
Zobrazené
1 065 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1., KURIKULUM

Kurikulum - lat. beh závodisko - v súčasnosti - plán vzdelávania, vzdelávací program, alebo priebeh štúdia a jeho obsah. Rámec kurikula môžeme vymedziť otázkami:
- Prečo vzdelávať?
- Koho vzdelávať?
- Kedy vzdelávať?
- Za akých podmienok vzdelávať?

Typy kurikula:
formálne kurikulum
neformálne kurikulum
skryté kurikulum
Formálne kurikulum - to čo predpisujú naše učebné osnovy a učebné plány.
Neformálne kurikulum - aktivity a skúsenosti žiakov v mimoškolských aktivitách (v rámci exkurzií, krúžkov....)
Skryté kurikulum - skúseností žiakov, ktoré vznikajú náhodne v rámci sociálnej interakcie žiakov v triede, škole (ako získať dobrú známku u ktorého učiteľa)

Ďalšie delenie kurikula:
- Normatívny typ - vzdelávacie aktivity sú orientované na vopred určené ciele
- Participatívny typ - nestanovujeme ciele, ale skúmame záujmy žiaka, nevymedzuje sa učivo ani výchovno-vzdelávacie ciele, ale vytvára sa interakcia medzi obsahom a žiakom. (Milenium 2000)
...

Kľúčové slová:

didaktika

didaktické aspekty

odborný predmet

kurikulum

vzdelávanie

pedagogika

žiak

učiteľ

študent

výchova

vzdelávací cieľ

hodnotenie

klasifikácia



Obsah:
  • Kurikulum
    Štandardy
    Taxonómia výchovno-vzdelávacích cieľov
    Taxonómia vzdelávacích cieľov podľa amerického autora B. Blóoma
    Taxonómia vzdelávacích cieľov podľa poľského autora Niemierka
    Taxonómia zameraná na výchovné ciele čiže afektívnu (citovú) oblasť
    Hodnotenie výsledkov vyučovacieho procesu

Zdroje:
  • prednášky
  • semináre
  • prezentácie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko