Didaktika odborných predmetov
«»
Popis:
Úvod do didaktiky technických odborných predmetov
Cieľ: Interakcia medzi učiteľom a žiakom; výchovno-vzdelávacia jednotka
Technické odborné predmety: informatika, matematika, fyzika, chémia a pod. Skúma vzdelávacie procesy.
Vzťah: Didaktika má vzťah i s inými odbornými vedami (odbormi): s pedagogikou, s psychológiou, s technickými disciplínami, s ostatnými vednými disciplínami (matematika, fyzika, chémia...)
Kľúčové slová:
formy a metódy
taxonómie
kurikulum
učivo štandart
sebareflexia
úvod do didaktiky
tvorivosť
štýly vyučovania
kreativita
technické predmety
Obsah:
- I. Úvod do didaktiky technických odborných predmetov
II. Osobnosť učiteľa technických predmetov
Požiadavky na osobnosť učiteľa
Štýly vyučovania
Sebareflexia
Funkcie sebareflexie
Spôsoby ako učiteľ môže robiť svoju sebareflexiu
Učiteľove poňatie výučby
Tvorivosť (kreativita)
Faktory tvorivosti
Úrovne tvorivosti
Fázy kreatívneho procesu
Rozvíjanie tvorivosti v škole
Faktory rozvoja tvorivosti
III. Ciele výučby
Špecifické ciele výchovy a vzdelávania
Taxonómie
Postup pri určovaní špecifických cieľov
IV. Učivo (kurikulum) štandardov
Prístupy k výberu učiva
Základné pedagogické dokumenty
Didaktická analýza učiva
Kurikulum
Štandard
Metódy a formy výučby
5 Poznávacích metód výučby a 3 druhy foriem
Činnosti a rozvoj psychických funkcií osobnosti
Základný problém procesu výučby - koncepcia
Poznávacie metódy výučby
Výkladovo-ilustratívna metóda
Reproduktívna metóda
Koncepcia tradičnej výučby
Výkladovo-problémová metóda
Štruktúru aplikácie výkladovo-problémovej metódy možno zahrnúť do týchto etáp
Koncepcia problémovej výučby
Problémová situácia
Problémové úlohy
Problém
Heuristická metóda
Brainstorming
Výskumná metóda
Koncepcia projektovej výučby
Postup pri projektovej výučbe
Žiacky projekt ako prostriedok rozvoja kľúčových kompetencií
VI. Organizačné formy
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.