Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Didaktika odborných predmetov

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
133 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
10579
Posledná úprava
07.06.2019
Zobrazené
16 598 x
Autor:
weronka66
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod do didaktiky technických odborných predmetov

Cieľ: Interakcia medzi učiteľom a žiakom; výchovno-vzdelávacia jednotka
Technické odborné predmety: informatika, matematika, fyzika, chémia a pod. Skúma vzdelávacie procesy.
Vzťah: Didaktika má vzťah i s inými odbornými vedami (odbormi): s pedagogikou, s psychológiou, s technickými disciplínami, s ostatnými vednými disciplínami (matematika, fyzika, chémia...)

Kľúčové slová:

formy a metódy

taxonómie

kurikulum

učivo štandart

sebareflexia

úvod do didaktiky

tvorivosť

štýly vyučovania

kreativita

technické predmety



Obsah:
  • I. Úvod do didaktiky technických odborných predmetov

    II. Osobnosť učiteľa technických predmetov
    Požiadavky na osobnosť učiteľa
    Štýly vyučovania
    Sebareflexia
    Funkcie sebareflexie
    Spôsoby ako učiteľ môže robiť svoju sebareflexiu
    Učiteľove poňatie výučby
    Tvorivosť (kreativita)
    Faktory tvorivosti
    Úrovne tvorivosti
    Fázy kreatívneho procesu
    Rozvíjanie tvorivosti v škole
    Faktory rozvoja tvorivosti

    III. Ciele výučby
    Špecifické ciele výchovy a vzdelávania
    Taxonómie
    Postup pri určovaní špecifických cieľov

    IV. Učivo (kurikulum) štandardov
    Prístupy k výberu učiva
    Základné pedagogické dokumenty
    Didaktická analýza učiva
    Kurikulum
    Štandard
    Metódy a formy výučby
    5 Poznávacích metód výučby a 3 druhy foriem
    Činnosti a rozvoj psychických funkcií osobnosti
    Základný problém procesu výučby - koncepcia
    Poznávacie metódy výučby
    Výkladovo-ilustratívna metóda
    Reproduktívna metóda
    Koncepcia tradičnej výučby
    Výkladovo-problémová metóda
    Štruktúru aplikácie výkladovo-problémovej metódy možno zahrnúť do týchto etáp
    Koncepcia problémovej výučby
    Problémová situácia
    Problémové úlohy
    Problém
    Heuristická metóda
    Brainstorming
    Výskumná metóda
    Koncepcia projektovej výučby
    Postup pri projektovej výučbe
    Žiacky projekt ako prostriedok rozvoja kľúčových kompetencií

    VI. Organizačné formy
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko