Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Didaktika jednoducho

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5150
Posledná úprava
25.08.2017
Zobrazené
2 538 x
Autor:
kpeter2
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
POJEM A PREDMET DIDAKTIKY ODBORNÉHO VÝCVIKU.

Didaktika:
- z gréckeho didaskein - učiť,
- z gramatického slova didactos, didascó - vychovávať, poučovať, učiť, vyučovať, vzdelávať,
- má dvojitý význam, a to vyučovaciu činnosť učiteľa a učebnú schopnosť žiaka,
- je vedná pedagogická disciplína,
- skúma zákonitosti vyučovacieho procesu so zreteľom na osobnosť žiakov v súlade so všeobecným cieľom výchovy
- je veda o procese vyučovania a učenia,

Kľúčové slová:

Didaktika

odborný výcvik

zručnosti

pracovné návyky

pedagogika

organizácia

vyučovanie



Obsah:
  • 1. Pojem a predmet didaktiky odborného výcviku.
    2. Ciele a úlohy vyučovacieho predmetu odborný výcvik, charakteristika vyučovacieho predmetu - odborný výcvik - jeho zvláštnosti.
    3. Požiadavky kladené na odborný výcvik.
    4. Výchovný význam vyučovacieho procesu v odbornom výcviku.
    5. Pedagogicko - psychologické základy vyučovacieho procesu v odbornom výcviku. postup pri osvojovaní si pracovných zručností a pracovných návykov.
    6. Obsah vyučovacieho predmetu odborný výcvik. didaktická analýza obsahu odborného výcviku. usporiadanie učiva do didaktického systému. druhy didaktických systémov usporiadania učiva v odbornom výcviku. učebné plány. učebné osnovy predmetu odborný výcvik.
    7. Vzťah vyučovacieho procesu v odbornom výcviku k ostatným vyučovacím predmetom po obsahovej i procesuálnej stránke.
    8. Uplatňovanie vyučovacích zásad vo vyučovacom procese odborného výcviku.
    9. Využívanie vyučovacích metód vo vyučovacom procese odborného výcviku. požiadavky kladené na vyučovacie metódy z hľadiska špecifických zvláštností vyučovacieho predmetu odborný výcvik. klasifikácia vyučovacích metód a posúdenie ich primeranosti a efektívnosti pri realizácii jednotlivých didaktických funkcií.
    10. Organizačné formy vyučovania v odbornom výcviku. klasifikácie organizačných foriem vyučovania, požiadavky kladené na organizačné formy vyučovania z hľadiska ich efektívneho uplatnenia vo vyučovacom procese. typy vyučovacích dní v odbornom výcviku vzhľadom na prioritné didaktické funkcie, ktoré sa v nich majú plniť. štruktúra jednotlivých typov vyučovacích dní.
    11. Pedagogická práca majstra odbornej výchovy, jej štruktúra. riadenie vyučovacieho procesu v odbornom výcviku. plánovanie vyučovacieho procesu. príprava majstra odbornej výchovy na vyučovací proces v odbornom výcviku.
    12. Tvorivosť ako vlastnosť osobnosti - pojem tvorivosť všeobecne. tvorivosť dieťaťa, žiaka, kvalifikovaného pracovníka. podmienky pre rozvíjanie tvorivosti žiakov vo vyučovacom procese všeobecne a špeciálne v odbornom výcviku.
    13. Tvorivá pedagogická práca majstra odbornej výchovy, jej podmienky. tvorivá práca s obsahom s učebnou prácou žiakov, tvorivá atmosféra. vplyv tvorivého majstra odbornej výchovy na rozvoj osobnosti žiaka.
    14. Tvorivá práca majstra odbornej výchovy v oblasti didaktických postupov, niektoré postupy využívané pri rozvíjaní tvorivosti žiakov.
    15. Metóda brainstormingu, metóda čiernej skrinky, inscenačná metóda. ich využitie pri rozvíjaní tvorivosti žiakov v odbornom výcviku.
    16. Problémové vyučovanie - východiská, podstata, základné pojmy. porovnanie tradičného a problémového vyučovania. špecifické znaky problémového vyučovania v odbornom výcviku.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko