Didaktika jednoducho
Popis:
POJEM A PREDMET DIDAKTIKY ODBORNÉHO VÝCVIKU.
Didaktika:
- z gréckeho didaskein - učiť,
- z gramatického slova didactos, didascó - vychovávať, poučovať, učiť, vyučovať, vzdelávať,
- má dvojitý význam, a to vyučovaciu činnosť učiteľa a učebnú schopnosť žiaka,
- je vedná pedagogická disciplína,
- skúma zákonitosti vyučovacieho procesu so zreteľom na osobnosť žiakov v súlade so všeobecným cieľom výchovy
- je veda o procese vyučovania a učenia,
Kľúčové slová:
Didaktika
odborný výcvik
zručnosti
pracovné návyky
pedagogika
organizácia
vyučovanie
Obsah:
- 1. Pojem a predmet didaktiky odborného výcviku.
2. Ciele a úlohy vyučovacieho predmetu odborný výcvik, charakteristika vyučovacieho predmetu - odborný výcvik - jeho zvláštnosti.
3. Požiadavky kladené na odborný výcvik.
4. Výchovný význam vyučovacieho procesu v odbornom výcviku.
5. Pedagogicko - psychologické základy vyučovacieho procesu v odbornom výcviku. postup pri osvojovaní si pracovných zručností a pracovných návykov.
6. Obsah vyučovacieho predmetu odborný výcvik. didaktická analýza obsahu odborného výcviku. usporiadanie učiva do didaktického systému. druhy didaktických systémov usporiadania učiva v odbornom výcviku. učebné plány. učebné osnovy predmetu odborný výcvik.
7. Vzťah vyučovacieho procesu v odbornom výcviku k ostatným vyučovacím predmetom po obsahovej i procesuálnej stránke.
8. Uplatňovanie vyučovacích zásad vo vyučovacom procese odborného výcviku.
9. Využívanie vyučovacích metód vo vyučovacom procese odborného výcviku. požiadavky kladené na vyučovacie metódy z hľadiska špecifických zvláštností vyučovacieho predmetu odborný výcvik. klasifikácia vyučovacích metód a posúdenie ich primeranosti a efektívnosti pri realizácii jednotlivých didaktických funkcií.
10. Organizačné formy vyučovania v odbornom výcviku. klasifikácie organizačných foriem vyučovania, požiadavky kladené na organizačné formy vyučovania z hľadiska ich efektívneho uplatnenia vo vyučovacom procese. typy vyučovacích dní v odbornom výcviku vzhľadom na prioritné didaktické funkcie, ktoré sa v nich majú plniť. štruktúra jednotlivých typov vyučovacích dní.
11. Pedagogická práca majstra odbornej výchovy, jej štruktúra. riadenie vyučovacieho procesu v odbornom výcviku. plánovanie vyučovacieho procesu. príprava majstra odbornej výchovy na vyučovací proces v odbornom výcviku.
12. Tvorivosť ako vlastnosť osobnosti - pojem tvorivosť všeobecne. tvorivosť dieťaťa, žiaka, kvalifikovaného pracovníka. podmienky pre rozvíjanie tvorivosti žiakov vo vyučovacom procese všeobecne a špeciálne v odbornom výcviku.
13. Tvorivá pedagogická práca majstra odbornej výchovy, jej podmienky. tvorivá práca s obsahom s učebnou prácou žiakov, tvorivá atmosféra. vplyv tvorivého majstra odbornej výchovy na rozvoj osobnosti žiaka.
14. Tvorivá práca majstra odbornej výchovy v oblasti didaktických postupov, niektoré postupy využívané pri rozvíjaní tvorivosti žiakov.
15. Metóda brainstormingu, metóda čiernej skrinky, inscenačná metóda. ich využitie pri rozvíjaní tvorivosti žiakov v odbornom výcviku.
16. Problémové vyučovanie - východiská, podstata, základné pojmy. porovnanie tradičného a problémového vyučovania. špecifické znaky problémového vyučovania v odbornom výcviku.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.